אין שום בעיה למצוא פתרונות אחסון על אופנוע, אולי הדיוק יראה פחות טוב עם ארגז למרות שזה גם אפשרי, מזוודות צד (לדעתי רכות) יעשו את העבודה.
אם האופנוע עשה לך כ"כ טוב אז לך עם ההרגשה שלך, זאת דעתי.
היי חברים,
קצת עדכונים מהחוויות ושאלות נוספות![]()
עברו שבועיים ועכשיו הצלחתי למצוא את הזמן לעשות קצת נסיעות התרשמות מהכלים.
ניסיתי היום את הקימקו דאון טאון 350, פיאג'ו בוורלי 350 ואת הדיוק 390 החדש של קטמ.
(מתנצל על החפירה, בדיוק קלטתי כמה כתבתי... ככה זה כשמתרגשים)
אז ככה:
הבוורלי הרגיש מאוד חזק ומכיל כל מיני פיצ'רים נחמדים (שלט רחוק, נעילת התאים הקדמיים וכדו').
הגלגלים הגדולים עוזרים בפניות ובנסיעה על כביש משובש (נסעתי בכוונה עם כולם באזור מוסכים ואתרי בנייה, מלאי בורות ומהמורות בכביש, כמו בכל רחוב בירושלים...)
עם זאת, תנוחת הישיבה לא הרגישה לי טבעית והרגליים שלי לא הרגישו במקום כשאין להם מה לדחוף כנגד הנסיעה (בניגוד לאופנוע או לקטנוע בעל מדרסים קדמיים).
בכביש המהיר הרגשתי לא בטוח מהסיבה הזו אבל אולי זה עניין של הרגל.
בכל מקרה, גם בגלל שמדובר בדגם חדש שלא הוכיח את עצמו בשוק (בדיוק להיפך) ואין לו דגמים יד שניה בשביל המחיר, ירדתי ממנו.
הדאון טאון הרגיש הרבה יותר יציב ו"יושב" על הכביש. לעומת ההבטחות של הבוורלי, בכלל לא הרגיש לי פחות חזק, אולי מעט בתאוצה מהמקום ברמזור.
בכביש המהיר העברתי את הרגליים קדימה והקונטרה אפשרה לי להרגיע את הידיים ולרכב בחופשיות גדולה יותר.
הרוח בשני הקטנועים אגב לא ממש התרגשה מהמיגון רוח ונכנסה לי טוב טוב לקסדה (רק במהירות של 120 ומעלה בכביש 4 כמובן), אבל בדאון טאון היא הייתה פחות מורגשת.
תא האחסון הרבה יותר גדול בדאון טאון ולמרות שהוא על הנייר קטנוע פשוט יותר, נראה לי שבגלל השוק, ומלא הפריטים במחירים טובים שקיימים, הוא הקטנוע המוביל מבחינתי.
על האדבנצ'רים ויתרתי בגלל המחיר, כי הבנתי שCB500 בן 5, כנראה יעשה לי כאב ראש גדול יותר מקטנוע בן שנה עם 5,000 ק"מ על השעון.
אבל כדי לוודא סופית שאני הולך על קטנוע ולא אופנוע, ניגשתי לעשות נסיעת מבחן על הדיוק 390, שהוא אמור היה להיות אופנוע "חמוד למתחילים" במחיר די אטרקטיבי.
אז אולי בגלל שאני עדיין נחשב מתחיל בתחום (למרות שאני רוכב כבר 16 שנה, אבל על כלים רגועים וקטנים לרוב), ואולי בגלל שעברו שנתיים מאז שרכבתי בפעם האחרונה, אבל הסיבוב של החצי שעה על הדיוק החדש גרם לי להתרגש כמו ילדה קטנה! כמה זמן שלא הרגשתי סיבוב מהיר ב-140 קמ"ש כשהרגליים מחבקות את מיכל הדלק...
טוב, לא באתי למכור את האופנוע, אבל תכלס הסיבוב הזה רק בלבל אותי ומכאן הפוסט:
1. לדיוק (ולכל אופנוע) יש פער גדול מאוד של אחסון לעומת הקטנועים. האם מישהו פה יודע אם ניתן להתקין תיקי צד לא מקוריים או דרך טובה לחבר תיק אחר למושב המורכב?
ארגז כמובן זה תמיד אופציה.
2. אם להיות קצת רציונלי ולא לבזבז הכל על אופנוע חדש, עד כמה שונה הדיוק החדש מהדגם הקודם (עד 2016)? ועד כמה לדעתכם יהיה לי יותר קשה למכור את הדגם הישן עוד כמה שנים?
3. הסיבוב על הדיוק היה כיף גדול אבל גם השאיר אותי עם צוואר תפוס מהרוח... עד כמה רלוונטי להתקין מיגון רוח לדיוק בערום ועד כמה זה יעזור בנסיעות ארוכות?
זהו, סיימתי לחפור, תודה לעונים (ולקוראים שהגיעו עד הלום)
אין שום בעיה למצוא פתרונות אחסון על אופנוע, אולי הדיוק יראה פחות טוב עם ארגז למרות שזה גם אפשרי, מזוודות צד (לדעתי רכות) יעשו את העבודה.
אם האופנוע עשה לך כ"כ טוב אז לך עם ההרגשה שלך, זאת דעתי.
Tracer 900
יאללה, פוסט חפירה!
1. לשלוח את הרגליים קדימה בקטנוע זה הרגל מגונה ולא נכון.
מלכתחילה, בקטנוע החיבור של הרוכב למכונה פחות טוב מאשר באופנוע, משום שאין את החביקה של הטנק והורדת משקל לרגליות. רוכב קטנוע מיומן מפצה על זה (קצת) בכך שהוא שם קצת משקל על הרגליים, שעומדות על המדרס, ורק בבלימה אחת הרגליים נשלחת קדימה כדי לתת קונטרה לכוח שדוחף את הרוכב אל הכידון.
2. אין שום בעיה להוסיף ארגז אחורי גדול (45 ליטר ומעלה) לכל אופנוע. ארגז כזה מכיל תיק גב גדול מלא.
3. הדיוק הקודם הוא אופנוע מתחילים מצוין. הדגם החדש מאובזר יותר בפיצ'רים טכנולוגיים (מסך TFT, חיבור לסמארטפון וכו'), מבחינתי זה מיותר.
השיפור האמיתי בו במתלים, אבל גם הדגם הישן היה די טוב מהבחינה הזאת (יחסית לקטגוריה).
מבחינה כלכלית, ההגעה של הדגם החדש מאפשרת לך לקנות כרגע אופנוע מהדגם הישן עם אלפי ק"מ בודדים על השעון, ולחסוך ע-10 אלף שקל. לי זה נשמע כמו עסקה מצויינת.
בעוד שנה - שנתיים, יהיה לך קשה למכור. אין מה לעשות, כשהשוק מפוצץ בכלים עם 5-10-15 אלף ק"מ, למכור אופנוע עם 30-40-50 זה קשה. עם זאת, אני בטוח שאם תרד חזק במחיר אתה תמכור, או שתחליף בטרייד-אין על אופנוע אחר, וזה יהיה הכאב ראש שלהם.
משום שהאופנוע אינו יקר מלכתחילה, אתה לא יכול להפסיד עליו המון. אם אתה קונה ב-25-28, מקסימום תמכור בעוד שנתיים ב-13-15. אופנוע זאת לא השקעה, זאת הוצאה.
4. מגן רוח קטן עד בינוני יכול לעשות פלאים על נייקד. זה לא יהפוך אותו למכונת טורינג מענגת, אבל בהחלט יעלה את רמת החיים בכביש המהיר, והשדרוג הזה לא יקר בכלל.
לדעתי, במקרה של הדיוק זה יעלה את מהירות השיוט הנוחה לאיזור ה-130, אולי 140. יותר מזה ממילא לא בריא למנוע, אז עדיף שתתייחס לזה כסוג של הגבלה מובנת, שמונעת ממך לקרוע לאופנוע שלך ת'אמא (ולשלם על זה בבלאי מואץ).
5. הדיוק כיפי מאוד, אבל אני מניח שבבין-עירוני יש כלים שנוחים ממנו משמעותית. הונדה CBR500/CB500X, סוזוקי גלדיוס/SV, טנרה 660, ויסטרום מוגבל. תבדוק עוד אופציות, אל תקפוץ על הראשנה שראית.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני עם sv ביום יום. עם תיק גב. נכון אי אפשר להעביר דירה על האופנוע אבל מסתדר... מקסימום לוקח לאבא תאוטו פעם בשנה אם צריך לקחת משהו גדול.
לדעתי לנסיעות ארוכות, גם אם הם מידי פעם, צריך להרגיש שהכלי יכול לעשות את הנסיעה בלי מאמץ.
לדעתי הדיוק 390 פחות מתאים לצורך שתארת (הכל עצמו מאוד כייפי לרכיבה אך מתאים לדעתי יותר לנסיעות בתוך גוש דן).
אני הייתי מעדיף לא לקנות בכלל לעומת התפשרות במיוחד בכלי דו גלגלי ובמיוחד בנסיעות לירושלים. אם אפשר למתוח את התקציב עדיף או יותר יישן עדיף לצרכים שלך כלים בנפח של 500-650 סמ"ק ובעלי נפח חזותי ומשקל גדול שיאפשרו לך לנסוע ביתר נוחות (כמובן ברשיון A1)
חברים, תודה רבה על ההתייחסויות!
אז לקחתי את ההמלצה שלכם והלכתי לנסות עוד כלים (וגם כבר לקחתי חופש מהעבודה, אז מה אכפת לי עוד יום בלונה פארק?)
ניסיתי היום את המקסים 400 ואת ה-SV650 (מוגבל).
בקצרה - המקסים הוא טנק בכביש, באופן מוחלט הקטנוע הכי יציב שנהגתי בו (מודה שלא נהגתי בקטנועי ה-400 האחרים), הרבה מעבר לדאון טאון וכל השאר שניסיתי.
החסרון - לא כיף להכנס עם טנק לעיר, ומה לעשות שבסוף כל בינעירוני יש גם עירוני. בדרום תל אביב סבלתי ממנו ממש והרגשתי כאילו אני נוהג בשברולט 74 ולא בקטנוע.
SV650 - הזכיר לי מאוד את ה-GS500 שהיה לי, לטוב ולרע.
לטוב - יציב ואוכל כל מהמורה בכביש, כולל כביש מגורד שכמעט לא הורגש. מאיץ טוב ועובר בין טורי מכוניות בעיר יותר טוב מרוב הקטנועים.
הרע - קודם כל המחיר, משמעותית יותר יקר מהקטנועים שבחנתי ומהדיוק לשם ההשוואה (למרות שזו לא השוואה טובה, אני יודע). בנוסף, אחרי שנהגתי על הדיוק, הרגיש לי "מבוגר" מדי.. הכל נוסע טוב, אבל זהו. מרגש קצת יותר מקטנוע, ונאמר לי שגם יש לו בעיות עם התאמת סבל.
בכל מקרה, לא התכוונתי לפתוח שרשור חפירה (מאוחר מדי..) אבל שוב תודה לכל העוזרים.
נראה לי שכרגע ההתלבטות העיקרית שלי, משיקולי תקציב ופרקטיות בעיקר, היא בין הדאון טאון, שבאמת אחלה, לבין הדיוק, סתם כדי שארגיש צעיר יותר בכביש 4 ואקלל את עצמי בעליות של כביש 1 כשאגיע עם צוואר תפוס לעבודה...
תודה חברים, מוזמנים לעלות עוד מחשבות ואני מבטיח לעדכן על הקנייה הסופית...
מצחיק לקרוא את הכותרת ואת ההודעה האחרונה, אחת אחרי השניה.
אני הייתי מסב את הרשיון לa1 החדש והולך על אחד הששמאותים הרגועים המוגבלים. במיוחד אם יש נסיעות ארוכות. אישית הייתי לוקח את הnc750 ומרוויח גם קצת פרקטיות (בהנחה ואתה עומד במילה שלך ואתה רוכב רגוע).
ממה שראיתי יש רק בלתי מוגבל, כרגע בהנחה של 5000 ש"ח (59K לידני) ו 3 שנות טיפולים חינם. נשמע מעניין...
Tracer 900
PAZ:
כן מעניין, אך אני בעיתיים ממתין לכלי לנסיעת מבחן כבר שבוע וחצי, בקצב הזה יגמר המבצע ורק אז אקבל נסיעת מבחן.
אתה לא צריך.
הוא כבד מאוד לכוח שלו.
מי שידבר איתך על זה שלמנוע יש העדפה למומנט, וזה אולי נכון אבל זה לא מורגש מכיוון והאופנוע כל כך כבד.