עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 24

אשכול: התלבטות בין אופנוע ראשון 300 ל 500 סמ"ק(רישיון a1 )

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    190

    התלבטות בין אופנוע ראשון 300 ל 500 סמ"ק(רישיון a1 )

    היי לכולם,
    עשיתי חיפוש בפורום וגם בגוגל אבל לא מצאתי תשובות מספקות.

    יש לי רישיון a1 כ 8 חודשים וכרגע לא חושב על שדרוג הרישיון לפחות לשנה שנתיים הקרובות.

    רוכב על קטנוע 250 xevo שמשמש אותי כראוי לנסיעות לעבודה וחזרה. (20 קמ כיוון)
    רוב הנסיעות הן בכביש 4 ומעט בכביש 20.
    בכביש 4 רוכב על 110-120 על השעון אך מרגיש כי חסר מעט כוח לעקיפות.

    ההתלבטות כרגע בין z300 ל cb500x, ופה נשאלות השאלות..
    1. כאופנוע ראשון מה עדיף ולמה?

    ראיתי שאומרים שנפח גדול יותר מאריך את חיי המנוע וכי האופנוע פחות מתאמץ, ושאת הz300 אמצה מהר מאד.

    2. האם לא עדיף שאתחיל אם אופנוע בנפח קטן יותר ופחות כ"ס ממגבלת הרישיון ורק אז אקפוץ אחרי זמן מה למגבלת הרישיון כדוגמאת ה cb500x?
    ואיזה אופנוע יהיה יותר חסכוני בהוצאות דלק?

    3. האם הz300 מסוגל לשרוד לאורך זמן בנסיעות על 130-140 וקצת סחיטת גז לצורך עקיפה?
    (כמובן תוך הקפדה על טיפולים בזמן, שימון שרשרת וכל מה שצריך)

    מודה מראש על העזרה וסליחה על החפירות.

    ניר




    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  2. #2
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2017
    הודעות
    3

    התלבטות בין אופנוע ראשון 300 ל 500 סמ"ק(רישיון a1 )

    אני רוכב על z300 בערך חצי שנה. מהירות שיוט שלו בערך 110-120, 130-140 טוב לעקיפות אבל לא למשך זמן ארוך. 100 קמ״ש בערך ב7000 סל״ד


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    אני רוכב על cb500x, ואת הרישיון a1 עשיתי על z300. בגדול מדובר בשני אופנועים שונים באופי ובסגנון, הראשון תיור מוגבה (כאילו אדוונצ'ר) והשני נייקד ובהתאם תנוחת הרכיבה בראשון היא זקופה לגמרי ובשני חצי חצי. לא אהבתי את ה z קודם כל בגלל התנוחה- הכידון הנמוך, ישיבה רכונה בתמרונים עדינים (שיעורי רכיבה, כן?), בנוסף אין לו מיגון רוח בכלל, המושב לא ממש נוח ולא התחברתי לנטיה שלו לצרוח בכל סל''ד מעל 2000 סל''ד. מצד שני הוא קליל (גם בתפעול וגם במשקל), זריז ונמוך. כל העבודת גוף אצלו די 'חיסלה' לי את סגמנט הנייקד.
    ב cb500x הישיבה היא זקופה לגמרי, הכידון גבוה ורחב והמושב נוח מאוד. גם הוא מאוד קל לתפעול. העבודת גוף שיוצא לי לעשות היא בעיקר בתמרונים 'מהירים' ולא במעבר בין רכבים (כמו ב z). מצד שני הוא גבוה וכבד יותר.
    כמו שבטח הבנת, לי ה cb התאים יותר, לך אולי לא. לך תעשה רכיבות מבחן על שניהם, כדי לבדוק למי מהם אתה מתחבר יותר.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ה-300 פועל בסל"ד גבוהה, ומתעורר לחיים רק באזור ה-8 אלף סל"ד ומעלה. בסל"ד נמוך נשמע כמו אופניים חשמליים, אבל היתרון שלו שהוא זריז וקליל (ביחס ל-500). ל-500 לעומת זאת יש יותר מומנט, מורגש בעיקר בעיר עקב ההילוכים הקצרים של ה-Z. מבחינת צריכת דלק הם די זהים, עם יתרון של מספר ליטרים ל-300 (תקנו אותי אם אני טועה).

    עוד פאקטור הוא שה-300 מטופל כל 6 אלף ק"מ בעוד ה-500 כל 12 אלף, שזה גם שיקול. בנוסף ה-300 אינו כל כך בנוי להרכבה (אלא אם אתה ובת הזוג נכנסים להגבלת המשקל המגוכחת שלו, אם זכור לי 130 ק"ג) בעוד שה-500 בשמחה יישא 2 אנשים, אם זה חשוב לך.

    אני אישית הייתי הולך עם ה-500. אני רוכב על 500 סמ"ק ישן ומאוד נהנה, עולה בערך על כל הצרכים שלי, בין אם טיולים ארוכים, נסיעות לעבודה, נסיעות בזוג וכו'. אם את כל זה אני מקבל מאופנוע בן 15 - ה-500 החדשים אמורים לספק חבילה דומה.
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    31
    אתה יכול לחשוב גם על ה500f שהוא יותר קרוב בתנוחה לz300 אבל מרגיש טיפה יותר גדול, אני קניתי את ה500 בתור אופנוע ראשון ללא נסיון בכלל ואני לא מרגיש שזה יותר מידי, אני עם ה-f ולאחר הוספת מיגון רוח אני משייט בכיף על 130 עם רזרבות לעקיפה. לי תנוחת הישיבה נוחה, אני רוכב על האופנוע כ100קמ יומי ונהנה מכל רגע.

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אין לך מה לחשוש מה500 ובאין שיקולים אחרים אין סיבה ללכת על ה300.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    190
    תודה רבה לכולם. 😀 😀
    סידרתם לי את המחשבות קצת יותר טוב.

    תנוחת הרכיבה הזקופה היא משהו שאני באמת מחפש והאמת שחשבתי שגם על ה Z התנוחה היא זקופה. (לא רכבתי עליו מעולם)

    לפני רכישה, אעשה רכיבת מבחן על 2 האופנועים, בעיקר כדי לראות מה יהיה לי יותר נוח וגם כדי לא לפספס ואז להצטער.
    כמובן שמרווח טיפולים גדול יותר זה משמעותי בהחלט והוא פקטור חשוב מלבד צריכת הדלק.

    בינתיים האישה לא כל כך מתלהבת מרכיבה על אופנוע, אולי בעתיד, אבל זה בהחלט משהו שחשוב לקחת בחשבון.

    מאד מודה על העזרה והתובנות.

    סעו בדרכים טובות.
    ניר


    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    141
    ראשית אני חושב שההשוואה צריכה להיות לכלים בהספק 47 כ"ס (מגבלת הרישיון) ולא לנפח (500 סמ"ק). יש היום מספר כלים מוגבלים בנפח 650-700 סמ"ק שעולים לא יותר, ולפעמים אפילו פחות, מכלים של 500 סמ"ק (למיטב ידיעתי - כיום מדובר רק בסדרה 500 של הונדה).
    שנית, כל המשמעות של כלי 300 סמ"ק אינה ברורה לי. מילא אם היה מדובר במדרגת ביטוח שונה, אבל לשלם את אותו ביטוח של 47 כ"ס ולקבל הרבה פחות רק בשביל לחסוך חד פעמית כמה אלפים במעמד הקניה? נראה לי חבל. ההיגיון היחידי לקנות 300 סמ"ק הוא אם אתה ממילא הולך לשדרג רישיון וכלי אחרי שנה, ואז לחיסכון יש היגיון. אם מדובר על כלי לכמה שנים אז חבל על הכסף.

  9. #9
    Member הסמל האישי של danielk
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    405
    חשבת על הduke390?

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Feb 2016
    הודעות
    1,130
    מסכים לגמרי עם airwolf
    לא מבין את ה300 בארץ שלנו.
    אפשר להתווכח למה לקנות הונדה,שהיא יקרה יותר מאיזה 650 ...אבל זה הונדה...אבל 500 וכוי
    אבל אם להסתקל טיפה קדימה -לקנות 300 במקום איזה 500\650 ...-צריך כמה טיעונים ברורים

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    190
    היות ואני לא בטוח שאשדרג את הרישיון ל - A, בשנה שנתיים הקרובות או אולי בכלל, ההיגיון שלי אומר, שכדאי לעלות בהדרגתיות גם בנפח הכלי וגם בכמות הסוסים שלו.
    הרעיון של האופנוע מבחינתי הוא כלי תחבורה יומי אך גם סוג של חופש וניקיון הראש וכמובן טיולים בסופ"ש.

    הוצאתי את הרישיון מאוחר יחסית (גיל 38+), ואני רוצה להתקדם לאט עם עליית הנפח כדי לצבור בטחון וגם כדי לא להגיע למהירויות לא חוקיות בעליל. (3 ילדים קטנים בבית)
    האמת שגם לא מושך אותי לנסוע על 130 וצפונה אלא אם זה לצורך עקיפה והחלצות ממצב לא נעים. (יכול להיות בגלל מגבלת הכלי וטוב שכך)

    חשבתי על הדיוק 390 אבל אני לא רואה אותם כמעט בכביש וסיפורי האמינות שלהם האמת קצת מרתיעה אותי. (אך לא אשלול נסיעת מבחן עליו)
    כל הכלים המוגבלים בנפח מעל 500 סמ"ק בהחלט נלקחים בחשבון, אך עדיין רחוקים ממני בכמה שנים ונחשבים, לפחות מבחינתי, ככלים שצריך לבוא אליהם עם ידע וניסיון לא קטן.

    אחרוג קצת מהשאלות ששאלתי ואני בטוח שזה גם מעסיק רוכבים אחרים..
    האם אופנוע בנפח 250 סמ"ק ישרוד לטווח הארוך נסיעות בכבישים מהירים של 40-60 קילומטר יומי + טיולים ארוכים בסופ"ש??
    בדגש על מהירות רכיבה של 120-130 עם מעט רזרבות לעקיפה.

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי nrnrnr צפיה בהודעה
    היות ואני לא בטוח שאשדרג את הרישיון ל - A, בשנה שנתיים הקרובות או אולי בכלל, ההיגיון שלי אומר, שכדאי לעלות בהדרגתיות גם בנפח הכלי וגם בכמות הסוסים שלו.
    הרעיון של האופנוע מבחינתי הוא כלי תחבורה יומי אך גם סוג של חופש וניקיון הראש וכמובן טיולים בסופ"ש.

    הוצאתי את הרישיון מאוחר יחסית (גיל 38+), ואני רוצה להתקדם לאט עם עליית הנפח כדי לצבור בטחון וגם כדי לא להגיע למהירויות לא חוקיות בעליל. (3 ילדים קטנים בבית)
    האמת שגם לא מושך אותי לנסוע על 130 וצפונה אלא אם זה לצורך עקיפה והחלצות ממצב לא נעים. (יכול להיות בגלל מגבלת הכלי וטוב שכך)

    חשבתי על הדיוק 390 אבל אני לא רואה אותם כמעט בכביש וסיפורי האמינות שלהם האמת קצת מרתיעה אותי. (אך לא אשלול נסיעת מבחן עליו)
    כל הכלים המוגבלים בנפח מעל 500 סמ"ק בהחלט נלקחים בחשבון, אך עדיין רחוקים ממני בכמה שנים ונחשבים, לפחות מבחינתי, ככלים שצריך לבוא אליהם עם ידע וניסיון לא קטן.

    אחרוג קצת מהשאלות ששאלתי ואני בטוח שזה גם מעסיק רוכבים אחרים..
    האם אופנוע בנפח 250 סמ"ק ישרוד לטווח הארוך נסיעות בכבישים מהירים של 40-60 קילומטר יומי + טיולים ארוכים בסופ"ש??
    בדגש על מהירות רכיבה של 120-130 עם מעט רזרבות לעקיפה.
    ההיקף נסיעות שתיארת יותר מתאים ל300-500 סמ"ק (לכיוון 390-500) מאשר ל250 סמ"ק
    אני הוצאתי רשיון A1 ב2002 ולמעשה התחלתי לרכב על 500 רק לפני כשנה וחצי (בן 37)

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    190
    ציטוט נכתב במקור על ידי סער666 צפיה בהודעה
    ההיקף נסיעות שתיארת יותר מתאים ל300-500 סמ"ק (לכיוון 390-500) מאשר ל250 סמ"ק
    אני הוצאתי רשיון A1 ב2002 ולמעשה התחלתי לרכב על 500 רק לפני כשנה וחצי (בן 37)
    אילו כלים היו לך בתקופה הזאת?
    יש כלי עליו אתה ממליץ שהוא קטן יותר מ 500 סמ"ק ויכול לשרוד טוב בנסיעות שלי?

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי nrnrnr צפיה בהודעה
    אילו כלים היו לך בתקופה הזאת?
    יש כלי עליו אתה ממליץ שהוא קטן יותר מ 500 סמ"ק ויכול לשרוד טוב בנסיעות שלי?

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
    זאת בדיוק הנקודה שלי, אחרי שהוצאתי את הרשיון היה קטנוע של עבודה כחצי שנה לאחר מזה חזרתי לרכב בגלל כדאיות (קיבלתי מהעבודה)
    כשחזרתי לפני כשנה וחצי קניתי CB500F של הונדה, אני נוסע כל יום כ50-60 ק"מ יומי+טיולים לסופי שבוע מדי פעם
    נותן לך מהירות לכביש מהיר בקלות+רזרבות יפות לעקיפות בלי בעיה, האופי מנוע מאוד רגוע ומתון
    אני לא ממליץ לקחת פחות מ500 לצרכים האלו, תקח בחשבון את האמינות, טיפולים כל 12000 לעומת 5000-6000 ויש לך חבילה טובה כל עוד יש לך את ממון לקניה (390 אמור להסתדר עם זה אבל שוב לא ממליץ)
    ה500 הוא כלי נהדר להתחלה

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    מסכים לגמרי עם סער666, ועם כל שאר המצדדים. אני עשיתי a2 לפני 13 שנה, אבל רכבתי על 50 סמ''ק במשך 4 שנים ואז הפסקתי למשהו כמו 8 שנים. לפני כמעט שנתיים חזרתי ל 125 סמ"ק מטעמי נוחות (מעבר מגורים ועבודה במרכז). את ה a1 הוצאתי לפני 4 חודשים והאופנוע הראשון שלי הוא ה Cb500x של הונדה. בדומה לך אני לא ילד (בן 36, עם שני ילדים, אישה וכלב דביל). חיפשתי כלי שיחזיק נסועה יומיומית של עד 100 ק"מ (למרות שבפועל עושה בערך חצי), ויאפשר יציאה ספונטנית לטיולים ונסיעות ארוכות בעת הצורך (נניח נסיעה לצאלים עם ציוד לשבוע). הכלי לא מאיים כלל, ומאפשר רכיבה רגועה (שיוט על 110 קמ"ש) ואם הקוף קופץ לבקר אז סיבובון של המצערת מקפיץ את הסקלה למהירות לא חוקית. הכלי סלחן לטעויות של רוכב מתחיל (מניסיון), ובגלל הייעוד שלו נוח מאוד לרכיבה ממושכת, ונראה שיהיה נוח למורכב (האישה עדיין לא עלתה לסיבוב. מצד שני על ה 125 היא גם לא עלתה, במשך שנה ועשר). אם יש לך שאלות לגבי האופנוע, או כל דבר אחר, אתה מוזמן לשאול, יש כאן הרבה במצב דומה לשלך.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 24
    הודעה אחרונה: 05-09-2016, 01:59
  2. התלבטות לגבי אופנוע כביש ראשון
    על ידי popi195 בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-02-2016, 02:04
  3. תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 26-12-2015, 14:45
  4. תגובות: 46
    הודעה אחרונה: 28-07-2015, 19:19
  5. התלבטות על אופנוע שטח ראשון
    על ידי PRPR בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 30-06-2015, 22:52

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO