נסעתי על סביב 100 קמש בכביש החוף שלפתע נוצר פקק פתאומי.
https://youtu.be/KIJHBp_S3hA
כן, חיובי, ביום יום.
אבל במצב כזה כמו בסרטון כל מה שראיתי זה נתיב בריחה אז לא ממש זוכר.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אחד מהגלגלים ננעל?
לא, רק אחורי הפעיל אייביאס.
הייתה לי חריקה קלה משום מה עד שהאיביאס נכנס לפעולה.
בקשמי הצלחתי לבלום "בעדינות" בלי להפעיל איביאס.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
מה המסקנות שהסקת?
כיצד תמנע מצב חירום כזה פעם הבאה?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לפעמים זה קורה..פקק בהפתעה...
לרוב נראה לי שזה נובע מחוסר ריכוז רגעי (מחשבות, זמזומים, מבט לא על הכביש) שגורם לאי שמירת מרחק או אי שמירת מרחק מלכתחילה. (מישהו לפעמים סופר 21-22?)
שמח שזה נגמר בשלום ואם כבר מגיעים למצב כזה, טוב שיש abs.
תודה על השיתוף!
למה לבלום בעדינות אם יש abs? תן לחיצה בכל הכוח.
להפך, בלימה מבוקרת מורידה את הפאניקה בבלימה ועוזרת בתכנון מסלול בריחה, לדעתי לפחות.באותו רגע אם תסתכל שוב על הסרטון הסתכלתי על הרכב מימיני שעקפתי, בדקתי שהוא לא מתכוון לסטות לכיווני, במזל הסטתי את המבט בזמן.
מסקנה? לא לבדוק אם סוטים לכיוון שלי? נראה לי שלא אפשרי.
אני חושב שהתגובה שלי הייתה דיי טובה.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
מה שאתה מתאר הוא מצב ידוע.
מסיטים את המבט למראה או הצידה וכשמחזירים אותו מגלים שהרכב שלפניך בלם. זה קורה בעיקר בנסיעה בתנועה כשמסיטים מבט לפני מעבר נתיב.
הפתרון הוא לעשות את הסטת המבט כשאתה בתפר בין שני נתיבים. כך גם אם בלמו לפניך אתה משתחל בין הטורים.
וכמובן,
מבט רחוק רחוק קדימה במהלך הרכיבה. (ברור שלכולם יש רגעים של חוסר ריכוז).
אני לא חושב שהייתי מתנהגת אחרת ממך בתנאי הכביש, אם הייתי רוכב כמוך מנהלתי בנסיעה הזאת.
אני חושב אבל שהיה לך מזל גדול שהרכב שהיה לפנייך בבלימה שלו בשביל לא להיכנס ברכב מקדימה ברח שמאלה לשול וככה נתן לך נתיב בריחה טוב יותר מאשר בריחה לשול השמאלי ולקיר הפרדה.
השנקל שלי, למרות שיש כאלה שיתנגדו לדברי, אבל זאת הסתגלות הרכיבה שלי עד היום, אני לא רוכב באמצע הנתיב אלא אמצע נתיב צמוד לימין יותר בשביל עקיפות קבועות בין מכוניות וגם לעולם לא בנתיב השמאלי לאורך זמן, מתמקם בנתיב האמצעי ויכול לגוון בעקיפות שלי שאני נתקל במסת מכוניות ויכול לדעת מאיזה כיוון יהיה לי יותר רווח לעבור בניהם.
שוב מדגיש, יכול להיות שהרבה לא יסכימו איתי, אבל מצאתי שזה מוריד לי את כמהעטים ב85% ואת ההפתעות ב90%.
לחיצה חזקה על הבלם שיש מערכת abs מוציאה מרחק בלימה טוב יותר אצל רוב הרוכבים ברוב המקרים. לוקח זמן להפנים שבבלימת חרום אתה לוחץ על הבלם הכי חזק שאפשר ונותן לabs לעבוד ולא בולם הדרגתי. אני מאמין שזה נבדק בתנאים מבוקרים ביותר מאתר אופנועים אחד.
בעייתי ממש.. ישר הזכיר לי את זה:
לא נראה לי שיש הרבה מה לעשות. אולי לשמור על עוד קצת מרווח מהרכב מקדימה..
קרה לי כמה פעמים בפחיות, למזלי עדיין לא על האופנוע. לדעתי הגבת כמו שצריך, אני לא בטוח שהייתי משקיע הרבה זמן במבט ימינה אלא 'סומך' על המראות. מעבר לזה, טוב שבחרת בנתיב המילוט שבחרת ולא לכיוון השול.