טיול שבת של כייף
![]()
35408 ק"מ
בוקר קריר באוגוסט זה די נדיר, לחות גבוהה מעונן אני מצליח להקדים את השעון, רוב האנשים עדיין בשלבי יקיצה ואני כבר על האופנוע
אחרי חימום, המניות ההודיות מציצות את שירי הבוקר, יוצא עם משקף פתוח כמו בכל בוקר לכיוון העבודה, הכביש פתוח, ורכב עירייה זניח
לא מהווה מכשול אמתי להתקדמות, באותו רגע ממש יוצא טנדר דיזל ישן מהכפר הסמוך הוא לא מודע לקיומי ואני לא לשלו...
את הכיכר בשכונה אני אוהב היא בנויה נהדר במיוחד לאופנועים שבאים מהכיוון שלי, יש אפשרות לצפות רחוק לכל הכיוונים, הטופוגרפיה
יוצרת סיבוב שמאלה עם שיפוע קל ממש כאילו תוכן לאחיזה עודפת לאחורי, אי אפשר להגזים במהירות או לטעות בהילוך אפשר פשות לרדת
עוד טיפה שזה תענוג עם גז קבוע, רדיוס הסיבוב גם מאפשר לשמור על גז פתוח ואפילו לתת בקטנה עוד טיפה, חלום...מנגד בכיכר השנייה
הטנדר מתחיל לפנות לכיוון העליה המשותפת לשנינו...
מרגיש את הגלגל האחורי מוצא את מקומו, מוצא את הקו הכי נכון בין פס השמן לחלק היבש וידע היטב את הקו, האופנוע נשמע לי במדויק,
מחכה בחוסר סבלנות לנקודה שאפשר לתת משיכה בגז, בול, גז הישרות הראש כבר בפנייה הבאה כביש ריק, מתייצב על שיא הנתיב לפנייה
המושלמת ימינה רואה בזווית העין את הטנדר מאיץ, מחשב את המהירויות ומבין שהוא יגיע לפני בהרבה, משחרר קצת גז בלימת מנוע מביאה
אותי לשיא הסיבוב בדיוק המהירות שאני אוהב, מחכה שבריר של רגע, למכת ההאצה שתבוא מבט נוסף לכיוון הטנדר והקו הפתוח לי, סיבוב
מצערת הכידון הופך קל יותר האחורי דוחף חזק קדימה הטנדר לוחץ גם הוא גז כנראה עד הסוף, ו....עננת עשן שחור עוטפת את כל הכביש
אין לאן להתחמק ריח דיזל נחות מעורבב בשמן מנוע וסירחון של כפר מתערבב בריח הסבון וקרם הגילוח שמרחתי עלי רק לפני עשר דקות, זוועה
מנסה לעצור את הנשימה ומחפש פרצה לעקוף את המפגע לפני סוף העליה גז עד הסוף, משאיר את העננה הרחק מאחור, הבעסה והריח נשארים...
ברמזור מספיק עוד לחשוב על החוויה מיום שבת כשהצטרפנו לצילומי "פולגז" בדרך אלון וכמה זה נראה כבר רחוק, וחושב שבעצם די מזמן לא
רכבתי סולו בכביש טכניים רק אני והכביש, וכמה מזג האוויר הזה מתאים בדיוק, וכמה מבאס שיש עבודה שצרכים להגיע אליה...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
טיול שבת של כייף
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
35920 ק"מ
לפעמים צריך ויכוח טוב, רכיבה על אופנוע זר או סתם כאפה מאפסת לסדר את המחשבות, במקרה שלי ויכוח על האם אופנוע בן 10 ייתן או לא ייתן עבודה, ורכיבה על אופנוע זר חידדו לי את ההבנות, א' אומר שהעולם לא מסתדר לפי מה שנכון לי, או שהאמת שלי היא לא בהכרך האמת של האחרים א' גם טוען שהפכתי למיסיונר בניסיון להוכיח שהאופנוע שלי הוא האופנוע הנכון לכולם, אני מתחיל לחשוב שהוא צודק.
תמיד אהבתי לרכוב, מגיל 13 כבר ספרתי את הימים עד לגיל 16 הגיל המיוחל לרכיבה, רכבתי על כל מה שיכולתי לשים עליו יד והיה זמין לי במסגרת ההזדמנויות. לא בררתי לא סיננתי רכבתי. למדתי להתגבר על הכשלים להשלים עם הבעיות, להתאים את עצמי לכלי ולא להפך. רכבתי על גרוטאות שיכולתי להרשות לעצמי וגם בימים של מחסור חמור במזומנים רכבתי, עשיתי החזקת שבר שקל לשקל בכדאי לרכוב, ביקשתי טובות עזרה ממומחים רק בכדאי להמשיך הלאה, סיגלתי רכיבה מתפשרת, סלחנית, התקשחתי. עד שקניתי את האופנוע החדש אחרי תקופות מבחן ופתאום אני לא צריך להתפשר, לא לסלוח על כלום מעבר לשלמות, הכל חדש נוצץ עובד ומתפקד מושלם, אז נסחפתי התפנקתי, נהייתי רך. אולי צריך לחזור קצת אחורה על מנת לקבל שוב פרספקטיבה, כי לטוב מתרגלים מהר מדי.
רכבתי על אופנוע של חבר, וסבלתי, סבלתי כי אולי שכחתי איך להתמודד עם אופנוע "לא מושלם" (עבורי) שכחתי ליהנות מהרכיבה כרכיבה ולא מהמתיקות של האופנוע שלי הפכתי אולי לאנין טעם מדי ששכח את ערך התזונה הבסיסית, הגולמית. אולי התבגרתי (מילה מכובסת להזדקנתי).
הבעיה שעכשיו אין לי לאן ללכת לסגת אחורה תהיה בעיה למצוא את הדבר הבא. אני לא חוזר בי ממה שאמרתי אני עדיין חושב ככה אבל אני נותן אזהרה לעצמי שאולי אני פחות אובייקטיבי ונקודת הראות שלי צרה מדי.
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 01-09-2020 בשעה 10:22.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אתה מזדקן אחשלו- האופנוע שומר עליך צעיר![]()
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
ממש להקת
fart & roses
או בעברית זקנים ושושנים
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
[QUOTE=the striker;169869]מתקן לך שושני, אמת יש רק אחת. טעמים יש הרבה[/QUOTE
כנראה שלא ראית רשומון:
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8...9E%D7%95%D7%9F
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
H2 SX
דבר ראשון מזל טוב (: תהנה
דבר שני, אכלת את הראש כמו אבא שמתפרץ למסיבה של בני נוער.
דבר שלישי, חשבתי שרק צעירים מתלהבים ממחלות מין וקווסאקי
Sent from my MI CC 9 using Tapatalk
36870 ק"מ
ב-36000 ק"מ עשינו את הטיפול השגרתי, כיוון שאני שורץ בפורמים מקצועיים בחו"ל ובודק גם כאן בין חברים
ומכונאים נבחרים הפכתי את הטיפול הזה לטיפול "קטן" על פי מטרו פלגים ופילטר אוויר יש להחליף כל 12000 ק"מ
אבל מישהו החליט להפריד בניהם היינו בעצם בכל טיפול יש להוריד מיכל דלק (בורסיס זה מחייב להגיע עם מיכל כמעט
ריק לפרק פלסטיקה ולהיזהר ממערכת חשמל שנמצא מתחת למיכל-היו כבר סיפורי זוועה על הרכבה לא נכונה בחזרה ונזק)
אז כפרנואיד מוצהר אני מעדיף כמה שפחות התעסקות עם המיכל צירפתי את טיפול החלפת הפלאגים להחלפת פילטר האוויר
לטיפול הגדול ונישאר לי בעצם רק להחליף שמן ופילטר כיוון שאני מחליף שמנים כל 6000 ואכן אני מכיר את התאוריה של
לא צריך, אבל בואו נחכה עם זה רגע, החלטתי גם לנסות שמן אחר ועברתי ממוטול ללקווי מולי השמועה גורסת כי המולי
בולע רעשי מנוע אופייניים טוב יותר מהמוטול ומשאיר פחות משקעים במנוע. כ-800 ק"מ אחרי ההחלפה אני שמח ומאושר
יש שינוי בצליל המנוע ובתחושה לטובה.
סדום-ערד
כביש סדום ערד היה תמיד הכבש השחור במשפחת הכבישים אצלי, גדלתי על סיפורי הגבורה של דור הברזל מהשטח,
כל בוחני "מוטו" קידשו והאדירו את שמו, הילת הנופלים בכביש זה והמצבות בדרך תמיד הבהבו באדום לוהט.
הוסיפו על כך שהוא די רחוק מהבית, מצריך רכיבה ארוכה בתנאי מדבר ים המלח, מה שאומר שבחודשים החמים לא
באמת מפתה להגיע לשם ותקבלו את התמונה, עכשיו אם לצייר תמונת אמת את הכביש אינני מכיר טוב כמו כבישים אחרים
ובטיולים האחרונים קיבלתי בראש מרוכבים אחרים ככה שהכביש הזה היה הנאחס שלי.
אז לא עוד, החלטתי שאני מנקה רעשי רקע, מנצל את הצמיגים המעולים, האופנוע האדיר, והיכולת המשופרת שלי להתמודד
עם האתגר בנחת, היקום שיתף פעולה והכביש היה ריק, פחות שמן מבריק על האספלט ואני מוביל שקובע את הקצב שלי
בלי רגשי נחיתות, בלי מחשבה רבה, אני הכביש ומה שצריך לעשות, סיבוב רדף סיבוב פיתול זרק אותי מפיתול ודומה
שהאופנוע נהנה יותר ממני. עוד זווית השכבה? סבבה. כניסה מהירה יותר? אין בעיה, הפלקה זריזה שמאל ימין? רק תגיד.
בקיצור, בסוף העלייה כבר הרגשתי בבית, לא עוד אורח לרגע אלה כבעל זכות.
הפירלי אנג'ל GT 2 מתגלים כקנייה חכמה ומעולה לאופנוע ואפילו סימני הבלאי עליהם עדיין לא נראים משמעותיים אחרי
6000 ק"מ, זוויות ההשכבה שלי גדלות בהתמדה והעדות היא השחיקה בצדיי הצמיג עד לכיתוב.
הטיפול האחרון מתיחת השרשרת נותנים תחושת ביטוחן וצליל "אחר" לאופנוע.
המתלים שאני חוקר בעזרת שינויים ובדיקות כל הזמן למציאת הכיוון האופטימלי לי נהדרים מצאתי את הנקודה הטובה
עבורי בין נוקשות ייתר לבין אחיזה מעולה במיוחד באחורי, ובגלל שאני משנה משקלים וסגנון רכיבה כל הזמן יש לזה
חשיבות אדירה.
מה שמעביר אותי ישירות לדבר הבא 2021 הורסיס מקבל את מערכת הסקי הוק המפורסמת של שואה...
מה שאומר בעצם שהם הפכו מערכת מעולה למערכת....מושלמת? יאממי.
ועכשיו ה-דילמה
בקרוב מאד אני יוצא לחופשת שחרור ומתכנן טיול אופנועים בחו"ל הג'ינג'ית ואני מסלול מעגלי ממזרח איטליה
דרך צרפת ספרד פירנאיים פורטגל מיצר גיברלטר וחזרה לאיטליה בין חודש וחצי לחודשיים. (מי שירצה להצטרף
לחלק מהטיול במהלכו מוזמן, לוחות זמינים יקבעו בהמשך) מטבע הדברים אצטרך לצאת עם אופנוע שלי מהארץ
כיוון ששכירת אופנוע לתקופה כזו לא משתלמת וגם קנייה פחות, עכשיו לעניין בחירת השותף.
1. האידיאל (חלום) BMW 1250 ADV
יתרונות:
בנוי בדיוק למשימה.
מוכר ומטופל היטב בחו"ל
נוח איכותי
חלום ישן.
חסרונות:
יקר
אובר קייל בחזרה בארץ.
כבד
2. הפרקטי - Versys 1000 2021 האלקטרוני.
יתרונות.
אם לא היה הטיול המדובר זה מה שהייתי קונה פה.
מוכר ידוע אמין.
נוח שימושי וידידותי.
זול משמעותית מהבימר
לא BMW
חסרונות:
פחות מקום לציוד מהבימר-(יש פתרונות)
מודל שיצא רק השנה (מחלות ילדות?)
לא BMW
למרות שיש עוד חזון למועד אני רוצה לקבל כיוון, דעתכם המלומדת תתקבל בברכה הגיגים ורעיונות גם.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
רק לחדד קצת את האופציות.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שושני, יש אפשרות נוספת שאולי טובה מהאופציות שהעלית. לקנות אופנוע חד או (עדיף) יש שנייה בן שנה עם מעט ק"מ, לעשות את הטיול וסוף ליבא אותו ביבוא אישי. לא בדקתי את הפרטים, אבל לחדש זה צריך להיות דומה למה שיעלה לך בארץ פחות הוצאות ההובלה ולמשומש יהיה לך רווח משמעותי.