עמוד 1 מתוך 4 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 52

אשכול: כמה מילים על אופנוע סלילים ויוקר המחיה – או איך דופקים אותנו.

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    185

    כמה מילים על אופנוע סלילים ויוקר המחיה – או איך דופקים אותנו.

    היי שלום,

    רציתי לשתף כאן אתכם את החוויה שעברתי שבסופה חסכתי המון כסף, ואני מקווה שגם לכם או לחלק ממכם רעי הרוכבים זה יעזור.
    אז נתחיל....

    לפני כמה שבועות רכשתי אופנוע ליטר, כזה שיש לו את האותיות RR בשם, ואני שמח וטוב לב,
    עם הזמן ראיתי שההנעה שלו חלשה, קשה לסטרטר לזוז, לקחתי אבומטר (רב מודד, פלוק הבנתם), בדיקת טעינה פשוטה הראתה לי שהמצבר עומד על 12 וולט בקושי, לאחר שהנעתי ובדקתי ראיתי שאני מקבל טעינה של 12.1 וולט בסרק ועד 12.9 וולט ב 5000 סל"ד.

    חשבתי בהתחלה שאולי המצבר לא תקין, חיברתי אותו למטען (50 שקל באייבי מומלץ להחזיק בבית), וראיתי שהוא נטען כהלכה ולאחר הטעינה יש לו מתח קבוע של 13.5 וולט.
    אז הבנתי שאין ברירה וכנראה צריך להחליף סלילים........

    בדיקה בכמה מקומות הניבה את אותן הסכומים – להחליף סלילים או לשפץ אותם ליתר דיוק עולה כולל עבודה וליפוף סכום שנע סביבות ה 1200 שקלים תלוי מוסך. כאשר 650 הולכים למלפף והשאר זה עבודה.

    החלטתי שאני לא משלים עם רוע הגזרה והתחלתי לחקור.

    מסתבר שסלילים עולים בין 120 ₪ ל 500 ₪ באייבי, אמרתי מתאים והזמנתי את הסלילים שעולים 120 שקלים (כן סינים נחזור לזה), בנוסף באופנוע שלי אין אטם בצד של הסלילים אז יש אפשרות או לקנות אטם חליפי ב 10 דולר או דבק סיליקון מיוחד למנועים (כמה שקלים בארץ דבק גרמני).

    הורדתי את הספר רכב, נכנסתי – ותודה לאלוהי היוטיוב, לאינטרנט וצפיתי כיצד מחליפים סלילים באופנוע שלי ספציפית (יש לכולם נראה לי).
    צפיתי באנשים טובים מכל העולם שמסבירים היטב מה ואיפה לבדוק ואיך לפרק ולהרכיב.
    מהספר רכב קבלתי את המידע על הכוח של הסגירה של הברגים (בשביל זה השגתי מפתח מומנט).

    לאחר שבועיים הגיעו הסלילים, נראה טוב אריזה קטנה נהדר.

    התחלתי את העבודה, צריך להסיר את הפיירינג צד שזה לא סיפור בכלל צריך מפתח הלן וזהו, ואז שחררתי את הברגים של המכסה סלילים, מראש אמרו ביוטיוב להכין מיכל לקלוט שאריות של שמן ואכן כך עשיתי.

    שהוצאתי את המכסה סלילים הבנתי כמה המצב שם היה חמור (וזה שהמוכר אמר שהוא החליף אותם – שקרן) רובם היו שרופים (יש תמונות).
    טוב פרקתי את הסלילים השרופים וניקיתי את המכסה שלהם משמן ושאריות דבק שנשארו, בהתחלה עם סמרטוט לאחר מכן סבון כלים ומברשת.
    הרכבתי את הסלילים חזרה, מרחתי את הדבר בדיוק כפי שהוסבר, וסגרתי את הדופן עם מפתח מומנט (חשוב !) בלחץ של 12 ניוטון – מטר או בלחץ של 1.2 ק"ג, זה ידית עם ברז שמכוונים ללחץ הרצוי.

    הנחתי לאופנוע לילה שהכול יתייבש שם ובבוקר בודק טעינה.....

    בסל'ד סרק האופנוע נותן לי 13.1, וב 5000 סל'ד אני מקבל 13.9.
    אז הבנתי שיש לי בעיה בעוד מקום, בדיקה פשוטה של המתח שיוצא ישירות מהסלילים מראה שהסלילים החדשים מוציאים 14.6 ! וולט בסרק, מה שאומר שהם עובדים מושלם.

    ניגשתי למייצב מתח (או מיישר זרם או סטטור), שם בבדיקה של ההתנגדות שלו או בבדיקה פשוטה של מתח ראיתי שהוא לא תקין, מקבל 14.6 מוציא 13.1 בסרק.
    מיישר זרם זה קוביית מתכת שיש לה 2 פלאגים בדרך כלל – הראשון זה כניסה של הסלילים והשני יוצא אל האופנוע, קל מאוד לפרק אותו 2 ברגים סך הכול.
    למזלי תודות ליוטיוב, כאשר הזמנתי את הסלילים הזמנתי מיישר זרם – תיכף נגיע לעלויות.

    אבל בגלל שהוא לא הגיע עוד אז אמרתי אולי יש בארץ........

    הפנו אותי חברים למקום שאני לא אציין את שמו, אך הוא מתמחה במכירת חלקים מפירוק זה מה שהם עושים שם.....

    תקשיבו טוב – המחיר למיישר זרם חדש מקורי בפארטזילה הוא 123 דולר.
    המחיר למישר זרם משומש מקורי באייבי הוא סביב 75-150 דולר.
    המחיר למיישר זרם חליפי – 50 שקל.
    המחיר במקום שלא נגיד את שמו, משומש מפירוק – 700 שקלים + מע"מ !!!.
    הזמנתי את החלק של ה 50 שקל החליפי.

    עכשיו יש טעינה מעולה, כל העלות שלי הייתה 170 שקלים ושעתיים עבודה ברגוע ממש ברגוע.
    חברים אומרים שהמיישר זרם הוא סיני ולא יחזיק המון זמן – אמרתי להם שאני מזמין עוד 5 ...
    אותו הדבר לגבי סלילים אומרים יחזיק 20- 30 אלף אולי, אז אמרתי שאני מזמין עוד 2 שיהיה בצד.

    מה שאני מנסה להגיד הוא שאפשר אחרת.
    מעט כלי עבודה, שעתיים של צפייה ביוטיוב, ואפשר לעשות המון ולחסוך הון תועפות.
    אם הייתי מתקן במוסך העלות שלי הייתה מגיעה לסכום של 2100 שקלים.
    שלמתי 170 שקלים.

    כאן זה המקום להגיד לחברה שמוכרת חלפים מפירוק – אנו לא פריירים ! חלק מפירוק צריך לעלות שליש ממחירו כחדש, תפסיקו לעשוק רוכבים זה לא יפה.

    אני מקווה שעזרתי במעט לחלק מהרוכבים כאן.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    מיקום
    פה ושם
    הודעות
    124
    סחתן! כול הכבוד, וגם נראה שנהנת.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Four wheels move the body, but two move the soul
    I refuse to tiptoe through life only to arrive safely at death

  3. #3
    Member הסמל האישי של Dada
    תאריך הצטרפות
    Jun 2017
    הודעות
    149
    יפה מאוד! פספסת את החלק המעניין - איך ליפפת.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    אחלה פוסט שבעולם, מקווה שתפרסם בעוד מקומות, נגיד בקבוצות גדולות בפייסבוק, מחירי החלפים בארץ יקרים מדי (באיפוק).

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2016
    הודעות
    399
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dada צפיה בהודעה
    יפה מאוד! פספסת את החלק המעניין - איך ליפפת.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    הוא לא ליפף, קנה חליפי ב-120 ש"ח

  6. #6
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    חוץ מהקטע של שימוש בחליפי סיני אני מסכים איתך בהכל

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    כל הכבוד.
    אני מצטרף לאברי לגבי הסיני - ייתכן שאני טועה אבל לדעתי מיישר זרם תקול יכול לעלות מחיר יקר.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    קודם כל - מזל טוב על סיום מוצלח של העבודה.
    אכן תחזוקה עצמאית והזמנת חלקים מאיביי יכולה לחסוך כסף רב.
    אבל.. לא הייתי רוצה לקנות ממך את האופנוע. למה?
    כי אתה נמצא (כנראה, ובלי לזלזל) - באותו שלב של מכונאי מתחיל, שבו כשרואים חלק סיני ב-50 דולר, ואותו (כביכול) חלק מקורי ב-120 - קונים את הזול. למה לשלם יותר?

    מעבר לזה, שאני אישית לא מוכן אחרי 20 אלף שוב לפתוח מכסה סלילים ולבצע את העבודה - אני בעיקר לא מוכן להיתקע שוב. וזה שווה לי את ההפרש בעלות החלקים.
    הלאה... מיישר סיני. סבבה, לא אכפת לך שהוא יכשל. חשבת על כל האפשרויות של איך מיישר זרם כושל?
    הרי זה לא יהיה בהכרח כמו המיישר הקודם. יכול להיות, שהוא יגרום לטעינת יתר של 16V - וייקח איתו את המצבר, שעלותו 400-700 שקל.
    יכול להיות, שהוא יגרום להתחממות - ויתיך את הקונקטור שנכנס אליו.
    הרי זה זבל סיני. אין לדעת.
    כנ"ל עם הסלילים - מאיפה לך לדעת איך יכשלו הסלילים שקנית?
    אז אתה מסכן אופנוע של 40-50-60 אלף שקל, בשביל לחסוך כמה שקלים בקניית רכיבים סיניים (במקום קניה של מקורי משומש עם ק"מ נמוך או חדש בחו"ל).

    ולעניין הסגירה... נחמד שאתה עובד עם ידית מומנט, אבל דווקא בסגירת מכסה צד זה לא קריטי. ידית קטנה ורגש יעשו את העבודה.
    מה שכן - הסגירה מתבצעת לא עם "אטם או סיליקון". היא מתבצעת עם אטם מקורי או תחליפי איכותי. חדש. כל פעם (אלא אם הוא ירד בשלמותו, מה שלא קורה בד"כ).
    סיליקון - זה פלסטר לשבועיים, אם אתה ממש חייב לרכב על האופנוע, והאטם עדיין בדורך לארץ. זה לא פתרון קבע. לאורך זמן, חתיכות הסיליקון שגלשו פנימה בסגירה ייתלשו ויללכו לטייל במנוע, תוך כדי שהן סותמות (אולי) מעברי שמן.

    על האופנוע העיקרי שלי, שנועד לשמש אותי שנים רבות, תוך כדי שהוא מפגין אמינות גבוהה ככל הניתן - שום חלק סיני לא עולה. באופנועי פרוייקט, איפה שיכולת ההשקעה מוגבלת - כן, לפעמים, תלוי איזה חלק.
    זאת הגישה שלי אחרי כ-8 שנים של תיקון, שיפוץ ופרוייקטים על מגוון אופנועים.
    אני מאמין, שבעוד כמה שנים - גם אתה תגיע למסקנה שהזול נוטה לעלות ביוקר...
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    185
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    קודם כל - מזל טוב על סיום מוצלח של העבודה.
    אכן תחזוקה עצמאית והזמנת חלקים מאיביי יכולה לחסוך כסף רב.
    אבל.. לא הייתי רוצה לקנות ממך את האופנוע. למה?
    כי אתה נמצא (כנראה, ובלי לזלזל) - באותו שלב של מכונאי מתחיל, שבו כשרואים חלק סיני ב-50 דולר, ואותו (כביכול) חלק מקורי ב-120 - קונים את הזול. למה לשלם יותר?

    מעבר לזה, שאני אישית לא מוכן אחרי 20 אלף שוב לפתוח מכסה סלילים ולבצע את העבודה - אני בעיקר לא מוכן להיתקע שוב. וזה שווה לי את ההפרש בעלות החלקים.
    הלאה... מיישר סיני. סבבה, לא אכפת לך שהוא יכשל. חשבת על כל האפשרויות של איך מיישר זרם כושל?
    הרי זה לא יהיה בהכרח כמו המיישר הקודם. יכול להיות, שהוא יגרום לטעינת יתר של 16V - וייקח איתו את המצבר, שעלותו 400-700 שקל.
    יכול להיות, שהוא יגרום להתחממות - ויתיך את הקונקטור שנכנס אליו.
    הרי זה זבל סיני. אין לדעת.
    כנ"ל עם הסלילים - מאיפה לך לדעת איך יכשלו הסלילים שקנית?
    אז אתה מסכן אופנוע של 40-50-60 אלף שקל, בשביל לחסוך כמה שקלים בקניית רכיבים סיניים (במקום קניה של מקורי משומש עם ק"מ נמוך או חדש בחו"ל).

    ולעניין הסגירה... נחמד שאתה עובד עם ידית מומנט, אבל דווקא בסגירת מכסה צד זה לא קריטי. ידית קטנה ורגש יעשו את העבודה.
    מה שכן - הסגירה מתבצעת לא עם "אטם או סיליקון". היא מתבצעת עם אטם מקורי או תחליפי איכותי. חדש. כל פעם (אלא אם הוא ירד בשלמותו, מה שלא קורה בד"כ).
    סיליקון - זה פלסטר לשבועיים, אם אתה ממש חייב לרכב על האופנוע, והאטם עדיין בדורך לארץ. זה לא פתרון קבע. לאורך זמן, חתיכות הסיליקון שגלשו פנימה בסגירה ייתלשו ויללכו לטייל במנוע, תוך כדי שהן סותמות (אולי) מעברי שמן.

    על האופנוע העיקרי שלי, שנועד לשמש אותי שנים רבות, תוך כדי שהוא מפגין אמינות גבוהה ככל הניתן - שום חלק סיני לא עולה. באופנועי פרוייקט, איפה שיכולת ההשקעה מוגבלת - כן, לפעמים, תלוי איזה חלק.
    זאת הגישה שלי אחרי כ-8 שנים של תיקון, שיפוץ ופרוייקטים על מגוון אופנועים.
    אני מאמין, שבעוד כמה שנים - גם אתה תגיע למסקנה שהזול נוטה לעלות ביוקר...
    אני אסביר את עצמי טוב יותר, האופנוע הוא CBR1000RR, למזלי לאופנוע הזה יש קהילת פורומים עצומה, ששם שואלים ועוזרים, לפני שהזמנתי את החלקים אכן בדקתי לגבי החלקים הסינים, לסלילים עצמם יש 97 תגובות חיוביות וגם בפורומים החברה עם אותו האופנוע אומרים שזה עובד מצוין ללא תקלות, למען הסר ספק הרכבתי מד טעינה באופנוע שעולה גרושים ומראה לי בכל רגע כמה טעינה מקבל המצבר, שימושי.
    לגבי המיישר זרם, יש פיוז שמפריד אותו מהמצבר, במידה וקורה משהו אני גם יראה את זה על המסך וגם ישרף הפיוז.
    לגבי הסגירה של הדופן - לאופנוע הזה אין מהחברה אטם מקורי, הוא במקור נסגר עם סיליקון מיוחד - ויש סיליקון זול ראיתי, ויש את היקר שמשמש למנועים גרמניים בעיקר ועולה 60 שקל לטיובה קטנה, בזה השתמשתי, אם מורחים בדיוק כמה שצריך וסוגרים לא לפי רגש - לפי מה שהיצרן מצהיר בדיוק, זה עובד ועובד טוב.
    לגבי כמה זמן העסק מחזיק ? בפורומים של הונדה בחו'ל מדברים על 27 אלף מייל שזה בערך 31 אלף ק"מ, היות ואני בשנה נוסע אולי 7-8 אלף זה מספיק לכמה שנים טובות.
    הגישה שלך נכונה - הזול עולה ביוקר בדרך כלל, אבל יש זול ויש זול ויש טוב ויש גנבה (בארץ למשל), אני בטוח שאת רוב החלקים שלך אתה גם מזמין מחו'ל.
    וראיתי שהמוכר מארה"ב שמצהיר על סלילים מארה"ב מוכר בפועל את אותם הסלילים.
    יש סלילים יקרים יותר - 300 שקלים מחברה אמריקאית ידועה שם, גם שם בפורומים המליצו עליהם למי שנוסע המון יחסית.
    אם ואני יראה שמה שעשיתי גורם לבעיות אני הראשון שיכתוב את זה כאן ואספר על הפקת לקחים.

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    185
    אתם יכולים לפרסם את זה איפה שאתם רוצים זה מידע לציבור הרוכבים.

  11. #11
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ברוחהדברים של קקטוב
    לפני שנים רבות הייתה לי יאווה.
    כלי מצויין לכשעצמו.
    בעת רכיבה שיגרתית היאווה נעמדה ויצא ממנה ריח של עשן ( לא של הדו"פ).

    בדיקה זריזה חשפה שמערכת החשמל נשרפה.

    כאמור הסיבה לכך הייתה מיישר זרם שהתקלקל ושרף את כל הצמות.
    לשמחתי הייתה לי עוד יאווה אז הוחלפו הצמות מתגים וכו'.

    אני לא רוצה לדמיין את העלויות של תיקון מערכת חשמל בקאוואסאקי.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    185
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    ברוחהדברים של קקטוב
    לפני שנים רבות הייתה לי יאווה.
    כלי מצויין לכשעצמו.
    בעת רכיבה שיגרתית היאווה נעמדה ויצא ממנה ריח של עשן ( לא של הדו"פ).

    בדיקה זריזה חשפה שמערכת החשמל נשרפה.

    כאמור הסיבה לכך הייתה מיישר זרם שהתקלקל ושרף את כל הצמות.
    לשמחתי הייתה לי עוד יאווה אז הוחלפו הצמות מתגים וכו'.

    אני לא רוצה לדמיין את העלויות של תיקון מערכת חשמל בקאוואסאקי.
    בהונדה יש פיוז שמפריד את המישר זרם מהמערכת חשמל.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    זו כבר קצת קלישאה, אבל הסינים של היום זה לא הסינים של כמה שנים אחורה.
    נכון, דברים שקשורים למערכת הבלימה לא אחפש אצלהם, אבל במדינה שמרכיבה לכל העולם אלקטרוניקה, דווקא בחשמל לא הייתי חושש.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של torquser
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    643
    חבר שלי ואני טבענו את כלל האצבע לחלקי חילוף בישראל ושמו הוא כלל 9. כדי לדעת כמה חלק חילוף יעלה לך באינטרנט, ברר את מחירו בישראל וחלק ב9.
    לגבי מוסכים בישראל, אמנם פראיירים לא מתים, אבל הם בהחלט מתחילים להתפכח והלתמעט.

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    185
    ציטוט נכתב במקור על ידי torquser צפיה בהודעה
    חבר שלי ואני טבענו את כלל האצבע לחלקי חילוף בישראל ושמו הוא כלל 9. כדי לדעת כמה חלק חילוף יעלה לך באינטרנט, ברר את מחירו בישראל וחלק ב9.
    לגבי מוסכים בישראל, אמנם פראיירים לא מתים, אבל הם בהחלט מתחילים להתפכח והלתמעט.
    לגבי המוסכים, בשעות עבודה יש מחיר גלוי וזכותו של אדם להרוויח את לחמו, הבעיה שבחלקים - כאן יש קופון גדול מאוד וזה מה שמרגיז.

אשכולות דומים

  1. עלות סלילים לקטמ
    על ידי אורן דרעי בפורום פורום ציוד
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 24-01-2017, 12:16
  2. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 22-05-2016, 08:25
  3. סלילים ל-kle
    על ידי הפלג הצפוני בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 27-10-2015, 20:02
  4. נהגי הפח פשוט שונאים אותנו
    על ידי Tsachi בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 20-07-2015, 12:21
  5. vfr800 2008 לא הניע - סלילים שרופים
    על ידי yuval בפורום פורום טכני
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 20-06-2015, 14:12

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO