תוצאות 1 עד 13 מ 13

אשכול: האם יש הבדל מבחינת ביצועים בין מוגבל לCB500?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    353

    האם יש הבדל מבחינת ביצועים בין מוגבל לCB500?

    היי,

    מתלבט בין טרייסר 700 מוגבל לבין CB500X? ברור שאם לא מוגבל אז טרייסר לוקח.
    הרי כאשר כלי מוגבל (ולא משנה אם זה קטמ 1050, בימר או כל מוגבל) אז למעשה הוא לכל היותר 47 כ"ס אז למה להשקיע יותר ברכישת מוגבל במקום פשוט CB500X? לא מדבר על מצב בו יש שיקול של פתיחת ההגבלה כמו שיש בבמו.

    תודה

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    מכלולי שלדה

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    המומנט לא מוגבל.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2017
    הודעות
    149
    היי גם אני בחנתי את שניהם. כמו שכתבו לך המומנט לא מוגבל. והתנהגות עדיפה לטרייסר בגלל כל המכלולים.
    מה גם הטרייסר מרגיש הרבה יותר איכותי ופחות תקציב.
    בקיצור הם ברי השוואה רק במהירות הסופית

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    141
    ציטוט נכתב במקור על ידי alexsupreme צפיה בהודעה
    המומנט לא מוגבל.
    מאיפה הקביעה?
    מומנט, לעומת הספק, הוא בר מדידה.
    הספק הוא נתון חישובי בלבד, והא מכפלה של מומנט בסל"ד (ובקבוע לטובת היחידות).
    מכאן שהדרך להגביל הספק הינה או ע"י הגבלת הסל"ד, או ע"י הגבלת המומנט, או שילוב של שניהם (וזה לא משנה אם מבוצע באופן מכני על המצערת או ע"י שינוי מפת הכח במחשב).
    לכן אם הסל"ד של שיא המומנט בדגם המוגבל לא מאוד נמוך ביחס לזה של הבלתי מוגבל אז בהכרח קיימת גם מגבלה של המומנט.
    יכול להיות שבלי שום קשר המומנט במנוע ה-MT גבוה יותר בסל"ד נמוך יותר לעומת ה-CB, ולכן הוא נותן תחושת כח עדיפה.
    בכל מקרה המהירות הסופית היא פונקציה בעיקר של הספק, לא של מומנט נטו (בגלל יחס ההמרה שניתן להשיג בתמסורת, אבל זה כבר סיפור אחר), אבל גם של משקל וגרר.
    בכל מקרה לא נראה לי שהפער במהירות המירבית לשני כלים בעלי אותו הספק מירבי יהיה כזה משמעותי שיהווה שיקול בבחירה.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי airwolf צפיה בהודעה
    מאיפה הקביעה?
    מומנט, לעומת הספק, הוא בר מדידה.
    הספק הוא נתון חישובי בלבד, והא מכפלה של מומנט בסל"ד (ובקבוע לטובת היחידות).
    מכאן שהדרך להגביל הספק הינה או ע"י הגבלת הסל"ד, או ע"י הגבלת המומנט, או שילוב של שניהם (וזה לא משנה אם מבוצע באופן מכני על המצערת או ע"י שינוי מפת הכח במחשב).
    לכן אם הסל"ד של שיא המומנט בדגם המוגבל לא מאוד נמוך ביחס לזה של הבלתי מוגבל אז בהכרח קיימת גם מגבלה של המומנט.
    יכול להיות שבלי שום קשר המומנט במנוע ה-MT גבוה יותר בסל"ד נמוך יותר לעומת ה-CB, ולכן הוא נותן תחושת כח עדיפה.
    בכל מקרה המהירות הסופית היא פונקציה בעיקר של הספק, לא של מומנט נטו (בגלל יחס ההמרה שניתן להשיג בתמסורת, אבל זה כבר סיפור אחר), אבל גם של משקל וגרר.
    בכל מקרה לא נראה לי שהפער במהירות המירבית לשני כלים בעלי אותו הספק מירבי יהיה כזה משמעותי שיהווה שיקול בבחירה.
    לא נכנסתי לפרטים אבל העלת בדיוק את הנקודה.
    ממה שהבנתי רוב ההגבלות היום הן ב-ECU ואכן הכח נקטע בסל״ד בינוני-גבוה.
    זה בעייתי ל-4 בשורה ספורטיביים אבל אופנועי טווין בינוניים ובמיוחד האדוונצ׳רים כמעט ולא נפגעים מזה.

    אתה צודק שזה עדיין לא 100% אבל אין מה להשוות בין 650 מוגבל לבין סדרת ה-500 של הונדה.



  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    השאלה שלי
    אופנוע ליטר מוגבל עם 47 כ"ס שבמקור יש לו 150 כ"ס 12 קג"מ
    ואופנוע 500 סמ"ק עם 47 כ"ס ללא הגבלה עם 6 קג"מ
    מי יאיץ יותר מהר (כמובן שבהנחה שהמשקל של הכלי זהה).
    והאם יהיה שוני במהירות הסופית? לדעתי לא אבל...

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    תלוי איך ההגבלה מיושמת על האופנוע.
    אם זה בידית אז סביר להניח שה500 יאיץ יותר טוב כי כל המומנט בסופרספורט נמצא בסל"ד גבוה לעומת ה500 שהמומנט מתחיל מסל"ד נמוך יותר.
    אני אומר סביר כי יש מצב שגם בסל"ד נמוך יש לו יותר מומנט מה500... ככה זה כשיש 150 כ"ס.

    אם זה במפות אז בכלל אי אפשר לדעת כי זה תלוי ביישום הספציפי בכל אופנוע.

    בקיצור אי אפשר ממש לדעת ובכל מקרה אין כמעט מוגבלים (אמתיים) בארץ (פותחים לכולם את ההגבלות).

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    בהנחה ולא מורידים את ההגבלה... שדרך אגב זו עבירת מס וגם עבירת רישוי
    זה לא אמור להיות אופנוע של 47 כ"ס נקודה לא מומנט לא נעליים
    זה אמור להאיץ ולהגיע למהירות זהה בהנחה ומדובר באותו משקל
    47 כ"ס של KTM1050
    לא זהה ל 47 כוחות סוס של cb500 של הונדה? נוסיף משקל על ההונדה .רוכב קצת יותר שמן (-:
    אחרת אני לא מבין את ההגבלה.... ואיך אישרו דבר כזה

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    141
    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    בהנחה ולא מורידים את ההגבלה... שדרך אגב זו עבירת מס וגם עבירת רישוי
    זה לא אמור להיות אופנוע של 47 כ"ס נקודה לא מומנט לא נעליים
    זה אמור להאיץ ולהגיע למהירות זהה בהנחה ומדובר באותו משקל
    47 כ"ס של KTM1050
    לא זהה ל 47 כוחות סוס של cb500 של הונדה? נוסיף משקל על ההונדה .רוכב קצת יותר שמן (-:
    אחרת אני לא מבין את ההגבלה.... ואיך אישרו דבר כזה
    יש שתי שאלות שצריך להבחין בינהן.
    שאלה מס' 1: איזה כלי יהיה בעל מהירות מירבית גבוהה יותר? התשובה, כפי שניסיתי להסביר, היא שלכלים בעלי הספק זהה ומשקל וגרר דומים תהיה בהכרח מהירות סופית דומה. בטח לא יהיה הבדל דרמטי שיהווה שיקול בבחירת האופנוע.
    שאלה מס' 2: איזה כלי יאיץ מהר יותר ויגיע למהירות המירבית בפחות זמן? התשובה לשאלה זו תלויה בעקומת המומנט שמיושמת בכל כלי (חלוקת המומנט על פני הסל"ד), שבהכרח תהיה שונה בין כלים שונים.
    מה שמוזר לי עם אופנועים מוגבלים הוא שהיצרנים שלהם מציינים רק שההספק מוגבל ל-47 כ"ס ביחס לאופנוע המקור (שעקומות ההספק והמומנט שלו מפורסמים לכל), אבל מעולם לא נתקלתי ביצרן שסיפק נתונים נוספים - הסל"ד בו מגיעים להספק המוגבל, ובטח לא את נתוני המומנט (גודל וסל"ד) של המנוע המוגבל. לא ברור לי למה ובמה זה פחות חשוב או מעניין מנתוני המנוע הבלתי מוגבל.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    141
    אגב, מי שמעוניין להסבר טכני פשוט על הקשר בין מומנט והספק ממליץ לקרוא את ההסבר של רוני אהרונוביץ' ("מומנט מול הספק") באתר שלו:
    http://www.netcar.co.il/dict.php#16
    יש שם הסבר למה מכוניות (ואופנועי) מרוץ עובדים בסל"דים מטורפים למרות שיש למנועים שלהן מומנט של מכונית משפחתית.

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2016
    הודעות
    399
    היום עשיתי סיבוב על הוסטרום 650 המוגבל, לא יודע על מה אתם מדברים לגבי המומנט, כנראה נשאר בחנות... ה-CB500X שלי יותר מושך בסל"ד הנמוך ואני גם עם גלגל שניים גדול יותר מקדימה-(16)

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי kanter.m צפיה בהודעה
    היום עשיתי סיבוב על הוסטרום 650 המוגבל, לא יודע על מה אתם מדברים לגבי המומנט, כנראה נשאר בחנות... ה-CB500X שלי יותר מושך בסל"ד הנמוך ואני גם עם גלגל שניים גדול יותר מקדימה-(16)
    יש בינהם הבדל של 25 קילו.
    נשמע מוזר שה-5000 מושך יותר.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 28-09-2017, 16:39
  2. תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 30-04-2017, 21:20
  3. תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 02-07-2016, 15:17
  4. Mt07 מוגבל מול לא מוגבל
    על ידי dudybou בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 03-05-2016, 20:33
  5. החלפת פילטר אויר crf250l - האם באמת משפר ביצועים?
    על ידי arariear בפורום פורום טכני
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 13-11-2015, 19:52

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO