ציטוט נכתב במקור על ידי airwolf צפיה בהודעה
מאיפה הקביעה?
מומנט, לעומת הספק, הוא בר מדידה.
הספק הוא נתון חישובי בלבד, והא מכפלה של מומנט בסל"ד (ובקבוע לטובת היחידות).
מכאן שהדרך להגביל הספק הינה או ע"י הגבלת הסל"ד, או ע"י הגבלת המומנט, או שילוב של שניהם (וזה לא משנה אם מבוצע באופן מכני על המצערת או ע"י שינוי מפת הכח במחשב).
לכן אם הסל"ד של שיא המומנט בדגם המוגבל לא מאוד נמוך ביחס לזה של הבלתי מוגבל אז בהכרח קיימת גם מגבלה של המומנט.
יכול להיות שבלי שום קשר המומנט במנוע ה-MT גבוה יותר בסל"ד נמוך יותר לעומת ה-CB, ולכן הוא נותן תחושת כח עדיפה.
בכל מקרה המהירות הסופית היא פונקציה בעיקר של הספק, לא של מומנט נטו (בגלל יחס ההמרה שניתן להשיג בתמסורת, אבל זה כבר סיפור אחר), אבל גם של משקל וגרר.
בכל מקרה לא נראה לי שהפער במהירות המירבית לשני כלים בעלי אותו הספק מירבי יהיה כזה משמעותי שיהווה שיקול בבחירה.
לא נכנסתי לפרטים אבל העלת בדיוק את הנקודה.
ממה שהבנתי רוב ההגבלות היום הן ב-ECU ואכן הכח נקטע בסל״ד בינוני-גבוה.
זה בעייתי ל-4 בשורה ספורטיביים אבל אופנועי טווין בינוניים ובמיוחד האדוונצ׳רים כמעט ולא נפגעים מזה.

אתה צודק שזה עדיין לא 100% אבל אין מה להשוות בין 650 מוגבל לבין סדרת ה-500 של הונדה.