ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
בהנחה ולא מורידים את ההגבלה... שדרך אגב זו עבירת מס וגם עבירת רישוי
זה לא אמור להיות אופנוע של 47 כ"ס נקודה לא מומנט לא נעליים
זה אמור להאיץ ולהגיע למהירות זהה בהנחה ומדובר באותו משקל
47 כ"ס של KTM1050
לא זהה ל 47 כוחות סוס של cb500 של הונדה? נוסיף משקל על ההונדה .רוכב קצת יותר שמן (-:
אחרת אני לא מבין את ההגבלה.... ואיך אישרו דבר כזה
יש שתי שאלות שצריך להבחין בינהן.
שאלה מס' 1: איזה כלי יהיה בעל מהירות מירבית גבוהה יותר? התשובה, כפי שניסיתי להסביר, היא שלכלים בעלי הספק זהה ומשקל וגרר דומים תהיה בהכרח מהירות סופית דומה. בטח לא יהיה הבדל דרמטי שיהווה שיקול בבחירת האופנוע.
שאלה מס' 2: איזה כלי יאיץ מהר יותר ויגיע למהירות המירבית בפחות זמן? התשובה לשאלה זו תלויה בעקומת המומנט שמיושמת בכל כלי (חלוקת המומנט על פני הסל"ד), שבהכרח תהיה שונה בין כלים שונים.
מה שמוזר לי עם אופנועים מוגבלים הוא שהיצרנים שלהם מציינים רק שההספק מוגבל ל-47 כ"ס ביחס לאופנוע המקור (שעקומות ההספק והמומנט שלו מפורסמים לכל), אבל מעולם לא נתקלתי ביצרן שסיפק נתונים נוספים - הסל"ד בו מגיעים להספק המוגבל, ובטח לא את נתוני המומנט (גודל וסל"ד) של המנוע המוגבל. לא ברור לי למה ובמה זה פחות חשוב או מעניין מנתוני המנוע הבלתי מוגבל.