
נכתב במקור על ידי
TundraOG
ההבדלים (בגדול):
סינגל - יותר מומנט נגיש בסל"ד נמוך (ראה ערך - "בראפ"), פשוט יותר לאחזקה, בד"כ מוציא פחות כ"ס מטווין באותו הנפח (בדרך כלל!), במהירויות גבוהות - נוטה לוויברציות. יותר "כח מורגש" מטווין מקביל באותו הנפח (לטעמי).
טווין - בא ב-2 תצורות - 2 צילינדרים מקבילים זה לזה, ונקרא "טווין מקביל", תצורת מנוע המספקת רצועת כח לינארית לאורך רוב טווח הסל"ד, אוהב בד"כ סל"ד בינוני-גבוהה (במנועים ה"ספורטיביים", לא מדבר על רטרו למיניהם), שיא הכח והמומנט מגיעים בסל"ד גבוהה יותר מסינגל באותו נפח. ככלל - פחות ויברציות בכביש מהיר מסינגל באותו נפח.
תצורת המנוע השניה - 2 צילינדרים עם זווית ביניהם (שמשתנה עם היצרן והמנוע), נקרא "ווי-טווין" (כי 2 הצילינדרים יוצרים צורה הדומה לאות V. בדוקאטי - תצורת L ומנוע L-Twin). בד"כ מספקים מומנט ישיר מסל"ד נמוך ומפתיחת המצערת, בדומה לסינגלים. נפוצים בדרך כלל בקרוזרים ("קאסטום" למתקשים), אך יש כאלו גם ספורטיביים לדוגמאת ה-SV650 או חלק מהליינאפ של דוקאטי. מעט יקרים יותר לאחזקה מטווין מקביל (בכל הקשור לעבודות מנוע).
יש גם מנועי טווין בתצורת "בוקסר", הם נפוצים בעיקר ב-BMW ואופנועים כדוגמאת ה-Ural הרוסי. אני פחות מבין בהם אז לא אטעה סתם.