
נכתב במקור על ידי
בורקה
אז נכון, יש כאלו שמשתמשים באפשרות של רכישת כלים אפורים לקניית כלים במחיר נמוך יותר, אבל לא מתחרים בהם. אז מה? זאת האחריות של ההתאחדות או של המשטרה? אחריותה של ההתאחדות הוא לעודד את הספורט, לדעת להטיל סנקציות כאשר הספורטאים חורגים מהמגבלות, ולערב את המשטרה, או שהמשטרה תתערב עצמאית כאשר החריגות עוברות את הסף הפלילי. העניין כאן לא צריך להיות האם העמותה צודקת או לא בבקשה במכתב, אלא היא לא במקומה בכתיבת הכתב מלכתחילה.
ולצדקת הטיעונים: ממתי מסלול אנדורו הוא מסלול סגור וקבוע? סוגרים מסלול לקראת מירוץ, אבל זהו. זהו מסלול חד פעמי לחלוטין, ואפילו אם יהיה מירוץ שוב באותו איזור, הוא כבר יהיה במסלול שונה. זה לא אותו מסלול בכל שנה כמו בפורמולה אחת נניח, ששם הנהגים משננים אותו מראש. ושלא כמו מסלול מירוצים סגור אחר, בשאר הזמן מסלול אנדורו לא פתוח לכולם, לא תמורת תשלום ולא באף תנאי אחר, אלא הוא פשוט כבר לא קיים יותר. בערך כמו מסלול ראלי.
ובדומה לכל ענף מירוצים אחר, למה שהכלים לא יעברו שינויים והתאמות? אמנם אין צורך כי הם מספיק טובים, אבל עקרונית, למה לא? הרי בכלי רכב עם רישוי אפור מותר לעשות שינויים מסויימים, וזה באישור משרד התחבורה.
בסופו של דבר, מה שקורה זה שאלו שאמורים לעודד ספורט, מזהים בעיה - הרי הם בעצמם כתבו שאין היכן להתאמן עם אופנוע אנדורו תחרותי, ובמקום לפתור אותה ולארגן שטחי אימון סגורים, הם יוצאים מגדרם, תרתי משמע, כדי העלים את הבעיה. על אותו היגיון צריך היה לאסוף מכלל התושבים בארץ את הטלפונים בבית כי המרכזיה קרסה, במקום לתקן אותה.