שוב ושוב אנשים חושבים שאופנועים ברישוי אפור זה פשוט עוד סוג של אופנוע שקיים, ומפספסים את הסיבה לקיומם.

הרישוי האפור נקבע כדי לעודד ספורטאים ולהקל עליהם על מנת לעודד ספורט מוטורי בישראל.
מטרתו היא לא להוזיל את מחירי האופנועים, גם לא למי שרוצה לפעמים להכנס למסלול מוטוקרוס עם אופנוע האינדורו שלו.
אם בא לך קצת לקפוץ על רמפות עם אופנוע האינדורו שלך, תעשה את זה בכיף, אבל ברישוי צהוב, כי אתה לא ספורטאי.
וכן, במקרה הזה תפקידה של המדינה הוא לפקח ולוודא את קיום החוק, לא כדי למנוע מעבריינים לרכב בלי ביטוח (כי כאמור הם כנראה יעשו את זה בכל מקרה), אלא כדי לוודא שההטבה הזו מעודדת ספורטאים, ורק אותם.
לדעתי הפיקוח צריך להיות אפילו יותר הדוק, אבל אולי באמת מנותק ממספר המסלולים.
ההתאחדות צריכה להעביר רשימה של ספורטאים, נניח אנשים שהתחרו מעל X מרוצים בשנה האחרונה (ונגיד X הדרכות מקצועיות בשביל ילד שלא מתחרה), ורק הם יוכלו לרכוש אופנוע ברישוי אפור.
וכן, אם אין תחרויות טריאל אז לא צריך להיות פה אפילו אופנוע טריאל אפור אחד.