הונדה CB500X
אהלן,
מחפש לקנות אופנוע ראשון בקרוב (כמה שיותר מהר), ויש לי התלבטות.
יש לי רישיון A1, חשבתי להגדיל לA לטובת האופנוע שאקנה - אבל אני לא רואה צורך באופנוע בעל נפח מנוע מעל 500.
בגדול מחפש אופנוע שאפשר לשייט איתו בכיף (אין צרך מעל 100 קמ"ש), אבל שגם יודע לעשות קצת שבילים.
מכאן, ואחרי קצת קריאה, נראה לי שאופנוע סגנון סקרמבלר הוא כיוון טוב עבורי - מה גם שכל פעם שאני מסתכל על אחד יש לי פרפרים
וכן, חזרתי מהמזרח לאחרונה... חח
מתלבט כרגע בין הבולט של רויאל אנפילד לבין הסילבר וייז של SWM.
הבעיה היחידה שאין למצוא את הSWM יד שנייה (רק לאחרונה החלו לשווק בארץ), מה שמקפיץ את התקציב לאזור ה40 אש"ח. בולט לפי בדיקה הולך בסביבות ה25 אש"ח יד שנייה.
יש למישהו המלצה? אולי כלי אחר בכלל ששווה לחשוב עליו?
תודה מראש![]()
הונדה CB500X
הייתי צריך לקרוא פעמיים כדי להבין שהדוקאטי סקרמבלר לא אופציה.
רק אציין שמה שמרגיש מספק על כבישים במזרח לא אוכל על הכביש בישראל, כשכולם ממהרים ומהירות שיוט במהיר היא 120+, רויאל אנפילד הוא סכנה בטיחותית לדעתי.
לסופ"ש פעמיים בשנה הייתי שמח לאחד שלא תבין לא נכון
אם יש לך פרפרים בבטן לך איתם. אני הייתי בודק מה עוד נכנס בתקציב שלי.
בהצלחה!
נ.ב
מר busy חבל שלא טרח להסביר למה להציע לפות"ש, ששאל על כלי נישה מיוחדים, את האופנוע הכי משעמם וגנרי שכסף יכול לקנות?
נערך לאחרונה על ידי אRני; 06-12-2017 בשעה 12:12.
DR650 .
רוכב על כזה בשלושה חודשים אחרונים ונהנה מכל רגע.
all around הכי טוב שתמצא
אכן קראתי על הCB והתאכזבתי לגלות שהוא מתאים בכל קריטריון למה שאני מחפש חוץ מ... בדיוק מה שכתבת
הסיבה היחידה בעיניך שלא ללכת על האנפילד זה הבטיחות? בלי קשר אני לא מתכוון לשייט ב120... גם עם הרכב הנוכחי שלי אני משייט ב90+- (לעצבנותם של כל מיני לקסוסים שאוהבים להבהב לי מאחור).
תודה![]()
אני בהחלת יכול לכתוב כמה מילים ,אים יש צורך.
לא מזמן חפשתי משהו לאצמי... עברתי כל החנויות ,ישבתי על כל הכלים.
אפילו לא להתיחס לתקציב.
היה לי A1 ,וגם חשבתי ש500-יספק אותי.
שיהיה נוח,מספיק כוח .
אפילו בליאבל שגם יודע לעשות קצת שבילים.SWM\ רויאל אנפילד-לא בדקתי.אבל בדקתי דוקטי והארלי.
"הכי משעמם" בתור "אופנוע ראשון"?לא חושב
חושב שזה די לא בטיכותימשייט ב90+-
אופנוע זה לא מכונית. רכב צמוד מאחור כשאתה רוכב זו סכנה חמורה. ללא כלוב מתכת משוכלל מאחוריך, פגיעה מאחור היא לא אופציה.
ברכיבה יש שליטה סבירה על מה שקורה לפניך ומצדדיך, אבל אין לך שליטה על מה שקורה מאחור, לכן תמיד מומלץ לרכב 10-20 קמ"ש מעל מהירות התנועה.
ואף פעם לא לתת לרכב (או אופנוע אחר) לשבת לך על הזנב.
ככל שרוכבים מהר יותר, כך פוחת הסיכון לפגיעה מאחור (וסכנות חדשות צצות אבל על זה כבר תלמד בקורס רכיבה שתעשה).
מה לגבי קוואסאקי W800 או מוטוגוצי V7 משומשים? הם די בתקציב שלך, כמדומני הם A1 ויספקו את כל מה שאתה רוצה.
מצטרף לארני: זה שאתה "עושה פרנציפים לעצבן בעלי לקסוסים" עם הרכב, זה ממש חמוד. באמת.
אבל תוציא לעצמך מהראש את הפריבלגיה הזו של לחנך אנשים אחרים בכביש, כשאתה על אופנוע. החזק שורד בכביש הישראלי וכשאתה בוחר דו גלגלי, אתה משתייך למין החלש. אז עדיף לך להיות מהיר מהתנועה שזורמת סביבך.
לאופנוע יש אפס הגנה פאסיבית, והגנה דינאמית לא רעה. אבל כדי להשיג את ההגנה הדינאמית הזו, אתה חייב להיות פעיל על הכביש: לנוע יותר מהר, לזוז כל הזמן, לחפש ללא הפסקה חללים ריקים בין רכבים בהם מעטפת הבטחון סביבך גדולה יותר, ולא לחכות שייתנו לך אותה. אם אתה לא מסוגל לעשות את הסוויץ' הזה בראש, רד מאופנועים.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
יש לך המון אפשרויות. הw800 שהציאו לך פה הוא הכי קרוב למה שתחפש.
גם מוטוגוצי v7 יהיה בסדר ככלי פנאי ולא ככלי תחבןרה יומיומי.
אופציה אחרת זה לחפש הונדה שאדו - קרוזרים מאוד נוחים (יחסית כן?) ועם המון מיץ.
קודם כל, המון תודה על כל התגובות. כיף לראות שיש אנשים אכפתיים
נשמע לי שזה משהו לשיחה אחרת, אך פספסת את הכוונה שלי. לא ממקומי לחנך אף אחד כרגע (אשמור את זה לילדים העתידיים שלי). מתכוון שאני לא אחד שאוהב לשייט במהירויות גבוהות בלי קשר.
לא מוריד מהערך חלילה של מה שאתה כותב (למדתי משהו חדש...), אבל אני מניח שיש אנשים שמחזיקים ברשותם רויאל אנפילד, לדוגמא, ומצליחים לרכב עליו בכבישי ישראל?
ואם אהפוך את זה לשאלה- ממליצים ממש שלא לרכב על אופנוע שלא יודע לשייט על 120 ומעלה?
קראתי קצת, ונראה מדהים. טיפה מעל התקציב אבל אפשר להתגמש...יש לך המון אפשרויות. הw800 שהציאו לך פה הוא הכי קרוב למה שתחפש.
אופנוע כזה עושה גם שבילים (מתונים)?
תודה שוב!
שבילי קק"ל מהודקים כל אופנוע עושה. זה פשוט לא כיף - כמו שאפשרי, אבל לא כיף לעשות את זה עם פרייבט.
אם רוצים גם להינות מהתהליך, אז כדאי ללכת על אופנוע דו"ש, שמאפשר לעשות את השבילים האלה בקצב סביר ולא בזחילה, ולא ישמיע צלילים של "אני עומד להתפרק" תוך כדי.
לגבי הדרישות ומהירות השיוט...
זה תלוי בתוואי ובשימוש. אם אתה מתנייד על כבישים מהירים (6,5, 431, 1 ודומיהם) - כדאי לעשות את זה על אופנוע שמסוגל לשמור על קצב התנועה בלי להתאמץ.
במקרה הזה, אני מסכים עם המגיבים מעליי.
לעומת זאת, אם אתה נמצא בפריפריה, והנסיעות שלך הן בכבישים צדדים מפותלים - אז אין סיבה שלא יהיה לך כיף לשייט 90-100 על אנפילד, עם עליות ל-110-120 כשיש צורך בעקיפה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
זה יגיע ..יגיע -כשה אתה מנסה לשייט 90 ואותך מתחיל לעכוף משאית ענקית ועוד עם עגלה,הם בדך כלל "משייטים" באיזור 100 -אז תרצה לברוח , זה די מפחיד