אתה מחפש משהו להרבה זמן, או סתם משהו זמני עד שתשדרג ל a?
אתה מחפש ישן או חדש?
קרוזרים בלבד או רטרו תופס?
ערב טוב, וחג שמח.
אחרי שנים, סוף סוף החלטתי לעשות רישון A1, ולרכוש אופנוע......
אני בן 44, 186/90, מסתכל רק לכיוון קסטומים.
תקציב: סביבות ה 20000-30000 ש"ח, לאופנוע ראשון.מתכנן לעשות A, ולעלות מדרגה.
בהתחלה ארכב רק בסופ"ש, אבל רוצה בעתיד לעבור לאופנוע.
עשיתי חיפוש בYAD2 ובפורום,אבל זה עשה לי יותר בלאגן בראש )))))
אשמח לשמוע המלצות הארות או אזהרות.
תודה לעונים
אתה מחפש משהו להרבה זמן, או סתם משהו זמני עד שתשדרג ל a?
אתה מחפש ישן או חדש?
קרוזרים בלבד או רטרו תופס?
אני חושב, שזמני, ללמוד ולצבור ניסיון, לשנה - שנתיים, לא חדש.
גם רטרו טופס, אם זה אופנוע אמין, בלי בעיות.
אבא שלי בן 50 ובאותו הסיפור כמוך - רוכב חדש עם A1 ורצון להכנס לתחום. ממה שניסינו אמליץ גם לך:
יוסאנג אקילה GV250 - חמוד מאוד, מחיר נמוך וחלק לא קטן מגיע מאובזר לטיולים. המנוע מרגיש בסדר בעיר, מחוצה לה - פחות זוהר, אבל ישייט על 100 קמ"ש ללא בעיה. מבחינת מימדים - די קטן, מרגיש "גדול" בעיקר בזכות מיכל הדלק הרחב. לאבא שלי אישית הרגיש שחסר כח, ואני יכול להבין.
קוואסאקי EN500 - רובם במצב שדורש יישור קו, למרות היותם מבריקים ומאובזרים. רכבתי על אחד שעבר פרוייקט די מאסיבי - המנוע מרגיש מאוד חי מהסל"ד הנמוך, מושך בצורה יפה ולינארית, מאוד יציב בנסיעה. אם תמצא אחד במצב טוב שהוא A1 ברשיון (רשום L2 למעלה בצד שמאל) - לך על זה.
במקרה של אבא שלי - החליט ללכת על VN900 חדש במקום להתעסק עם כלי ישן. על ה-VN עשיתי סיבוב קצר בעיר והוא פשוט שופע מומנט ומאוד דינמי ביחס לאותם 47 סוסים שיש במנוע, מאוד נהנתי. המשקל שלו יכול לאיים על רוכב חדש אבל מבחינת פרטנר לטיולים מדובר על אופנוע שלא באמת תצטרך להחליף או לעלות ל-A איתו (כי לארצנו הקטנה 900 סמ"ק זה באמת שמספיק). אם הכיוון קורץ לך רק שתדע שרק משנת 2016 ומעלה הם תואמים ל-A1 היות ומקודם הם הגיעו עם 53 כ"ס ולאחר שינוי מדרגות הרשיון מ-33 כ"ס ל-47 כ"ס קוואסאקי החלה להגבילם ל-47 סוסים כדי לקרוץ לקהל יעד רחב יותר.
גם אני כבר הסתקלתי על VN900, יש גם REBEL של הונדה.
לא יודע, כמה זה נכון לקנות אופנוע חדש לרוכב מטחיל ככלי ראשון.....
אני רוצה באתיד לשדרג לA....
מה שכן מושך אותי לכיוון של אופנוע חדש, זה לא להסתבך עם חיפושים, בדיקות, העברת בעלות.
בתור בן אדם, שלא מבין בזה כלום, זה מבחיד אותי..... בטח שללחת ולקנות חדש זה הכי פשות.....
אני בעלים של הונדה Rebel ומאוד מרוצה מהכלי. מכיר בעלים של קוואסאקי Vulcan S מוגבל שגם מרוצים. קח בחשבון שתנוחת הישיבה בקאסטום יכולה להרוג לך את הגב די מהר. אני 1.87 והרבל טיפונת צפוף (לא קריטי, אבל שווה לשבת ולמדוד איך אתה מסתדר איתו).
עוד אופציות לכלי מוגבל ראשון בסגנון רטרו:
- קוואסאקי W800 אם תמצא (לדעתי החיסרונות שלו הם שאין ABS ובלם אחורי תוף ולא דיסק, שאצלי לפחות מרגיש קצת כמו פשרה)
- רויאל אנפילד (לדעתי חדש ימתח את התקציב שלך לא בהרבה, אמורים להיות כבר דגמי ABS). אין לי נסיון עם אנפילד, שווה לבדוק גם סחירות ואיכות מוסכים.
- גוצי V7II - לדעתי תוכל למצוא כלי יד שניה במצב טוב במסגרת התקציב. חפש כאן בפורום שרשורים לגבי טיפולים וכו׳ - יש מספיק מידע.
אם אתה רוצה שקט נפשי, סחירות יחסית, ויכולת שדרוג פשוטה בעתיד, לדעתי שווה לשקול בחום את ההונדה - אמורים להיות מבצעי סוף שנה. ממליץ לך לבדוק ב Big Boys Toys
מקווה שעזרתי
It's not about the speed. It's about the ride!
נכון,הכי פשות,רק לקחת בחשבון שזה עולה כסף.
אם כבר-אז אדיף להסתקל על כלים שיש להם שוק.
אז, אם זה יד שניה, לאיזה כלים יש שוק, וממה עדיף להתרחק?
אם אתה לא מבין כלום, כדאי להתרחק מכלים הישנים,כי אם השקיע בהם-אז המחיר הרבה מעל מחירון .. ,אם הכלי לא מושקע-לא כדאי לך להסתבך.
אז כדאי ללכת לאלה ש קיים שוק מסביב ל"מחירון" כמו נאמר כן תבדוק אופצייה הונדהBig Boys Toys.
לפחות לחברה יש שם טוב וגם לחנות.
אחרי שתקנס ל"עניין"-יהיה קל יותר.
אני גם קניתי כלי חדש מחנות,שלמתי כמובן,אבל לפחות ידעתי שזו אחד מהדרכים.
כלי חדש-יש תשלום על ה"ניילונים"
אם הייתי קונה כלי כמחליף לרכב, הייתי קונה חדש, בלי ספק.
יש לי רכב מעבודה, ויש עוד רכב במשפחה. אופנוע יהיה כלי לטיולים בסופ"ש, לפחות בשלב הראשון.
זה אחלתה קשה בשבילי , להשקיע לכלי חדש, שיעמוד 5 ימים בשבוע מתחת לבניין.
אבל בכול מקרה, אני לא פוסל את זה.
לי יש רכב משפחה,לעבודה מגיע עם אופניים חשמליים כי זה 3 קיימ.
האופנוע משתמש בו פעם-פעמיים בשבוע.
צעצוע לילד הגדול.
אז אתה לא יחיד כזה![]()
רגע..... יש מצב שאתה BUSY, שהיה בFORUMMOTOR?![]()
עוד שאלה לגבי המחירים.
זה דומה לשוק 4 גלגלי או לא?
זאת אומרת, אם אני אקנה עכשיו VN900 חדש ב60000, מה המחיר שלו אחרי שנה - שנה וחצי, בהנחה שהוא במצב חדש?
או נניח שמתאתי EN500 במצב טוב, כמה הוא מאבד תוך שנה, ומה הדינמיקה בכלל בשוק?
רויאל אנפילד מ2010 וצפונה
אני פחות מתחבר לצורה שלו....
אחרי סקר שוק קטן ביד 2, נראה לי שבינתיים אלך לכיוון CB500F, ואחרי שנה-שנתיים עם רישיון A, אהיה לי יותר פשות לבחור ולהחלית.