מדובר בכלי עם הילוכים, וללא משטח לרגליים. הקלאץ אוטומטי, אבל יש לכלי מבנה ומראה של אופנוע, ובעצם הרכיבה עליו מאוד מזכירה רכיבה על אופנוע סטנדרטי. ולמרות זאת הוא יותר ממותג כלפיי רוכבי הקטנועים.
בעצם, הכלי מעלה הרבה סימני שאלה. מדובר בכלי חריג מאוד, ומעניין מאוד. ברכיבה עליו בעצמי - הרגשתי תחושה מוזרה ושונה מאוד מקטנועים, שהפתיעה אותי. זה סיקרן אותי אם אכן מדובר באופנוע לכל דבר ועניין, או בקטנוע שרק "מנסה" להיות אופנוע אבל נופל ובוכה כמו תינוק.
שורה תחתונה חברים - הונדה אינובה, קטנוע או אופנוע? (מבחינה הגדרתית).
השובה - לא זה ולא זה, האינובה הוא 'קאב'.
הונדה המציאה, אנשים נחמדים נפגשו עליו בארה"ב ושליחי פיצה בכל העולם (וגם בחיפה) עשו איתו חיל.
חפש ברשת סרטון של צ'ארלי בראון הורס אחד כזה, וגם אלי פאנגס.
יש גם אתר הזוי בעברית שמקדש את הפלא ההנדסי של שנות ה-60'...
בקיצור - יש היסטוריה - אם בא לך להתעמק.
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
ברור שמדובר בכלי עם הגדרה משלו, ואכן "קאב" זאת אותה ההגדרה...
אבל אופנוע הוא כלי ידני, קטנוע הוא אוטומט. בגלל שכאן יש לנו הילוכים באינובה, אפילו אם העיצוב קצת שונה מאופנוע רגיל..עדיין מדובר ב"סוג" של אופנוע.
מה שבטוח זה שהוא לא קטנוע בכלל, כי לקטנוע ישנם מאפיינים מסויימים שלאינובה אין בכלל. מצד שני לאינובה יש מבנה שדומה מאוד לאופנוע סטנדרטי.
האינובה לדעתי הוא פשוט אופנוע, עם קלאץ אוטומטי ומבנה קצת אחר. אבל אופנוע, לכל דבר ועניין.
הוא לא נוח לשימוש כ"כ - ללא ספק. החוסר בקלאץ יכול קצת לבלבל, וגם התפעול של הרגלית הילוכים. הוא טוב למי שמוגבל ברישיון ל A2 כמוני, ומוכן לסבול דברים מסוימים אצלו...
אבל מבחינה הגדרתית לדעתי הוא אופנוע. כל המאפיינים שלו מצביעים על כך.
"ees" אני לא אותו בחור, מה הקטע? אני אבירם אם מעניין פה מישהוא, נראה לי השם שלי היה עם כוכבית בזמנו, אבירם* .
חברים מצאתי בדיוק איך זה נקרא...
https://en.wikipedia.org/wiki/Underbone
אנדרבון. השם העברי עדיין לא ידוע לי במדויק...
***ההודעה נערכה. נא לא להגרר לריבים. יכול להתפתח דיון מענין תלוי רק בכם.*** ההנהלה
נערך לאחרונה על ידי uriar; 21-12-2017 בשעה 08:14.
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
ההגדרה המסורתית לאופנוע - שלדה סגורה ומיכל דלק בין הברכיים (תתפלא! אופנועים עם גיר אוטומטי היו כבר לפני חמישים שנה, אפילו מקצועיים לשטח).
קטנוע, באופן מסורתי, אפשר לגעת ברך עם ברך (רצפה שטוחה או לא). בעניין הילוכים - ה'ווספה' המיתולוגית (גלגלי "8, רצפה שטוחה וברכיים צמודות) הייתה עם גיר ידני (תרתי משמע) ואם היא לא קטנוע, אז מי כן...
אז מי זה מי?
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
חברה שלי המציאה לאינובה שלנו את המושג - קפנוע.
מוזמנים להשתמש בזה ;-)
ק-טנוע + או-פנוע.
סתם לידע כללי, על ה- NC750 שמעת? יש גרסה אוטומטית... יש עוד כמה אופנועים אוטומטים...
לקריאה נוספת: DCT – הגיר האוטומט של הונדה