כך הבנתי,שדיון על קסדה ש:
1 לא היתה בשימש כלל ,מסיבה כלשהי,ונמכרת כיד2
2 רכבו איתה פעמיים \שלוש\חמש ...אז התברר ש לא נוח\גדול\קטן...וכוי
אחרת-כתבתי קודם,לא ממליץ יד2.
הדגם של LS כתוב " קרבון" ש זה הדגם היקר של חברה.
כך הבנתי,שדיון על קסדה ש:
1 לא היתה בשימש כלל ,מסיבה כלשהי,ונמכרת כיד2
2 רכבו איתה פעמיים \שלוש\חמש ...אז התברר ש לא נוח\גדול\קטן...וכוי
אחרת-כתבתי קודם,לא ממליץ יד2.
הדגם של LS כתוב " קרבון" ש זה הדגם היקר של חברה.
נערך לאחרונה על ידי Busy; 26-12-2017 בשעה 16:16.
מודע לכך והעובדה שמדובר בקסדה מקארבון להבדיל מרק ציפוי זה בהחלט נחמד ומקנה לה קשיחות (אם הכינו אותה כראוי), יופי ומשקל פחות... אבל זה לא הופך אותה לפתע לעילוי או כמצדיקה את מחירה. שיהיה ברור! אני לא טוען שאם זה לא AGV Pista אז זה טרפה מאחר שיש אחלה קסדות קרבון שמתבססות על קסדות ״רגילות״ טובות כשלעצמן. אולם לרכוש קסדה אלמנטרית במחיר שכבר נכנס לליגה של קסדות טובות וראויות יותר תחת עלה התאנה של טרנד הקארבון מפריע לי כיוון שאני רואה בכך כעניין שגובל במידה מסויימת בהטעייה צרכנית.
ממש לא, מכנים שעורי בית, לומדים על ההבדלים בין קסדת קרבון לקסדה רגילה רמז, קשיחות ויכולת ספיגת מכה. משקל.
ספויילר לא בהכרך בטוחה יותר מקסדה רגילה
מבדילים בין קסדת ספורט, תחרויות, אדוונצ'ר, עירונית, קלה.
מרסקים בתנאים שווים כ-1000 קסדות ומשווים בניהם בצורת הפגיעה ואח"כ מנתחים את מיקום הפגיעה ומדרגים לפי טיב.
(למי שאין את היכולת הזאת שיפנה לאתר שארפ מבלי להיכנס לוויכוח).
אחרי שהגדרנו צרכים ותקציב מסננים באתר את הקסדות שקיבלו ציון מלא כולל ירוק בכל הפרמטרים.
אח"כ מדרגים לפי מחיר לוקחים את 5 הראשונות ומודדים אותם על הראש, אם ניתן אז גם ברכיבת מבחן ואז בוחרים את
האחת!
מהדרין יחפשו את הדגמים הזולים יותר של אותה קסדה בצביעה מהעונה שעברה או צביעה חלקה שמוזילה את המחיר.
עכשיו:
שם מותג הוא לא בהכרך גם ערובה לציון הקסדה או טיבה, ובטח לא להתאמה לרוכב ספציפי.
קסדות זולות הן לא בהכרך קסדות גרועות. ולהפך.
קסדה עם צביעה אטרקטיבית פיצ'רים מיותרים או מותג "יוקרתי" תעלה הרבה יותר.
שום קסדה לא מבטיחה ביטחון של 100% ואותה קסדה תגיב אחרת בתאונה אחרת כי אין שתי תאונות זהות.
קסדה היא מוצר מתכלה, ככל שתשקיעו יותר בקנייה ככה יהיה יותר "חבל" להחליף אותה אחרי שנתיים שלוש.
עדיפה קסדה טובה זולה טרייה, מקסדת מותג ישנה ובלוייה.
כמו כל דבר ישנה "אופנה" "תרבות העדר", אמונות תפלות, והרבה בורות בנושא.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ראשית כל, ל Ls2 יש מספר קסדות ״קארבון״ שדעתי עליהן היא שמשלמים על הלוק להבדיל מתוכן הבוק. שנית, אני ממש לא מגדיר את הקסדות שלהן כליגה אחרת מהמתחרות וכבר מספר פעמים (כמדומני גם בפורום דאז שנמחק) ציינתי שבעתיד הם יפרצו בענק. עם זאת, ככלל אני נגד לקחת בסיס של קסדה קיימת - לשווק לה גרסת קארבון ולגזור עליה קופון כאילו שהיא תכשיט. בסופו של יום קורולה מצופה זהב זה אותו הרכב רק מצופה זהב (כמובן שסייגתי זאת כאמור לגבי קסדה מבחינצ קשיחות, משקל וכיוצ״ב). כמובן שיש חריגים ואם הבסיס הוא טוב אז השינוי יכול לצאת חביב אבל אין לכך בטוחה.
יחד עם זאת, ל Ls2 יש גם קסדת קארבון רצינית שהושקעה בה מחשבה (FF323 Arrow). דעתי ביחס לקסדה זו היא חיובית והיא בהחלט מרשימה כקסדת קארבון אנטרי לבל. ולמרות זאת - לדעתי נכון יותר לרכוש קסדה ״רגילה״, טובה ומוכחת גם אם פה ושם היא לכאורה נופלת בנתון זה או אחר מהקסדה הנ״ל. מדוע? ראשית כל - מדובר בניסיון הראשון והרציני של Ls ליצור קסדה בליגה של הגדולים. שנית, מאד לא מוצא חן בעיני שהמפרט והצגת המידע על הקסדה על ידי היצרן היא דלה ולקונית. שלישית, עמידה בתקן ה Ece הוא במכנה המשותף הנמוך על מנת לעמוד בו (ע״ע משפט איחוד אירופה) ולאו דווקא מראה על רמה גבוהה (אגב, לחיוב יצויין שלקסדת הקארבון 4 כוכבי שארפ). רביעית, בקסדות מרוץ אתה מותר על נוחיות מסויומות שמהן אתה נהנה ביום יום על מנת לחסוך במשקל וכן זוכה לדרכי אוורור מועדפים. במקרה של ה״חץ״, זה בא ע״ח בידוד באופן שבו היא מאד רועשת אף מעבר למצופה (לגבי נוחיות, משקף פנימי והכנה לדיבורית לא אתייחס כיוון שברור שזה לא העיקר כאן). לבסוף, לא חסרים מבצעים מעניינים בארה״ב על קסדות במחירי בדיחה (למשל Bell Star) שיתנו לך תמורה עודפת ביום יום (תכלס גם הבל וגם הLS רועשות באופן מוגזם...). כך שבסופו של דבר הLs2 היא בהחלט סנונית מבורכת אבל לא להיט של לרוץ לקנות.