שרשרת מתוחה כמו שצריך?
השבוע יצא לי לרכב בדרך קצת מפותלת אבל רכיבה מנהלתית מבחינת מהירות. לאחר כ-30 ק"מ זחלתי מאחורי מישהו על כ-50 קמש בהילוך 3, והורגשו ברגליות תקתוקים קטנים מידי פעם כשהאופנוע היה מאוזן, וזה התחזק מבחינת עוצמה כשהאופנוע היה על הצד, עד לשלב שגם נשמעו רעשי תקתוק.
לקראת סוף, הרכיבה התקתוקים הורגשו ונשמעו גם בקו ישר ורק בטווח של 2000 עד 4000 סל"ד בערך, לאחר מכן לא שומעים ולא מרגישים כלום.
זכור לי שבכיכר בזמן שהיה רעש לחצתי קלאץ, הרעש נעלם, אולי כי ירד עומס ממקור התקלה.
ביונטרל כמובן אין רעש ואין תקתוקים ברגליות, גם אם נותנים גז סתם ככה.
1. שמן לא חסר והוא בן 4 חודשים בערך כולל הפילטר שמן.
2. שרשרת משומנת (אם כי דורשת ניקוי) תמיד כי יש משמנת, והחוליות נראות תקינות לגמרי
3. הגלגלי שיניים מיושרים (נבדק עם לייזר)
4. השרשרת רצה חלק לפחות כשהאופנוע באויר, זאת אומרת שהיא לא נתקעת בכניסה או ביציאה מהגלגלי שיניים.
5. בסיבוב הגלגל האחורי באויר, כאשר מסובבים את הגלגל אחורה, יש נקודות ספציפיות שמרגישים שיש קליק ממש מזערי וגם שומעים בקושי, אבל הגלגל לא זז לצדדים כמו במיסב גמור.
היום יצא לי לרכב שוב לכמה דקות (מנוע הגיע לטמפרטורת עבודה), אבל לא היה רעש וגם לא הורגשו תקתוקים בשום מצב.
חשבתי על מיסב בגלגל האחורי, אבל למיטב זכרוני מיסב לא מסתדר לבד מעצמו וגם הגלגל האחורי ישר ולא זז לצדדים, מצד שני אולי היה צריך ברכיבה ארוכה עם עומס גבוה יותר כדי לשחזר את התקלה.
דעתכם?
כן, מתוחה.
תבדוק שלא תקוע לך בורג בצמיג
זה הדבר הראשון שבדקתי באמצע הדרך, אין כלום. זה גם היה מתקתק כל הזמן ולא בתנאים ספציפים כמו שקורה אצלי.
CT7 - מה הכלי ואיזו שנה.
אצלי הורגשו נקישות ברגליות עקב:
1)מותחן שרשרת בלוי לגמרי שגרם למגע לא קבוע בין השרשרת לבורג המותחן.
2) (וקח את זה בערבון מוגבל) - מיסבי זרוע בלויים.
את המותחן החלפתי ופסקו הנקישות החזקות, כיום יש "ויברציות מתכתיות" מורגשות מהרגליות אך מכיוון שעוד לא החלפתי מיסבי זרוע קשה לי לסמן את זה כמקור התופעה או באם הן נורמליות מהכלי. (XT600E)
יכול להיות שאין קשר בין הטיקטוקים אצלי לאצלך אבל אשמח אם תבדוק את מצב המותחן\י שרשרת (באם יש) ומיסבי הזרוע.
בנוסף ולידע כללי למי שלא חווה את זה: מסמר\בורג בצמיג יאופיין בטיקטוק בעל קצב משתנה בהתאם למהירות הנסיעה.
MT 07 ללא מותחן שרשרת
כשאתה אומר מיסבי זרוע, אתה מתכוון לאחלה שיש בגלגל האחורי? אם כן, אז הגלגל האחורי לא זז לצדדים, מצד שני פתאום גם נעלמו הרעשים (אולי יחזרו אחרי רכיבה ארוכה).
בדקתי גם שהקליפר האחורי יושב במקום, ואכן כל הברגים סגורים והוא לא זז.
מיסבי זרוע יושבים בחיבור בין הזרוע האחורית לשילדה (בתמונה בנקודת המפגש של X ו Y)
New-2.jpg
בכדי לבדוק אותם יש להרים את הגלגל האחורי באוויר כאשר הוא והזרוע חופשיים בעזרת ג'ק אמצע או הטייה על רגלית צד ולשים משהו מתחת לבסיס רגלית הבלם (במידה וניתן, אצלי אני שם דופן של כיסא), לאחר מכן יש לתפוס את הזרוע משני צידי ציר הגלגל האחורי ולנסות לסובב בדומה לבדיקת מיסבי גלגל - יד ימין מנסה להרים את הצד הימני של הזרוע ויד שמאל מנסה להוריד את הצד השמאלי של הזרוע ואח"כ להחליף (כאילו אתה מנסה להפוך את האופנוע פעם לימין ופעם לשמאל).
רצוי שיהיה עוד מישהו איתך להחזיק את האופנוע אם כי ניתן לעשות זאת לבד אך חשוב שהאופנוע יהיה מקובע טוב או לעשות זאת בתנועות עדינות בכדי שחלילה האופנוע לא יפול.