מה פתאום?
למיטב ידיעתי, בשיוט 120-140 הטימקס עושה 1/18-1/20. רוב אופנועי הליטר יראו צריכה דומה, לעיתים אפילו טובה יותר.
לא יודע כמה עולה סט צמיגים איכותי לטימקס, אבל לאופנוע ליטר הוא עולה כ-2000 שקל (במקום שלא מאוכלס ע"י חזירים). ההפרש יהיה גג 600-700 שקל לסט, וצמיגי טורינג ראויים מחזיקים כ-30 אלף ק"מ. ממש לא קרוב ללכסות את ההפרש בעלויות הטיפולים.
למן ההגינות, צריך להוסיף עלות של סט שרשרת גלגל"ש. אני מניח שבטימקס טיפולי הואריאטור נכנסים בעלות הטיפול, בעוד שבאופנוע עלות השרשרת לא מחושבת - מה שמוסיף עוד כ-1500 שקל ל-30 אלף ק"מ (בהערכה).
עם כל אלה, עדיין יותר זול להחזיק דוקאטי מטימקס.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
ובדיוק כמו עם אופנוע, ניתן להוזיל הוצאות בצורה משמעותית אם קונים ערכת טיפולים בחו״ל.
העלות הגבוהה היא לא רק בגלל הוריאטור אלא גם ה-final drive belt שעולה הון קטן.
לגבי צריכת דלק, זה תלוי לגמרי בנסיעות.
cbr250r היה צורך אצלי 1-21
sv650 היה צורך 1-19
והטימקס כרגע עושה 1-19.
אני מניח שבפקקים זה לא משנה הרבה.
הלכתי להתעניין היום לגבי הקימקו,
קצת צורמת העובדה שמקבלים שנתיים אחריות או עד 24 אלף קילומטר.
על הטימקס מקבלים שנתיים ללא הגבלת קילומטר.
Honda Forza 750
בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'