יש כמה מוסכים שאני מכיר ומטפל רק בהם, אגב אני גם בוחר את המוסך על פי מהות התקלה.
בדיפולט שלי יש כבר את הידע מה אני עושה ולמי אני ניגש כמעט בכל בעיה.
לגבי פאנצ'ר זה קל המוסך שאני מכיר וסומך עליו, עכשיו ההסכם שלי איתו שבמידה וצריך להחליף צמיג
אני רשאי לקנות בכל מקום שמתחשק לי והוא ירכיב, אני משלם על עלות העבודה.
כשיש קשר טוב עם המוסך שלך הכל יותר קל.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני יכול לתת לך שמות, אבל ההסכם שלי עם המוסך הוא ההסכם שלי, לא ברור לי אם הם יסכימו גם במקרים אחרים,
ואני אסביר,בניגוד למקומות האחרים סצנת האופנועים בי-ם הייתה ועודנה מצומצמת ביותר, בשנות השבעים/שמונים
של האלף הקודמת (כן הייתי חי אז נושם בועט ורוכב) היו 3 מוסכים גדולים בי-ם יוני אופנועים מוסך רמזור וסופר בייק.
היו עוד כמה קטנים שנתנו שרות לוספות טילונים (טוסטוסים בשפה של הזקנים) ושאר כלים שהמוסכים האחרים לא טיפלו.
מהמוסכים האלה צמח הדור הבא של המוסכים בי-ם.
עכשיו בכל מוסך כזה היה לי לפחות חבר טוב אחד, ברמזור אמיר רדוץ מנהל המוסך, שלמד איתי בתיכון, אצל יוני יש לי קשר
עתיק עם יוני ורוב המכונאים שצמחו אצלו, בתוכם יואש ממוסך YD שנפתח מאוחר יותר, יואש למד שנתיים מתחתיי בבית ספר
יסודי, אצל סופר בייק אבא שלי ואבא של בעל המוסך חברים ובתור ילד בילית בבית שלהם המון.
כך שבעצם אני בן בית כמעט בכל מוסך בי-ם והקשרים הם מעבר לקשרי לקוח מוסך.
אבל וכאן האבל הגדול, המוסכים היום נמצאים בתחרות ורובם מתאמצים לגרד את המשכורות וההוצאות, תגיע למוסך אמין
תטפל בו באופן קבוע, צור קשר טוב עם האנשים ואז תשאל לגבי האופציה. ברוב המקים המוסך ייקח ממך את מחיר הטיפול
המלא, אבל תוכל לחסוך במחיר החלקים. יהיו מוסכים שיבקשו חלקים מקוריים וזה לגיטימי יהיו כאלה שלא יסכימו לחלקים
משומשים בצדק, רק תבדוק טוב מה התנאים ועם מי אפשר להתנהל בצורה הנוחה לך.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
רן יש פה עניין של יושרה ואם אני קורא בין השורות אז צריך להכיר אישית את בעל המוסך על מנת שהוא לא יעשוק אותך במקרה הטוב והפחות טוב שגם ידחוף לך דברים שלא צריך.
ברור לי שכחבר אתה תהנה מהנחה אבל בין זה לבין לרמות או המרחק גדול וכאמור לא מעט מוסכים יעשו את זה וצריך לדעת למצוא את הנכון.
אני מכיר את יוני והייתי לקוח שלו פחות או יותר 1989 ועד 2010 בערך ( היו הפסקות בתקופות בהן רכבתי על יאווה או ווספה 150) שם עזבתי מסיבות כאלה ואחרות שלא קשורת לסאגה של מטרו(כנראה חיזר אחרי אחותי הגדולה אי שם בשלהיי שנות ה70 אבל לא לספר לכולם) ובהחלט נהנתי מיחס טוב ומחירים הוגנים מעצם היותי לקוח קבוע - כך גם הכרתי את יואש (Y.D) ולפני כן אצל מיסטר מוטו שהיו גם דיי בסדר (ואת ישי עוד הכרתי מדומינוס פיצה כשהוא היה מטפל בקאבים) וכפי שאמרת סצנה ירושלמית.
להבנתי אדם שבא על בסיס קבוע למוסך יקבל יחס הוגן ומחירים טובים כלקוח שחבל להפסיד אותו. הבעייה של הרוכב המתחיל היא למצוא את הבית הזה.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לוקי צודק, למה מי שחדש צריך לזיין'תותו?... לא מובן לי הקטע.
יש תחרות?, סבבה. קשה?, ידוע. אבל, מה נהייה? צריך לתקוע את השטרונגול עד שתפתח יחסים?
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
אכן ולצערנו זה עוד יימשך עד שהמוסכים יישרו קו עם המדיניות החדשה שבאה בעקבות מסקנות ועדת זילכה ב2012.
בשביל לשפוך קצת אור על הנושא ריכזתי מספר חוקים ותקנות שעברו ומפאת שמירה על פוסט קצר אתמצת את התקנות ולא אעתיקן.
עפ"י חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב 2016: לינק להורדה
17א - אסור לנותן שירות רכב לסרב ללקוח לקבל תנאים דומים שלקוח אחר מקבל אצלו ובתנאי שאין טעמים המצדיקים זאת.
הסבר- החוק בעצם אוסר על אפליה בתנאים בין לקוחות שונים של אותו בעל עסק בעלי "סטטוס" דומה (למשל שניהם לקוחות חדשים או ותיקים).החוק כן מתיר לבעל העסק לסרב במידה והם ב"סטטוס" שונה כמו לקוח חדש וותיק.
"17ב" (תוספת מיולי 2017 לינק להורדה) - מסדירה את עיניין החלפים.
1.אסור לסרב ללקוח שהביא איתו חלפים ובתנאי שהם חלפים חוקיים תקניים ומתאימים לכלי הרכב. אסור להתנות שירות בקבלת שירות נוסף בין לקוחות דומים.
2.מותר לסרב ללקוח במקרים הבאים:
- במידה ומתן השירות עלול לפגוע בבטיחות, מתקנים או ציוד של בעל המוסך או ברכב או מוצר תעבורה (חלפים).
-במידה שחייב הלקוח כסף למוסך.
-במידה והוא מפר הוראת כל דין. הכוונה ככל הנראה שמותר לסרב לפעולה שהיא לא חוקית.
3. הרחבה לסעיף 17 א בדבר אי הפליה בין לקוחות דומים בדבר תנאי תשלום והתקשרות.
131 א - סעיף זה מורה לבעל המוסך להציע מבחר חלפים (הכוונה לחברות שונות לאותו מוצר) ויסביר ללקוח את ההבדל בינהם אלא אם כן לא יכל להשיג "במאמץ סביר" את החלפים הדומים. כולל חלפים מקוריים, תחליפיים ומשיפוץ (בתנאי שהם נבדקו והוכשרו לשימוש).
ב - סעיף א לא יחל במידה והרכב באחריות, בתקלת בטיחות סדרתית או עפ"י החלטת השר.
132 - מתייחס להצעת מחיר מסודרת ומפורטת שתינתן ללקוח (מחיר החלפים, מחיר העבודה, צפי שעות העבודה, פירוט היקף אחריות לחלפים ולעבודה) ולאספקת המוצרים שפורטו והסכמו עם הלקוח בהצעה. הוא רשאי גם לעדכן את המחיר. הוא צריך לשמור (את ההצעות) אצלו לתיעוד לשנה.
133- איסור התקנת חלפים לא מתאימים לכלי הרכב.
139 א - מתנה את זמן העבודה המירבי עפ"י הוראות יצרן\ספר הרכב. כלומר אם טיפול עפ"י היצרן אמור לקחת 5 שעות - אסור לו לחייב על יותר עקב עבודה איטית שלו.
142 - חובת דיווח של בעל המוסך\שירות לגורם המתאים על ליקויים ביטיחותיים שלא תוקנו העלולים לסכן את התנועה או את הבטיחות.
קחו בחשבון שזה ניסוח אישי לתקנות,לנוסח המלא יש להיכנס לתקנות עצמן.
נערך לאחרונה על ידי zx2r; 24-01-2018 בשעה 10:45.
מאידך יש שעתון עבודה לפיו מוסך אמור לפעול.
כדי לשמר לקוח לא אחת המוסך נותן הנחה ובעיניי זה לגיטימי.
אם ניקח את מיסטר מוטו כדוגמה שם טיפלתי באדיקות בבאנדיט לא פעם זכיתי להנחות יפות בין אם זה בציוד או בטיפולים או לחילופין תיקון ריג'קטים שלא גבו שקל (נתק שהיה לי בצמה וישי עבד מעל שעה כדי לאתר אותו).
שוב יש ויש
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
כיום המצב יותר טוב בהשוואה לעבר כי יש יותר ויותר מוסכים איכותיים אם כי עדיין יש כאלו שמשאירים טעם רע בפה.
השאיפה של המדינה היא לקחת את הנושא קדימה לצורך שיפור רמת השירות, הידע, ואיכות העבודה תוך נתינת חופש בחירה ללקוח והוזלת השירות.
אגב, לכל הידוע לי, איתור תקלות לא קשור למחיר שעת עבודה ומשתנה בהתאם לתקלה\זמן איתור\החלטת המוסך. (אין לי סימוכין לזה)
בדרך כלל כשהמדינה מתערבת אתה משלם יותר:
https://www.ynet.co.il/articles/0,73...075498,00.html
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!