כאשר מתבצע תיקון פנצ׳ר בצמיג, כל הקריטריונים של הצמיג כמו לחץ, מהירות וכו.. כבר אינם תקפים.
לכן עפ״י החוק היבש, כל מי שנוסע עם צמיג מתוקן עבריין.
אין למדינה בעיה להעלים עין מהבעיה הזאת אך בלי חקיקה סדורה בנושא היא פותרת את עצמה מלקיחת אחריות.

מחיפוש של דקה באינטרנט:
https://www.chamber.org.il/media/157...0-25466917.pdf

האחריות לתיקון נופלת על המוסך המתקן, והוא יכול להסתמך אך ורק על הגדרות יצרן הצמיגים, הוא לא יכול להמציא תקנות משל עצמו.
תיכנס בכל אתר של יצרן צמיגי אופנועים מוכר ותראה שאף יצרן לא לוקח אחריות על אף תיקון, אני מכליל קצת אבל באופן עקרוני היצרנים ממליצים לא לסוע על צמיג שעבר תיקון והם מסירים כל אחריות על צמיג שכזה, ובמידה ובכל זאת החלטת לתקן צמיג הוא אינו יכול לעמוד בעומסים כמו צמיג חדש ומהירות הנסיעה המקסימלית שלך ירדה, בכמה ירדה? כמה שהיצרן רשם, אם הוא רשם.

אם המדינה לא לוקחת אחריות, יצרן הצמיגים לא לוקח אחריות אז בעל מוסך בטח שלא ייקח על עצמו את האחריות, ובצדק.
אם מוסך לא מסכים לתקן צמיג הוא עושה זאת מסיבה טובה, אם אתה לא מאמין לו או לא אוהב את הסגנון שלו לך למוסך אחר.

לגבי החיוב של 116 ש״ח זה גניבה, חייב ליידע אותך על החיוב לפני הבדיקה ובכל מקרה החיוב מוגזם.
לגבי בורג איסכורית בצמיג זה חוסר אחריות, אתה יכול לבוא אליו בטענות.

יש מוסכים שמתנהלים לפי אותם כללים לגבי צמיגים והם סבבה, דווקא הבעיה היא עם אלה שכן מתקנים כל דבר, ככה מתים בכביש.
ללא קשר לתיקן את הצמיג או לא תיקן הצמיג, אם מה שכתבת נכון ולא הגזמת בגלל עצבים עליהם, למוסך שלך לא הייתי נכנס.