עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 39

אשכול: חווית שירות - מוסך אופנועים.

  1. #16
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    ציטוט נכתב במקור על ידי zx2r צפיה בהודעה
    לקח קצת זמן אבל החוק "המדובר" הוא: צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (מוסכים ומפעלים לכלי רכב) תש"ל 1970 סעיף 17 ב:
    "
    נמצא במכלל בטיחותי ליקוי חמור המסכן את הבטיחות, יודיע על כך המנהל המקצועי לבעל הרכב, ואם סירב בעל הרכב לתקן כנדרש, יודיע על כך המנהל המקצועי לרשות הרישוי."
    בנוסף, תקנה 27(סעיפים א,ב,ג) לתקנות התעבורה: (א) לא ינהג אדם רכב כשהרכב נמצא במצב העלול לסכן עוברי דרך.
    (ב) לא ינהג אדם רכב אלא אם מבנהו של הרכב, ציודו, אבזריו, סימונו ונשיאת מטענו הם בהתאם להוראות הפקודה או תקנות אלה, לרבות תנאים בהיתר וברשיון.
    (ג) לא ינהג אדם רכב כאשר הרכב במצב השולל מהנהג שליטה בו.


    מחיפוש ברשת נאמר שאסור למוסך למנוע מבעל הרכב להוציא את הרכב אבל בהחלט חלה עליו חובת דיווח לרשות. בעבר יצא מצב דומה עם חבר והחתימו על טופס שהוא מודע לזה שהאופנוע עם ליקוי בטיחותי.

    http://www.rechev.net/50683/CARCHECK472

    http://avivlaw.co.il/%D7%A6%D7%95-%D...A%D7%99%D7%9D/

    https://www.carsforum.co.il/vb/showt...%D7%99%D7%9D-)


    זה בכל אופן מה שמצאתי, לא מצאתי כל התייחסות עדכנית בנושא.
    בקיצור: אין שום מניעה חוקית לשחרר אופנוע עם ליקוי בטיחותי. מבחינת בעל המוסך הוא מודיע ללקוח וזהו. האחריות על הרוכב לא לרכב על אופנוע כזה והיה צקיך (לפי החוק) לגרור אותו למוסך אחר. אבל ממש ממש לא חייב לטפל במוסך שגילה את הליקוי.

    הייתי גם אני שמח לדעת באיזה מוסך מדובר.



  2. #17
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    אנחנו כלקוחות שבויים בידי המוסכים, שבויים בגלל חוסר ידע, שבויים בגלל חוסר יכולת, שבויים בגלל המון סיבות.

    יש כאלה שמנצלים את חוסר האונים שלנו כלקוחות לעשיית כסף קל, ניצול, ואפילו עושק.

    הכוח שלנו היום הוא דווקא במדיה החברתית, וביכולות שלנו לבדוק להשוות ולתת משוב אמתי.

    אין דבר טוב יותר שיחזיר את הכוח ללקוח מפרסום העובדות ושם המוסך, ברגע שבעלי המקצוע יפנימו שכללי
    המשחק השתנו, שקהל הלקוחות שלהם לא שבוי, ערני, ויודע על מה הוא מדבר, המקרים האלה יפחתו.

    העולם היום הוא כפר גלובלי קטן, בלחיצת כפתור ניתן היום לבדוק לדעת להרים או להוריד עסק, המשחק שונה
    ומי שלא ישחק לפי הכללים החדשים ימצא עצמו בחוץ.

    שירות לקוחות טוב, הלקוח תמיד צודק, אחריות אישית, וגאווה מקצועית הן לא מילים גסות, להפך הן המפתח
    לצמיחת עסק או נפילתו.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  3. #18
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    772
    מה עושים במקרה כזה?
    ספרי פאסט יחזיק 20 ק"מ עד הבית?
    האופציה הבאה זה תולעת, ואז אתה פוסל את הצמיג ישר על ההתחלה.

  4. #19
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    63
    ציטוט נכתב במקור על ידי ModChiP צפיה בהודעה
    מה עושים במקרה כזה?
    ספרי פאסט יחזיק 20 ק"מ עד הבית?
    האופציה הבאה זה תולעת, ואז אתה פוסל את הצמיג ישר על ההתחלה.
    אני עכשיו בסרט רע מאוד, אני צריך לגרור את האופנוע למוסך שממנו הזמנתי את הצמיגים.
    הפער הוא 600 ש"ח הבדל בין הצעת המחיר שקיבלתי במוסך לבין מוסך אחר המתמחה בצמיגים בתל אביב, הרבה כסף.
    האופנוע עדיין מושבת. מקווה שאוכל לטפל בנושא ביום שישי.

    היום אפילו טרחתי לעצור לתקן את הפנצר הישן נושן ברכב, בורג קטן שגרם לאיבוד אוויר פעם בשבוע, לא נורא. שאלתי אם יש מניעה לתקן חור בקוטר 5-6 מ"מ במרכז הצמיג בצמיג ברכב, לדבריו אין שום מניעה גם בצמיג של אופנוע אם זה במרכז הצמיג אך לא בצד.
    יש לי תחושה שכמו אגדת העם שאסור לשחרר עם ליקוי בטיחות, ככה מוסכי אופנועים המציאו לעצמם כללים מאוד נוחים להחלפת צמיגים. חיפשתי את המגבלות הללו ללא הצלחה בשפה האנגלית. אשמח אם מישהוא ימצא.

  5. #20
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    63
    ציטוט נכתב במקור על ידי uriar צפיה בהודעה
    בקיצור: אין שום מניעה חוקית לשחרר אופנוע עם ליקוי בטיחותי. מבחינת בעל המוסך הוא מודיע ללקוח וזהו. האחריות על הרוכב לא לרכב על אופנוע כזה והיה צקיך (לפי החוק) לגרור אותו למוסך אחר. אבל ממש ממש לא חייב לטפל במוסך שגילה את הליקוי.

    הייתי גם אני שמח לדעת באיזה מוסך מדובר.
    כפי שאמרתי, אגדת עם. המניעה היחידה הינה על בסיס חוק הקבלנות וזה כתוצאה מאי תשלום, ללא שום קשר לעניין בטיחות.

  6. #21
    ציטוט נכתב במקור על ידי shochats צפיה בהודעה
    אני עכשיו בסרט רע מאוד, אני צריך לגרור את האופנוע למוסך שממנו הזמנתי את הצמיגים.
    הפער הוא 600 ש"ח הבדל בין הצעת המחיר שקיבלתי במוסך לבין מוסך אחר המתמחה בצמיגים בתל אביב, הרבה כסף.
    האופנוע עדיין מושבת. מקווה שאוכל לטפל בנושא ביום שישי.

    היום אפילו טרחתי לעצור לתקן את הפנצר הישן נושן ברכב, בורג קטן שגרם לאיבוד אוויר פעם בשבוע, לא נורא. שאלתי אם יש מניעה לתקן חור בקוטר 5-6 מ"מ במרכז הצמיג בצמיג ברכב, לדבריו אין שום מניעה גם בצמיג של אופנוע אם זה במרכז הצמיג אך לא בצד.
    יש לי תחושה שכמו אגדת העם שאסור לשחרר עם ליקוי בטיחות, ככה מוסכי אופנועים המציאו לעצמם כללים מאוד נוחים להחלפת צמיגים. חיפשתי את המגבלות הללו ללא הצלחה בשפה האנגלית. אשמח אם מישהוא ימצא.
    היי,

    הנחיות לעוסקים בענף, בעברית -
    http://ofer-mizrahi.co.il/Doc/TireUses.pdf

  7. #22
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    או בקיצור,
    לפי ההנחיות אין לתקן חור של מעל 3 מ"מ באופנוע.

  8. #23
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2017
    מיקום
    המרכז
    הודעות
    147
    כאשר מתבצע תיקון פנצ׳ר בצמיג, כל הקריטריונים של הצמיג כמו לחץ, מהירות וכו.. כבר אינם תקפים.
    לכן עפ״י החוק היבש, כל מי שנוסע עם צמיג מתוקן עבריין.
    אין למדינה בעיה להעלים עין מהבעיה הזאת אך בלי חקיקה סדורה בנושא היא פותרת את עצמה מלקיחת אחריות.

    מחיפוש של דקה באינטרנט:
    https://www.chamber.org.il/media/157...0-25466917.pdf

    האחריות לתיקון נופלת על המוסך המתקן, והוא יכול להסתמך אך ורק על הגדרות יצרן הצמיגים, הוא לא יכול להמציא תקנות משל עצמו.
    תיכנס בכל אתר של יצרן צמיגי אופנועים מוכר ותראה שאף יצרן לא לוקח אחריות על אף תיקון, אני מכליל קצת אבל באופן עקרוני היצרנים ממליצים לא לסוע על צמיג שעבר תיקון והם מסירים כל אחריות על צמיג שכזה, ובמידה ובכל זאת החלטת לתקן צמיג הוא אינו יכול לעמוד בעומסים כמו צמיג חדש ומהירות הנסיעה המקסימלית שלך ירדה, בכמה ירדה? כמה שהיצרן רשם, אם הוא רשם.

    אם המדינה לא לוקחת אחריות, יצרן הצמיגים לא לוקח אחריות אז בעל מוסך בטח שלא ייקח על עצמו את האחריות, ובצדק.
    אם מוסך לא מסכים לתקן צמיג הוא עושה זאת מסיבה טובה, אם אתה לא מאמין לו או לא אוהב את הסגנון שלו לך למוסך אחר.

    לגבי החיוב של 116 ש״ח זה גניבה, חייב ליידע אותך על החיוב לפני הבדיקה ובכל מקרה החיוב מוגזם.
    לגבי בורג איסכורית בצמיג זה חוסר אחריות, אתה יכול לבוא אליו בטענות.

    יש מוסכים שמתנהלים לפי אותם כללים לגבי צמיגים והם סבבה, דווקא הבעיה היא עם אלה שכן מתקנים כל דבר, ככה מתים בכביש.
    ללא קשר לתיקן את הצמיג או לא תיקן הצמיג, אם מה שכתבת נכון ולא הגזמת בגלל עצבים עליהם, למוסך שלך לא הייתי נכנס.

  9. #24
    Member הסמל האישי של iec
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בבית של פיסטוק.
    הודעות
    120
    "סרט רע מאוד"? לא הגזמת קצת? LOL
    תקן את הצמיג עם תולעת או שתיים אם החור ממש גדול ,נפח אויר עם משאבה של אופניים ובתחנת הדלק הראשונה תשלים משם וסע בזהירות לזייתוני.



    ציטוט נכתב במקור על ידי shochats צפיה בהודעה
    אני עכשיו בסרט רע מאוד, אני צריך לגרור את האופנוע למוסך שממנו הזמנתי את הצמיגים.
    הפער הוא 600 ש"ח הבדל בין הצעת המחיר שקיבלתי במוסך לבין מוסך אחר המתמחה בצמיגים בתל אביב, הרבה כסף.
    האופנוע עדיין מושבת. מקווה שאוכל לטפל בנושא ביום שישי.

    היום אפילו טרחתי לעצור לתקן את הפנצר הישן נושן ברכב, בורג קטן שגרם לאיבוד אוויר פעם בשבוע, לא נורא. שאלתי אם יש מניעה לתקן חור בקוטר 5-6 מ"מ במרכז הצמיג בצמיג ברכב, לדבריו אין שום מניעה גם בצמיג של אופנוע אם זה במרכז הצמיג אך לא בצד.
    יש לי תחושה שכמו אגדת העם שאסור לשחרר עם ליקוי בטיחות, ככה מוסכי אופנועים המציאו לעצמם כללים מאוד נוחים להחלפת צמיגים. חיפשתי את המגבלות הללו ללא הצלחה בשפה האנגלית. אשמח אם מישהוא ימצא.
    No Risk No Fun
    No Sun No Tan
    !I Love my italian

  10. #25
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    63
    ציטוט נכתב במקור על ידי iec צפיה בהודעה
    "סרט רע מאוד"? לא הגזמת קצת? LOL
    תקן את הצמיג עם תולעת או שתיים אם החור ממש גדול ,נפח אויר עם משאבה של אופניים ובתחנת הדלק הראשונה תשלים משם וסע בזהירות לזייתוני.
    לצערי לא הגזמתי אבל היה שווה.גררתי לרינוטייר, החלפתי זוג במחיר מדהים, עם שירות מדהים.

  11. #26
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי uriar צפיה בהודעה
    בקיצור: אין שום מניעה חוקית לשחרר אופנוע עם ליקוי בטיחותי. מבחינת בעל המוסך הוא מודיע ללקוח וזהו. האחריות על הרוכב לא לרכב על אופנוע כזה והיה צקיך (לפי החוק) לגרור אותו למוסך אחר. אבל ממש ממש לא חייב לטפל במוסך שגילה את הליקוי.

    הייתי גם אני שמח לדעת באיזה מוסך מדובר.
    מסכים.

    אבל זה לא מה שבעל האופנוע ציפה או ביקש. בעל האופנוע ביקש תיקון זמני ל 100 מטר. אולי הוא צדיק והיה רוכב 100 מטר ואולי לא.
    אם הוא לא צדיק, רוכב על התיקון הזמני וקורה משהו, בעל המוסך בים של צרות. התעלול עם הבורג היא טעות גסה של המוסך.

    המחיר על השירות סביר מאד.
    במחיר הסט ניסו לקרוע אותו. שזה מאד לא סביר. אבל בלי שם המוסך אין ערך לשרשור הזה. זה לא שיימינג אם התיאור צמוד לעובדות.

    אנחנו קונים אין סוף שירותים ומוצרים בחיים והכל מבוסס על אמון. כשזה מגיע לאופנוע שלי אני מאמין רק למוסך שבו אני מטפל 19 שנים ברציפות.

    איללכא...וסובבו בגז

  12. #27
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    מוסך צריך לתת את האינפורמציה ללקוח לפני שנגע בכלי בכלל.

    את התסריט הגרוע ביותר והערכת מחיר משוערת, את התסריט הטוב והערכת מחיר.

    במידה והמוסך רוצה לבדוק יותר לעמוק, יציין בפני הלקוח את עלות הבדיקה, אם יהיה קיזוז
    במידה ויטפל וכמה.

    המוסך יציין כי במידה ויתגלה פגם מהותי יאלץ שלא לשחרר את האופנוע עד תיקון התקלה.
    ואם בעל האופנוע ירצה לקחת את הכלי יאלץ לעשות זאת בגרירה על חשבנו.

    המוסך יציין בפני הלקוח את כל האופציות העומדות בפניו לבחירתו, לפני הטיפול.

    הלקוח בהינתן לו כל הפרטים יעשה את החישוב שלו ויחליט על צעדיו בעוד מועד.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  13. #28
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    מוסך צריך לתת את האינפורמציה ללקוח לפני שנגע בכלי בכלל.

    את התסריט הגרוע ביותר והערכת מחיר משוערת, את התסריט הטוב והערכת מחיר.

    במידה והמוסך רוצה לבדוק יותר לעמוק, יציין בפני הלקוח את עלות הבדיקה, אם יהיה קיזוז
    במידה ויטפל וכמה.

    המוסך יציין כי במידה ויתגלה פגם מהותי יאלץ שלא לשחרר את האופנוע עד תיקון התקלה.
    ואם בעל האופנוע ירצה לקחת את הכלי יאלץ לעשות זאת בגרירה על חשבנו.

    המוסך יציין בפני הלקוח את כל האופציות העומדות בפניו לבחירתו, לפני הטיפול.

    הלקוח בהינתן לו כל הפרטים יעשה את החישוב שלו ויחליט על צעדיו בעוד מועד.
    לניילן ולשלוח לכל המוסכים.

    בנימה אחרת - מנסיוני לרוב ה"בעיה" היא בהרגל התנהלות לא נכונה מצד נותני השירות עם חוסר ידע של מזמין השירות בתוספת "עומס" ו"לחץ" המובילים למינימום מידע שעובר במהלך התקשורת שבין מזמין השירות לנותן השירות וכתוצאה מכך דברים מתפספסים במהלך האינטרקציה שבינהם.

    במידה ובעל השירות היה מעדכן את מזמין השירות בכל הפרטים היה נמנע המצב של "טעם רע" מהעיסקה, באותה מידה מזמין השירות (באם היה לו את הידע) היה יכול לשאול בעל השירות את כל השאלות הנכונות בשביל לקבל את כל המידע במידה ובעל השירות "שכח" בתום לב לעדכן.
    דוגמא הכי פשוטה: כמה פעמים קיבלתם מחיר ושכחו לעדכן אותכם שהוא לפני מע"מ? כמה פעמים שכחתם לוודא באם המחיר כולל מע"מ?
    דוגמא נוספת: כמה פעמים המילה "אחריות" נזרקה לאוויר במהלך קנייה מסוכנות מבלי שהקונה טרח לברר מה היא כוללת בדיוק?

    לצערנו לא כל נותני השירות יודעים "לתת שירות" מה גם שיש לקוחות שמוציאים להם את החשק לתת שירות או "מעכבים" אותם מלתת שירות טוב לצרכנים אחרים.

    אז מה אני מנסה להגיד פה?
    - עלינו כמבקשי שירות להשתדל להגדיל ראש ו"לבקר" את תהליך קבלת השירות מנותן השירות ולא לצאת מנקודת הנחה שבגלל שהוא "אמור" הוא יעשה זאת.
    - לקרוא ולברר כמה שיותר מידע בנושא.
    - לשתף כמה שיותר המלצות על נותני שירות טובים.

    מבחינת הפורום אני מרגיש שחסרים פה כמה נושאים בנעוצים (או ככתבות) שיכולים לעזור כגון:
    -בדיקה לפני קניה - (חשיבותה, מה היא כוללת, על מה לשים דגשים וכו').
    -דברים שיש לדעת לפני הכנסת הכלי למוסך (ההבדלים בין המוסכים, שעת עבודה במוסך, על מה מותר למוסך לעקב כלי רכב וכו').
    -נותני שירות מומלצים (עפ"י חברי הפורום).


    אין באמור להוות חוות דעת על התנהלותם של פות"ש והמוסך אלא לתת זווית ראיה קצת אחרת לנושא.
    שבוע טוב

  14. #29
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    מוסך צריך לתת את האינפורמציה ללקוח לפני שנגע בכלי בכלל.

    את התסריט הגרוע ביותר והערכת מחיר משוערת, את התסריט הטוב והערכת מחיר.

    במידה והמוסך רוצה לבדוק יותר לעמוק, יציין בפני הלקוח את עלות הבדיקה, אם יהיה קיזוז
    במידה ויטפל וכמה.

    המוסך יציין כי במידה ויתגלה פגם מהותי יאלץ שלא לשחרר את האופנוע עד תיקון התקלה.
    ואם בעל האופנוע ירצה לקחת את הכלי יאלץ לעשות זאת בגרירה על חשבנו.

    המוסך יציין בפני הלקוח את כל האופציות העומדות בפניו לבחירתו, לפני הטיפול.

    הלקוח בהינתן לו כל הפרטים יעשה את החישוב שלו ויחליט על צעדיו בעוד מועד.
    בהן צדק, כשאתה נכנס לתקן תקר בצמיג אתה דואג לקבל את כל הנתונים שאותם ציינת?
    החל כמה יעלה תיקון בפטריה, דרך כמה תעלה פנימית לו תידרש ועד מהעלות צמיג חדש?

    זה פשוט לא עובד כך. לא בתיקון תקר ובטח שלא בעבודות מסובכות הרבה יותר. מכונאי הוא כמו העו"ד שלך, כמו רו"ח שלך, כמו הרופא שלך, כמו הסוכן ביטוח שלך וכמו הבנקאי שלך...אם אתה לא מאמין לו תחליף ומיד. כמו שאינך נכנס לרו"ח על הדרך אל תיכנס למוסך על הדרך. אבל אמון זה תהליך שנבנה ומי שרגיל להחליף מוסך כמו גרביים כי בדיוק נתנו לו הצעה זולה יותר לטיפול לעולם לא יגיע למצב שהוא מאמין למכונאי שמטפל לו באופנוע.

    איללכא...וסובבו בגז

  15. #30
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    דווקא בעבודות פשוטות כמו פנצ'ר הכי פשוט לקבל הערכה/ות מדויקת/ות.
    כשמכניסים על תקלה לא ידועה או על כשל חמור זה בד"כ "רק אחרי שנפתח נדע".
    גם אז, יש הרבה מוסכים שיתנו אומדן של המקרה הגרוע. (לא משנה שכמעט תמיד תוך כדי העבודה מצטרפות עוד צרות, במיוחד באופנועים מזדקנים, אבל אלו כבר צרות שלי).

אשכולות דומים

  1. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 24-06-2017, 12:34
  2. תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 21-05-2017, 14:23
  3. מוסך 'המהיר' - חווית שירות
    על ידי GuyS בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 25-12-2015, 10:03
  4. חווית שירות - בית קפה. הזורע.
    על ידי קסד בפורום אוף טופיק
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 29-09-2015, 19:02
  5. חווית שירות + סקירת ציוד קסדה דו שימושית airoh s5
    על ידי yonatan.s. בפורום פורום ציוד
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 17-09-2015, 22:57

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO