מתחילים מבחירת הכלי והאם הוא אמין, האם הוא דורש תחזוקה גבוה, האם החלפים\חלקים יקרים. כלי אמין, זול ו"רגוע" יפגע פחות בכיס מאשר כלי שחיי על הקצה ובעל חלפים יקרים. יש לבדוק האם הכלי סובל מ"מחלות" מסויימות שעלולות להוות כאב כספי ונפשי (לדוגמא: פייזר 1000 ישנים סבלו מכשל פתאומי במגנטים שתוקן בדגמים החדשים יותר).
לאחר בחירת הכלי עוברים לבדיקת הכלי ובהנחה שהכול תקין (הכוונה היא לבלאי סביר המתקבל על הדעת מבחינת שימוש שנעשה בכלי המתבטא במצבו) מכניסים את הכלי ל"יישור קו" שבו מסדרים את כל מה שצריך בשביל לקבל נקודת התחלה טובה עם הכלי.
ביישור קו לרוב עושים סוג של טיפול גדול הכולל החלפת שמנים ונוזלי קירור\בלם, פילטרים, רפידות (במידה וצריך), כיוון שסתומים ובעצם כל מה שהקונה מחליט לסדר ו\או חייב לסדר ו\או יש לו כסף לסדר.
לרוב טופס בדיקת הכלי יתאר את מצב הכלי ומצב המכלולים מבחינת בלאי כך שניתן לקבל הערכת מחיר להוצאה הצפויה ב"יישור קו".
מעבר לזה - הוצאה על ציוד יכולה להגיע לאלפי שקלים ותלויה בדגמים שתבחר והאם להזמין מחו"ל או לקנות בארץ והאם חדש או יד שניה.
התחלה בסיסית - קסדה, כפפות ומעיל.
במידה והאופנוע ללא פנימית תוכל להשקיע במיגון הצמיג (ריינו טייר) אם כי אין לי נסיון עם המוצר ו\או השוואה בכמה הוא יחסוך תיקוני תקרים.
כמו כן, במידה ויש לך דגם מסויים של אופנוע שאתה מתעניין בו, אתה יכול לברר עלוויות טיפולים בחברה (או כל מוסך אחר) בשביל לקבל הערכה לעלויות אחזקה שוטפת.
כמובן שתמיד יש דברים בלתי צפויים (וצפויים) שיש לקחת בחשבון כמו תקופת הסתגלות לכלי\תנועה (במידה ואתה חדש בתחום) שעלולה לגרום לתאונות קטנות אך בעלות נזק כספי גבוה (חישוב לא נכון של מרחק מעבר ופגיעה במראות, בלימה עם נעילת גלגל על מעבר חציה והחלקה על צבע, איבוד שיווי משקל והפלת האופנוע...).



ציטוט ההודעה בתגובה