עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 27 מ 27

אשכול: רכיבה ברוחות חזקות - מהר או לאט?

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    לאט מהרגיל על מנת להגדיל את זמן התגובה בסטיה בתוך הנתיב ובתחום הסל״ד שבו תמיד יש כוח לפעול, בעוד הרגליים חובקות את מיכל הדלק והידיים מאפשרות לכידון / קליפאונים קצת חופשיות מהרגיל כדי שהאופנוע לא ירעד וירקוד. כמו כן, רצוי לרכב באזורים עירוניים שאינם חשופים (ע״ע לא כביש 6 / החוף / הרברט סמואל...), אלא אם בא לכם להצטרף לחוג המרי פופינס המתמיד.

    תחום הסל"ד.

    די הגיע הזמן לעבור מהפרעוש למשהו שלא מצריך תחום סל"ד
    נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 21-01-2018 בשעה 08:52.

  2. #17
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    פיזיקה היא נחמדה בתאוריה. תפסיקו להכניס אותה לכאן, אלא אם אתם מתכננים להכנס לנוסחאות שמתחשבות ביותר מגורם אחד או שניים, מתוך כמה מאות או אלפים, שמשפיעים על האופנוע ברגע נתון.
    פיזיקה נחמדה בתאוריה אבל במציאות היא עובדת. כל הזמן ומבלי לתת הנחות לתחושות שלנו או לתפיסה הסובייקטיבית של כל רוכב ורוכב.
    ככל שהמהירות עולה היציבות הכיוונית גדלה. מכאן והלאה הרוכב מאזן את הכלי בהתאם לתנאים משתנים.

    אחרי 26 שנות רכיבה, אם אני שואל את עצמי אם לרכב מהר או לאט ואם אני חושש מתנאי הרכיבה, אני משאיר את האופנוע ספון בפינתו ובוחר אמצעי תחבורה אחר.

    איללכא...רכיבה בתנאי קיצון זה לא משהו שלומדים בהתכתבות

  3. #18
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    זוכר שרכבתי על DRZ סופרמוטו ברוחות צד. מפחיד במיוחד במשבים פתאומיים שדוחפים למסלול הנגדי. רכבתי לאט ושפוף כדי למתן את המכות צד

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של dudybou
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    אי שם במערב בנימין..
    הודעות
    643
    פיזיקה - לא פיזיקה,
    אני ירדתי על 443 מירושלים בחמישי באזור 20:00, היו כבר רוחות חזקות יחסית..
    כשרכבתי מתחת ל-100 קמ"ש הרוחות דחפו אותי יותר. עליתי ל-120 וכמעט ולא השפיעו הרוחות..
    אולי בגלל שיש משבי רוח חזקים רק באזורים מסוימים, וככל שאתה נוסע מהר יותר אתה יוצא מה"אזור" הבעייתי הנוכחי עד ל"אזור" הבא..
    אבל מעל 120 כבר התחלתי להרגיש שהגלגלים לא מחוברים טוב לכביש, וכאילו מישהו מושך לי אותם הצידה..
    x-max 250 2013 -> nc700x 2012

    אל תתן לעולם לשנות את החיוך שלך, תגרום לחיוך שלך לשנות את העולם !

  5. #20
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    אירודינמיקה.

    ככל שהנסיעה מהירה, האופנוע והרוכב מביאים לפילוס אוויר גדול יותר, האוויר הזה שואף לחזור למקומו, במהירות מסויימת כוחו של האוויר לחזור למקומו לגבי גוף בודד בתנועה גדול מכוחות חיצוניים כמו רוח.
    תוסיפו לזה אינרציה ומונטום קיים לכיוון מסוים.

    אבל כל זה טוב בתנאים סטריליים, הרוח פחות מפחידה מלכלוך על הכביש או מעופף באוויר.

    Sent from my MI 6 using Tapatalk

  6. #21
    Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2017
    הודעות
    144
    מהגיון ונסיון מועט - מהירות גדולה של האופנוע תוריד את היכולת של הרוח להשפיע עליו. הבעיה היא הסביבה, שלרוב אינה סטרילית. נסעתי בשבוע שעבר ברוחות חזקות יחסית, בגשם, כביש 7 וכביש החוף. כהכביש והתנועה אפשרו - נסיעה על 120(++-) הרגישה הרבה יותר בטוחה מנסיעה במהירות נמוכה יותר. הבעיות הן כבישים עם שכבת מים, בורות, קושי בראייה וכו'.

  7. #22
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    116
    האמירה "פיזיקה זה רק בתאוריה" היא קצת תמוהה. הפיזיקה עובדת מצויין במציאות. 170 ק"מ ביום על כביש החוף-כביש 70 (כל יום, לא משנה מה מזג האוויר) ואני יכול לדווח שאפשר להירגע - הפיזיקה עובדת. הגברת מהירות מגבירה את אפקט הג'יירו של הגלגלים המסתובבים ואת ההתנגדות לשינוי כיוון ניצבים לכיוון הסיבוב, כלומר רוחות צד.
    משאמרנו את זה - לא צריך להיות טמבל ולרכב ב 180 קמ"ש בתנאים הללו. עדיין מרגישים את רוחות הצד, עדיין חוטפים מכת רוח בעקיפת משאיות, עדיין צריך לקחת בחשבון שגם מכוניות מושפעות מרוחות הצד ועדיין קיימת אפשרות שתעוף עליכם סככה כשתעברו מול חוף בית ינאי (קרה, קרה). אני רוכב על Vstrom שהוא גם ככה יציב ונמהירות הנוחה לי בתנאים אלה היא 110-120 כשיש תנועה שאני צריך לעבור בתוכה ו 125-130 כשהכביש פנוי.

  8. #23
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    142
    ציטוט נכתב במקור על ידי ROG צפיה בהודעה
    האמירה "פיזיקה זה רק בתאוריה" היא קצת תמוהה. הפיזיקה עובדת מצויין במציאות. 170 ק"מ ביום על כביש החוף-כביש 70 (כל יום, לא משנה מה מזג האוויר) ואני יכול לדווח שאפשר להירגע - הפיזיקה עובדת. הגברת מהירות מגבירה את אפקט הג'יירו של הגלגלים המסתובבים ואת ההתנגדות לשינוי כיוון ניצבים לכיוון הסיבוב, כלומר רוחות צד.
    משאמרנו את זה - לא צריך להיות טמבל ולרכב ב 180 קמ"ש בתנאים הללו. עדיין מרגישים את רוחות הצד, עדיין חוטפים מכת רוח בעקיפת משאיות, עדיין צריך לקחת בחשבון שגם מכוניות מושפעות מרוחות הצד ועדיין קיימת אפשרות שתעוף עליכם סככה כשתעברו מול חוף בית ינאי (קרה, קרה). אני רוכב על Vstrom שהוא גם ככה יציב ונמהירות הנוחה לי בתנאים אלה היא 110-120 כשיש תנועה שאני צריך לעבור בתוכה ו 125-130 כשהכביש פנוי.
    מסכים איתך, עושה בדיוק אותו קילומטרג' רק על כביש 6. לנו, ויסטרום ושות', יש חתיכת ג'יירו קידמי (19"). לפעמים, ממכות רוח צד ממש לא נעימות לרוכב אבל אופנוע נשאר יציב.
    לעומת זאת, אופנועים קצת פחות "עמדים" משמעותית פחות יציבים, במיוחד הקטנים. במקרים מסויימים לטמת רוח צד עלולה לגרום למעבר נתיב לא רצוי.
    זכור לי היטב מהבייבי CBR
    Grasshopper AT 2016
    Vstrom 650 2011
    CB250R 2011

  9. #24
    Member הסמל האישי של rider
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    335
    מניסיון הרכיבה שלי, רוחות לא מזיזות את האופנוע לצד באופן ישיר. הן יכולות להזיז אותו ממצב אנכי לגמרי לכביש לבעל נטייה הצידה שזה לא בהכרח יסיט את האופנוע נתיב.
    בהנחה והרוכב מכיר את הדגשים הבסיסים של "מבט קדימה" ו"רכב לאן שאתה מסתכל" הוא אמור להסתדר.
    עם זאת, משבי רוח פתאומיים יכולים להפתיע ולגרום לתופעת נעילת המבט וזו מסכנת את הרוכב

    וכמובן שזה מעייף יותר לרכב ברוח

  10. #25
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי rider צפיה בהודעה
    מניסיון הרכיבה שלי, רוחות לא מזיזות את האופנוע לצד באופן ישיר. הן יכולות להזיז אותו ממצב אנכי לגמרי לכביש לבעל נטייה הצידה שזה לא בהכרח יסיט את האופנוע נתיב.
    בהנחה והרוכב מכיר את הדגשים הבסיסים של "מבט קדימה" ו"רכב לאן שאתה מסתכל" הוא אמור להסתדר.
    עם זאת, משבי רוח פתאומיים יכולים להפתיע ולגרום לתופעת נעילת המבט וזו מסכנת את הרוכב

    וכמובן שזה מעייף יותר לרכב ברוח
    על מה ינעל המבט? על הרוח?
    המבט ננעל על האיום או על מה שהרוכב חושש ממנו. נעלתי מבט על רכב אחר, על השול בפניה, על אי תנועה אבל מעולם לא על רוח.

    במהלך הרכיבה, הרוכב מאזן את כל הכוחות שפועלים על האופנוע והוא עושה זאת בעיקר על ידי פקודות היגוי. ברוח צד חזקה נוסף כח שהרוכב מפצה כנגדו אבל הרוח אינה כח קבוע. שינוי פתאומי של מהירות הרוח או הכיוון שלה מוציא את האופנוע מאיזון והאופנוע מאבד את קו התנועה באופן פתאומי. זה מה שמפחיד את הרוכב.

    איללכא...ואני רוכב בתנאי מזג אויר קיצוני רק אם אני ממש חייב

  11. #26
    Member הסמל האישי של rider
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    335
    ציטוט נכתב במקור על ידי נעם 1 צפיה בהודעה
    על מה ינעל המבט? על הרוח?
    על האיום הרלוונטי הקרוב אליו.
    הוסט לעבר מכונית בנתיב ליד - אז למכונית
    הוסט לעבר המדרכה - אז למדרכה

  12. #27
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי rider צפיה בהודעה
    על האיום הרלוונטי הקרוב אליו.
    הוסט לעבר מכונית בנתיב ליד - אז למכונית
    הוסט לעבר המדרכה - אז למדרכה
    האיום הרלוונטי ביותר לרוכב נמצא באיבר שמוגן בתוך הגולגולת. נעילת מבט היא קצה של שרשרת טעויות קודמות. טעויות שנגרמות מאסטרטגיית רכיבה לקויה או שאינה בנמצא, מחוסר תכנון ומחוסר הבנה בסיסי של איך המכונה עובדת ואיך מפעילים אותה.
    נעילת מבט על האיום היא אינסטינקטיבית לחלוטין ונכונה במהירויות של הליכה וריצה, קשר עין עם האיום יאפשר לך לנהל אותו. במהירויות גבוהות נעילת מבט זה מתכון לאסון, כשהמבט הנעול יביא אותך במהירות רבה ובדיוק מרבי אל האיום שממנו אתה חושש.
    שחרור המבט יאפשר לך למצוא נתיב התחמקות. השוני בין רוכבים הוא במהירות שבה הם מסוגלים לשחרר את המבט מהאיום.

    הטיפ של "מבט" הוא חשוב כשלעצמו אבל אינו מועיל באמת למי שרוצה לרכב ברוחות חזקות.

    איללכא...ורכיבות טובות

אשכולות דומים

  1. תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 12-06-2019, 06:17
  2. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 12-07-2017, 21:36

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO