יצחק לוי נותן המלצה למחיר על פי מספר פרמטרים שלא תמיד ברור מהם ולכל היותר מהווה סוג של בסיס להשען עליו.
בפועל מה שקובע את מחיר האופנוע הוא היצע ביקוש רמת תחזוקה ומנטליות של הרוכש והמוכר כאשר באופנועים חדשים יותר גם מחיר הכלי כחדש.
האם ניקח בדוגמה את מטרו (שאני מת על מדיניות המבצעים שלה שמועילה לכל אותם אלו שקנו ממנה כלי חדש אחרי המבצע ולא לפניו) שמכרה את הימאהה סופר טנרה במחיר של 120 אלף שקל ויומיים אחרי הוא נמכר חדש ב90 באלף שקל ברור שגם אם המחירון יהיה לכלי משומש בן היומיים 90 אלף שקל אף אחד כבר לא ירכוש אותו במחיר הזה.
מאידך כלי שיהיה כבר בן 8 פחות יושפע מנפילת המחיר הזאת ומה שישמור על מחירו היא היצע ביקוש ורמת תחזוקה (ידיים וכן הלאה).
ואכן בארץ הקודש כלים שבחו"ל כבר מזמן היו נמכרים במחיר רצפה עלים פה כמו חדש בחו"ל.
אגב בשל יוקר "המחייה" ומחירי ההחזקה אנו עדים לכל מני תופעות של קומבינות ותחזוקת שבר שיתכן יהיו פחות נפוצות בחו"ל.
העיקר מגינים אלינו ולא נותנים לנו לייבא כלי בן 6 שנים בטוענה שלא רוצים כלים ישנים - בעוד כלים ישנים שם מתחוזקים יופי כי המחירים שפויים.
* הערה זה לא שאין קומבינות בניכר רמאים ושאר עוולות אבל במחירי התחזוקה שלנו פה - שם אופנוע זיפת שמים בחצר ומביאים אחר בעלות של סט ברקסים קדמיים, דיסקים ואם רוצים אופנועחדש נוסיף מצמד + עבודה בארץ הקודש.
והמבין יבין