^^^
מסכים. לא רוכב בנת''צ בשעות שאסור (לא נמצא בת''א), לא רוכב בשול השמאלי. למעט מהירות (לכאורה) משתדל לא למשוך את העין הכחולה.
לומר ''כולם רוכבים בנת''צ/שול שמאלי/מדרכה/אי תנועה'' זה נטו להזמין את השוטר לתקוע אותך, להגביר את הסלידה של הפחיות (ובתמורה הם יהיו ח#רות על הכביש לדו''גי), ואת ההיטפלות של המדינה לדו''ג (יותר דו''גי בנת''צ ללא אישור יוביל חקיקה אוסרת, יותר תאונות בשול השמאלי/מדרכות יוביל לאכיפה מחמירה הרבה יותר).
גם ככה אנחנו משתמשים בכלי תחבורה מהיר וזריז יותר מכל שאר הכביש, לנסוע בנת''צ כדי לחסוך עוד חצי דקה זה כמו להשתין מהמקפצה, מתישהו ישבר למציל מזה...
שים בצד את ההתרברבות שאולי נודפת ממה שהוא כותב, הוא צודק בעניין העדיפות לרכיבה בנתצ על פני שול או בין מכוניות.
זה הרבה יותר בטוח (וחוסך פנצ'רים), ואני מאמין שגם אם תקרה תאונה, יהיה לך יותר קל לקבל פיצוי מאשר ברכיבה על שול.
אני מזכיר לכם, שרכיבה בשול אסורה על פי חוק במדינת ישראל. בסופו של יום, מי שרוכב בשול, לא פחות עבריין מאשר מי שרוכב בנתצ.
לפני כשנתיים עצרתי ליד שוטר באלנבי ושאלתי אותו.
התשובה היתה שלפי החוק היבש אסור, אבל שלא אוכפים את זה ושכולם נוסעים.
(שוטר בפחית, לפני שהיה מותר).
מצלמות הנתצ בתא ממוקמות בצמתים ומצלמות לפני ואחרי הצומת (פעם מלפנים ופעם מאחור), וזאת כדי שרכב שעומד בנתיב פניה ימינה, או רכב שזה עתה השתלב לא יקבל דוח. בקטנוע זה לא עובד מכיוון שחסרה התמונה מקדימה.