החכמתי. תודה.
https://www.baggersmag.com/exhaust-p...g-fundamentals
אבל אין שם נוסחאות. אני מניח שזה קצת דומה למבנה האנטנות - אורך האנטנה צריך להיות כפולה של אורך הגל, ואורך האגזוז צריך להיות כפולה של אורך ה"גל" של הפליטה (כמות המקום שהגזים תופסים בצינור) בסל"ד הרצוי (זה שאתה מכוון אליו את שיא המומנט), ואז ככל שהסל"ד הרצוי יורד - אורך הצינור הנדרש עולה.
החכמתי. תודה.
ג'ק, "כמות הגזים" זה נפח, לא אורך. מכאן נשאלת השאלה, האם יש צינורות פליטה קוניים? צינור ההולך ומתעבה עד לתיבת ההשתקה יכול לעשות נפלאות.
האינסטינקט הראשוני שלי היה לקשקש על מדעי זרימת הגזים ולעשות ניימדרופינג כמו
"אפקט ונטורי כפונקציה א לינארית של אורכים וקטרים משתנים של התווך" אבל אז גיגלתי:
זה יותר זרימת גלים של קול. פולסים של קול. בתדר משתנה.
המאמר הבא לא תורם יותר מדי ידע כמו נוסחאות וחוקים אלא רק מציין קשר אדוק ומסובך בין מימדי התווך (exhust pipe) ואופן הזרימה של החומר בו.
https://www.motorcyclistonline.com/h...-magazine-tech
נ.ב.
גם המאמר הבא (התוצאה הבאה בגוגל) מדבר על קשר. יש שם פיסקה שלמה אשר מדברת על אורך
https://www.baggersmag.com/exhaust-p...g-fundamentals
קריאה מהנה.