עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 21

אשכול: מה הקטע של צילינדר הפוך?

צפייה משולבת

  1. #1
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291

    מה הקטע של צילינדר הפוך?

    שלום.
    בכתבות על ה WR450F החדש
    http://fullgaz.co.il/%d7%a6%d7%99%d7...7%d7%93%d7%a9/
    ועל הבייבי אדונצ'ר של ב.מ.וו.
    http://fullgaz.co.il/%d7%a8%d7%9b%d7...0%d7%a6%d7%a8/

    כתוב שהם עם צילינדרים הפוכים. שזה טוב.
    אז אם זה כל כך טוב אז למה עד עכשיו מנועים אנכיים עד אלכסוניים בנויים קבוע בשיטה המסורתית?
    בצילנדר הפוך סעפת היניקה מקדימה לקלוט אוויר והפליטה אחורה לפנות את הגזים והחום, וככה זה היה צריך להיות מהתחלה לפי ההגיון.

    תודה.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    הסעפת לא מפנה את החום בשביל זה יש מערכת קירור.
    סעפת היניקה תקלוט את האוויר גם כשתהיה מאחור.
    הרעיון הוא ממה שזכור לי הוא יעול של מילוי ופינוי,שמואצים בגלל הזרימה הישירה.
    לא עושים את זה מסורתית כי אין בזה צורך וזה יקר ליצור,אין בזה הרבה חוץ מגימיק שצועק אני מיוחד בדיוק כמו 3 שסתומי יניקה בימאהות למיניהן.
    היתרון היחיד זה שהאוויר שנינק קר יותר,מאחורה צפוף ויותר חם ומקדימה יש איוורור יותר טוב.

  3. #3
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של nimi9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    שם
    הודעות
    715
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    הסעפת לא מפנה את החום בשביל זה יש מערכת קירור.
    סעפת היניקה תקלוט את האוויר גם כשתהיה מאחור.
    הרעיון הוא ממה שזכור לי הוא יעול של מילוי ופינוי,שמואצים בגלל הזרימה הישירה.
    לא עושים את זה מסורתית כי אין בזה צורך וזה יקר ליצור,אין בזה הרבה חוץ מגימיק שצועק אני מיוחד בדיוק כמו 3 שסתומי יניקה בימאהות למיניהן.
    היתרון היחיד זה שהאוויר שנינק קר יותר,מאחורה צפוף ויותר חם ומקדימה יש איוורור יותר טוב.
    אבל היניקה מלפנים:
    פתח היניקה נמצא מלפנים ופתח הפליטה מאחור.
    ...היתרונות של מנוע כזה הם זרימת אוויר נכונה יותר, מלפנים לאחור, בלי פיתולים מיותרים, מה שעל פי ימאהה מגדיל את יעילות המנוע, וכן מרכוז מאסה טובה יותר ועל ידי כך התנהגות דינמית טובה יותר.

  4. #4
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    ציטוט נכתב במקור על ידי nimi9 צפיה בהודעה
    אבל היניקה מלפנים:
    פתח היניקה נמצא מלפנים ופתח הפליטה מאחור.
    ...היתרונות של מנוע כזה הם זרימת אוויר נכונה יותר, מלפנים לאחור, בלי פיתולים מיותרים, מה שעל פי ימאהה מגדיל את יעילות המנוע, וכן מרכוז מאסה טובה יותר ועל ידי כך התנהגות דינמית טובה יותר.
    אז זהו
    שתסתכל שוב בתמונה הזותי ותסביר על בלי פיתולים מיותרים
    http://fullgaz.co.il/wp-content/uplo...SE_DET_005.jpg

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    אז זהו
    שתסתכל שוב בתמונה הזותי ותסביר על בלי פיתולים מיותרים
    http://fullgaz.co.il/wp-content/uplo...SE_DET_005.jpg
    הפיתול הזה הוא בשביל להאיץ זרימה.
    עוד פטנט של ימאהה.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי nimi9 צפיה בהודעה
    אבל היניקה מלפנים:
    נכון.
    זה היה הסבר לשורה המודגשת.

    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    בצילנדר הפוך סעפת היניקה מקדימה לקלוט אוויר והפליטה אחורה לפנות את הגזים והחום, וככה זה היה צריך להיות מהתחלה לפי ההגיון.
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    הסעפת לא מפנה את החום בשביל זה יש מערכת קירור.
    סעפת היניקה תקלוט את האוויר גם כשתהיה מאחור.

  7. #7
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של nimi9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    שם
    הודעות
    715
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    נכון.
    זה היה הסבר לשורה המודגשת.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    שלום.
    בכתבות על ה WR450F החדש
    http://fullgaz.co.il/%d7%a6%d7%99%d7...7%d7%93%d7%a9/
    ועל הבייבי אדונצ'ר של ב.מ.וו.
    http://fullgaz.co.il/%d7%a8%d7%9b%d7...0%d7%a6%d7%a8/

    כתוב שהם עם צילינדרים הפוכים. שזה טוב.
    אז אם זה כל כך טוב אז למה עד עכשיו מנועים אנכיים עד אלכסוניים בנויים קבוע בשיטה המסורתית?
    בצילנדר הפוך סעפת היניקה מקדימה לקלוט אוויר והפליטה אחורה לפנות את הגזים והחום, וככה זה היה צריך להיות מהתחלה לפי ההגיון.

    תודה.
    הרגל.

    כמדומני הסיבות לשימוש "הרגיל" היו:
    - קרבורטורים (עקב גודל\מקום)
    - קירור יותר טוב לסעפות הפליטה
    - מגבלה עקב מיקום רדיאטור הקירור מקדימה

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    גם משקל, פליטה מאחור משמע פחות צנרת.

    באמת נשאלת השאלה מה מנע את זה עד כה.

    Sent from my MI 6 using Tapatalk

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yigal צפיה בהודעה
    גם משקל, פליטה מאחור משמע פחות צנרת.

    באמת נשאלת השאלה מה מנע את זה עד כה.

    Sent from my MI 6 using Tapatalk
    אם תסתכל טוב על התמונה, תראה שהצנרת יוצאת מאחור ועוטפת את כל המנוע - מסתובבת סביבו ויוצאת לצד השני.
    אין כאן פחות צנרת, וגם אפקט אין. גימיק.
    הסיבות לכיוון המסורתי של מנועים כבר צוינו - תיבת אויר צריכה מקום, קרב'\מזרקים צריכים מקום, וגם רגליים של רוכב צריכות מקום. קרב'\מזרקים אפשר לעשות צרים ולהכניס בין רגלי הרוכב, לעומת זאת, לשים אותם מקדימה ולהזיז את המנוע אחורה אל בין רגלי הרוכב - "קצת" קשה יותר.
    ויש לזה גם עוד סיבה - ככל שצנרת הפליטה והיניקה ארוכות יותר, כך המומנט של המנוע מגיע בסל"ד נמוך יותר, ואם הצנרת תהיה קצרה מספיק - זה יזיק למומנט ולהספק. לכן גם היום תראה צנרת שיש לה אורך מסוים, וכל מיני כלים עם אגזוזים מתחת לבטן מכילים פיתולים של הצנרת כדי להגיע לאורך האופטימלי. ואז אין שום יתרון להוציא את הצנרת מאחור, רק חסרונות. אלא אם זה צינור אחד בודד ואתה מרוויח אורך נוסף בזה שאתה עושה סיבוב שלם סביב המנוע.

  11. #11
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    אם תסתכל טוב על התמונה, תראה שהצנרת יוצאת מאחור ועוטפת את כל המנוע - מסתובבת סביבו ויוצאת לצד השני.
    אין כאן פחות צנרת, וגם אפקט אין. גימיק.
    הסיבות לכיוון המסורתי של מנועים כבר צוינו - תיבת אויר צריכה מקום, קרב'\מזרקים צריכים מקום, וגם רגליים של רוכב צריכות מקום. קרב'\מזרקים אפשר לעשות צרים ולהכניס בין רגלי הרוכב, לעומת זאת, לשים אותם מקדימה ולהזיז את המנוע אחורה אל בין רגלי הרוכב - "קצת" קשה יותר.
    ויש לזה גם עוד סיבה - ככל שצנרת הפליטה והיניקה ארוכות יותר, כך המומנט של המנוע מגיע בסל"ד נמוך יותר, ואם הצנרת תהיה קצרה מספיק - זה יזיק למומנט ולהספק. לכן גם היום תראה צנרת שיש לה אורך מסוים, וכל מיני כלים עם אגזוזים מתחת לבטן מכילים פיתולים של הצנרת כדי להגיע לאורך האופטימלי. ואז אין שום יתרון להוציא את הצנרת מאחור, רק חסרונות. אלא אם זה צינור אחד בודד ואתה מרוויח אורך נוסף בזה שאתה עושה סיבוב שלם סביב המנוע.
    תוכל להסביר לי למה ככל שצינור האגזוז ארוך יותר שיא המומנט יהיה בסלד נמוך יותר?

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי אברי צפיה בהודעה
    תוכל להסביר לי למה ככל שצינור האגזוז ארוך יותר שיא המומנט יהיה בסלד נמוך יותר?
    https://www.baggersmag.com/exhaust-p...g-fundamentals
    אבל אין שם נוסחאות. אני מניח שזה קצת דומה למבנה האנטנות - אורך האנטנה צריך להיות כפולה של אורך הגל, ואורך האגזוז צריך להיות כפולה של אורך ה"גל" של הפליטה (כמות המקום שהגזים תופסים בצינור) בסל"ד הרצוי (זה שאתה מכוון אליו את שיא המומנט), ואז ככל שהסל"ד הרצוי יורד - אורך הצינור הנדרש עולה.

  13. #13
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    לפי עניות דעתי פלטה מאחור מחממת את הרוכב יותר מאשר מלפנים. לפחות לפי התחושות שלי.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2018
    הודעות
    63
    סיבה נוספת שייתכן ומהווה ייתרון זה מנוע שפחות בולט לפנים ולכן ניתן לייצר בעצם אופנוע קצר יותר

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    הסיבה שעשו את זה באופנועים האלו היא לא יעילות מנוע ולא ניצול כזה או אחר של ביצועים, אלא כדי להעביר כמה שיותר משקל אל מרכז הכלי ולהוריד כמה שיותר משקל וכוחות אינרציה מהפרונט אל מרכז הכלי, באופנוע שטח דבר כזה משנה את ההתנהגות שלו משמעותית מול כלי דומה עם מנוע בתצורה סטנדרטית. יש כאלה שאוהבים את ההיגוי הקל יותר ויש כאלה ששונאים אותו. ימאהה היא לא הראשונה עם הרעיון הזה, הוסאברג הם הראשונים ששיחקו עם מיקום צילינדר עם דור הFE משנים 09 עד 13 והלכו עם זה הרבה יותר רחוק - מנוע מסובב ב180 מעלות - צילינדר שוכב קדימה ב70 מעלות, קרנאנק יושב למעלה מעל הגיר, ולדור הזה של האופנועים יש התנהגות של פרונט קל מאוד ויחודי להם - כאמור לטובה ולרעה, כל אחד והעדפתו

אשכולות דומים

  1. איך היגוי הפוך בדיוק עובד?
    על ידי Drflotz בפורום כללי
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 13-12-2016, 20:43
  2. בולם הפוך או פרוגרסיבי סטנדרטי
    על ידי אברי בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 35
    הודעה אחרונה: 21-08-2016, 14:46
  3. כמה עולה להחליף לבולם הפוך?
    על ידי Yadin Tal בפורום כללי
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 20-08-2016, 07:29
  4. צילינדר הפוך לימאהה wr450f החדש
    על ידי אביעד אברהמי בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 01-11-2015, 00:15
  5. שאלה קטנה - איך עובד היגוי הפוך?
    על ידי אסף זומר בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 18-09-2015, 19:50

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO