נשמע כאילו יש לך חור באגזוז, או שהוא לא "יושב טוב" על פתח הפליטה בראש. תתחיל מלבדוק אותו
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
שלום לכולם!
ברשותי קטנוע קימקו מובי 125
הקטנוע לא הניע לי כ3 חודשים. עשו במוסך ניקוי קרבורטור- ומניע.
'על הדרך' החלפתי רולים משולשים ורצועה ושייפתי פעמון וסנדלי סחיבה. אני מתחיל ליסוע והקטנוע פשוט לא סוחב; מגיע במישור ל50 קמ"ש והסל"ד ממש רועש, ואת ה60 הוא בכלל לא עובר, בעליה המצב כמובן הרבה יותר נורא. יש לציין שהמנוע עבר רק 6000 ק"מ, והפלג ופילטר אויר יחסית חדשים ונקיים.
שאלותיי הם:
1. מה יכולות להיות הסיבות לבעיה?
2. כשפתחתי את הקרבורטור אז קצת שיחקתי עם החלק המתכתי הכסוף שמחובר למצוף, האם זה יכול להיות גורם לבעיה? א"כ איך הוא צריך להיות?
3. האם יכול להיות שהאגזוז סתום? חשבתי לנקות את האגזוז ע"י שפיכת סודה קאוסטיק בתוכו, האם זה יכול להזיק?
אשמח לכמה שיותר פירוט..
תודה רבה!
נשמע כאילו יש לך חור באגזוז, או שהוא לא "יושב טוב" על פתח הפליטה בראש. תתחיל מלבדוק אותו
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
תודה. מה הכוונה לא יושב טוב? זה פשוט הברגים מתחברים לחורים, לא?
ואם תוכל לפרט למה זה נשמע לך שהבעיה דוקא באגזוז? ממש תודה.
חור באגזוז גורם למנוע לקבל תערובת לא מאוזנת וזה מתבטא ברעש ובסימפטומים דומים למה שאתה מתאר. בקטנוע שלך אם אני זוכר נכון בסוף האגזוז יש פלאנג' והוא מתחבר לשני גוז'ונים עם אומים. תבדוק שהוא יושב טוב, לא סדוק או מחורר. זו אחת הבדיקות שהכי קל לעשות לכן היא צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלך לפני שאתה רץ לפרק דברים
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
תבדוק איזה חלקים קיבלת לוריאטור.
חלקים שלא מתאימים הם הגורם ה -1 לבעיה (משקולות כבדות מידי למשל והמנוע לא יטפס למעלה,ביחוד בעליות).
החלק המתכתי הכסוף זה המצוף,אם הוא לא מכוון זה יכול לגרום לבעיות סחיבה.
בספר עבודה תוכל למצוא הסבר איך הוא אמור להיות - הכיוון פשוט.
אגזוז סתום יכול להיות.
סבירות -לא כל כך.
תודה רבה. אבדוק.
אני חושב לנסות בנוסף לנקות אגזוז- האם ניקוי עם סודה קאוסטיק (החומר ששופכים לכיור עם מים חמים לפתיחת סתימות) יכול להזיק למשהו באגזוז?
בשיטת סבתא סודה קאוסטית נועדה להמיס עובש ושאריות אוכל שבדרך להפוך לעובש בסיפון של הכיור.
מה שסותם את המשתיק זה צמר סלעים שרוף שמעורבב עם חלקיקים גדולים של פיח,זה חומר שיותר קשה לפרק ואם בכלל תהיה תגובה לסודה.
אפשר לשרוף אותו במדורה ואז לנער,הבעיה עם זה שגם מה שלא צריך להישרף יישרף.
בניסיון היחסית קצר שלי,כ 10 שנים יצא לשמוע רק על מקרה אחד של משתיק שהיה סתום בג'וירייד.
משתיק סתום זו תופעה שבעיקר נפוצה בקטנועי 50 סמ"ק (מנוע 2 פעימות).
שלום.
אחרי ימים רבים מצאתי קצת זמן וסבלנות לחזור לטפל בבעיה..
באגזוז לא מצאתי בעיה כלשהי, ועל הניקוי ויתרתי. החלקים בוריאטור מקוריים. וכעת החלטתי לבדוק את הקרבורטור.
הוצאתי את הקרבורטור בשביל לכוון את המצוף. כאשר הקרבורטור יושב הפוך על הפתח של הדיאפרגמה (אחרי שהורדתי את המכסה והוצאתי את הדיאפרגמה) ואני מסתכל על המצוף אז זה נראה שהוא שקוע מדי לתוך הקרבורטור- פס החיבור של המצוף היא באלכסון כלפי מטה ביחס לקו של גוף הקרבורטור. הבעיה שלא הצלחתי להבין מהספר רכב איך המצוף אמור להיות בגלל בורותי הרבה בשפה האנגלית.. אודה מאד למי שיוכל להסביר לי מה לעשות.
מנסה להעלות תמונות של מצב המצוף וההוראות בספר. תודה.
אין מה לראות יותר מדי, יש הגדרה בספר לגובה המצוף, מכוונים בעזרת קליבר. אתה מוזמן להעלות תמונה מהספר ואתרגם לך את החלק הרלוונטי
לגבי האגזוז, כתבת בתחילת השרשור שהמנוע מרעיש, אתה בטוח שלא מצאת חור ושהוא יושב טוב על פתח הפליטה?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
המנוע מרעיש רק במאמץ, אבל במאמץ לא רציני למשל בעליה כשאני מנסה לנסוע מעל 20 קמש, או במישור מעל 40 קמש. לא ראיתי חור באגזוז ונראה שהוא יושב טוב.
אני מנסה להעלות את התמונה מהספר, בנתיים לא מצליח..
תניח אותו על השולחן כמו בתמונה.
![]()
המרחק של מרכז המצוף מקו גוף הקרבורטור צריך להיות 18.5 מילימטר.
אפשר למדוד עם סרגל.
הבנתי. תודה!