מציע קריאה חוזרת של השרשור וגם את השרשור המסכם השני בנושא.
ביטוח אכן של 50. לגבי הגבלת a2 ניתן דרך היבואן.
אצלי הכי חשוב האמינות. מזל שעלה הפוסט הזה תודה רבה
אחלה סקירה רונן...כבעלים לשעבר של זירו SR 2015 (לאחר שהתייעצתי עם רונן לפני הקניה), וכמי שרכב על האופנוע שנה בדיוק בקו כ"ס-נצרת, כמה תובנות:
1. האופנוע כייפי לרכיבה, בעיקר בשל המומנט הרב שמועבר בכל מצב לגלגל האחורי.
2. אין ספק שעלויות האחזקה נמוכות לעומת אופנוע בנזין.
אבל כאן מסתיים החלק החיובי:
1. האופנוע נקנה ב-100,000 ש"ח ונמכר בקושי בטרייד אין (היחידי שבזמנו הסכימו היו הונדה ) ב-60,000 ש"ח!!! 40% ירידת ערך בשנה!!
2. האופנוע נמכר לאחר שנה בדיוק עם 28,000 ק"מ. 2 תקלות משביתות בהם עמד חודש (בראשונה הושבת לשבוע ובשניה לשלושה שבועות). נאלצתי לשכור רכב בתקופה זו.
אני לא מדבר על השבתת האופנוע בשל מטען שיוצר במעבדה וגרם לקצר-מארק החליף על חשבונו-כל הכבוד!).
3. המנוע מתחמם ובכביש מהיר נאלצים לרדת לכ-110 קמ"ש-מסוכן.
4. הגבלת הטווח-הבעיה הקשה ביותר. אופנוע מעצם טבעו משמעותו חופש, כיף, הסרת מגבלות, לרכב 50 ק"מ ולחזור או לרכב על 80 כדי לייצר עוד טווח נסיעה-פשרה ענקית שקשה מאוד לחיות איתה.
אצלי האופנוע הוחלף בהונדה nc-750x חדש. 24 ק"מ לליטר, טיפולים זולים (12,000 כ-700 ש"ח טיפול גדול ב-24,000 כולל כיוון שסתומים 1,300 ש"ח, שרשרת וגלגלשים, רפידות מוזמנות מחו"ל בכרבע מהמחיר בארץ). בחישוב גס של 1000 ש"ח לחודש הפרש, אני יכול לשייט ב-160 כל היום, לא לחשב טווח ולרכב על אופנוע נוח בהרבה מהזירו.
ל-nc אמינות מוחלטת: 3 כלים שאני מכיר שעברו 100,000 ק"מ עם טיפולים בלבד וללא תקלה אחת, אין בעיות מוכרות לדגם לא בארץ ולא בחו"ל-אמינות מוחלטת.
מבחינתי, החשמל הוא העתיד אבל 100 ק"מ טווח בין טעינות, החופש לרכב איך מתי ולאן שאני רוצה בהחלט שווים 1000 ש"ח לחודש.
שלום לכולם.
תודה על הסקירות וההערות.
רק רוצה להוסיף את הזווית שלי לדיון- אולי יעזור למתלבטים נוספים.
ברור שהזירו עוד לא בשל לנסיעות של 150 ק"מ במהירות של 160 קמ"ש...(אולי האנרג'יקה אגו שמשווקת על ידם, מתאים לזה יותר)
בעקבות הסקירה הקודמת המפורטת והמעולה של רונן. החלטתי לקנות זירו יד 2. לפני שנה וחצי.
השיקול העיקרי היה לחסוך את ירידת הערך של השנתיים הראשונות, ועדיין להנות מהאחריות על הסוללות (נותנים אחריות ל5 שנים)
קניתי זירו זירו DS 2014 (עלה לכביש בינואר 2015) דגם ארבע סוללות. 11.2, ק"ש) . אגב- בדגמים של היום יום גודל הסוללות עולה ועולה.
ואני לא מתחרט לרגע.
זכיתי באופנוע מעולה.
לשימושים שאני צריך, מדובר בסוס עבודה!
נסיעה לעבודה כל יום של 50 ק"מ. וחוזר הביתה עם 60-70 אחוז סוללה.
בירידה מההר בו אני גר הזירו כמעט ולא מבזבז סוללה, ובעליה הוא מושך חזק ונפלא. האופנוע משמש עוד לסידורים ענינים פה שם ולגיחות שונות ומשונות ברדיוס הקרוב (עד 120 קמ בכיף).
כמה פעמים יצאנו לטיול "גדול".
פעם עד חוף כזיב ללילה (130 ק"מ- הגעתי עם 20%) וטעינה, וכמה וכמה פעמים עד הכינרת או הגולן וטעינה קלה שיהיה כוח לחזור.
כיף גם לרדת עם הזירו מידי פעם לשיטוט בשבילי עפר באזור, צריכת הסוללה שלו איטית יותר בשטח ומאפשרת הרבה קילומטרים.
השירות שקבלתי ממארק גיל וליאור היו מעולים. אין תלונות לרגע. בקניה עשיתי בדיקות ועידוכני תוכנה מהבעלים הקודמים שלא עידכנו.
ועוד פעם לאחר שנה עידכון תוכנה. גיל פנוי תמיד לכל שאלה או הבהרה.
כיף לחזור הביתה, לחבר לשקע ולצאת בבוקר כמו חדש, הטסט זול ביותר (44 שח שהופכים ל10 שקלים הנחת מילואים. וביטוח חובה של 50 סמ"ק (1700 או 2000 ללא השתתפות עצמית)
זהו. לא ראיתי מוסך, חוץ מהחלפת פנימית אחורית (מסמר בגלגל. 120 ש"ח) והחלפת רפידות בלם אחורי (140 שח). בלימת המנוע היא מעולה ושימושית.
למי שטוחן נסיעות ארוכות ברור שהזירו עדיין לא מתאים. אולם למי שרוב חייו מתנהלים ברדיוס קרוב האופנוע ממולץ ביותר.
בפעם הבודדת שהתבאסתי שאין לי אופנוע בנזין לרדת לנגב עם המשפחה- שכרנו רכב ב80 שח ליום. אפשר להנות גם כך...
זהו. זאת הזווית שלי לכל מי שמתלבט בעניין. לדעתי אין מה לפחד מזירו יד 2 (ולא, אני לא מתכנן למכור את שלי...)
בכל אופנוע צפויות תקלות או הפתעות, בינתיים הזירו לא הפתיע אותי לרעה, רק לטובה.
אני בטוח שכמוני יש עוד עשרות בעלי זירו מאושרים בארץ...