אתה צודק לגבי שטח מגע עם הכביש, אבל זאת לא בעיה, לפי תחושה - התנהגות החד-אופן בבלימות ואחיזת כביש באופן כללי - לא פחות טובה מדו-גלגלי בעל אותו צמיג. הגלגל אמנן יחיד, אבל כל המשקל שלך עליו, גם בבלימות חירום של דו-גלגלי - הצמיג הקדמי לבד מבצע את כל העבודה ואם הוא מחליק - אתה פוגש את האספלט. עם חד אופן - יש לך יתרון בתנוחה - אתה לא שוכב ולא יושב, אתה כבר עומד, הרגליים שלך במרחק של סנטימטרים בודדים מהכביש, אם אתה עומד ליפול - אתה "פשוט" יורד חזרה לקרקע. אם הגלגל מאבד אחיזה קרוב למהירות ריצת הספרינט שלך - כנראה שלא תיפול בכלל.
לדעתי חד אופן פחות מסוכן מאופניים או קורקינט, גם לרוכב וגם לאנשים מסביב, בגלל המימדים שלו ובגלל מה שתיארתי למעלה. אבל גם כשמשרד התחבורה יבין את זה ויאשר יבוא מסודר - זה לא שכולם יקפצו מאופניים לחד אופנים, ממש לא, יש מלא מחסומים - מחיר, מעמץ שצריך להשקיע בלמידה וכושר כדי לעמוד עליו בכלל, יש כאלה שאומרים "אני אראה כמו לייצן, עדיף קורקינט", וכו'. כל מדינה אירופאית, אסיה, ארה"ב הן דוגמאות שאפשר להסתכל עליהן ולהבין - שום דבר נורא לא יקרה כשיהיה עוד כלי תחבורה ידידותי לסביבה נגיש לאלה מאיתנו שהוא מתאים להם.


ציטוט ההודעה בתגובה