אם כבר סטינו מהנושא של אגזוזים ופלשנו לעולם הרכב הכללי ובפרט העתידי (שבו לא יהיו אגזוזים), אוסיף פה משהו קטן.
העולם מסתכם סכמה סוגי מנועי בעירה פנימית שאחוז הניצול של דלק בתוכם שווה לתחת מבחינת תקנות היורו 4 ובעתיד גם 5. לכן, קמו חברות קטנות בעולם (שרובן כושלות כיום) ויש אחת קטנה בראש העין שמצליחה לעשות את מה שכולם לא מצליחים. מנוע בעיר פנימי עם ניצול אחוז גבוה של הדלק ובכך מורידה את (באופו תיאורטי כמובן) את פליטת האויר המזהם.
אחפש בהמשך וידאו כדי להביא לכם, נראה לי ה BBC עשה עליה כתבנ בעבר.
ובגדול, יש עוד סיכוי...
Sent from my MI 5X using Tapatalk
יש מנועי טורבו דיזל שמגיעים לכ 60% וטורבו בנזין לכ 50% ניצולת.
ולא מדובר בנישה סודית,מדובר ביצור סדרתי,כמובן לא כולם ואני לא יודע להגיד מה ההתפלגות.
חפש על מנוע rotary הוא הכי יעיל מבחינה מכנית (והכי לא אמין ומזהם כי שורף הרבה שמן) בגלל שאין טלטל הכוח מועבר ישירות לציר הראשי.
גם אין שסתומים,שרשראות ולא גלי זיזים.
רוטרי חרא מנוע...
לדוגמה זה mazda mx/cx/rx.
מומלץ כל 50 אלף להחליף את המשולש הפנימי שזז בגלל ניצולת נמוכה שיורדת מהר.
אבל מבחינת ביצועים הוא סבבה לגמרי, יש לו הצתה כפולה והוא דוחס חזק יותר את הדלק ואויר אבל שוב...לפרק מנוע כל 50 כדי לשמר אותו (לא מודולרי) לא כיף.
Sent from my MI 5X using Tapatalk
כגריל,אין לי מושג מאיפה המידע הלא נכון שאתה רושם.
מנוע לא חרא בכלל,מנוע לא מפותח אולי אבל בפוטנציה הוא עדיף בהרבה על המנוע הנפוץ.
הבעיה הגדולה עם המנועים האלו הם ה"רינגים" של הרוטור.
ה apex seals נטחנים מהר מאוד יחסית למנוע בוכנה,וכשזה קורה המנוע הזה לא שווה כלום.
ברגע שימציאו שיטה להתגבר על זה וברגע שיפתרו את שרפת השמן (המנועים האלו מזריקים שמן ליניקה והוא נשרף בדומה לדו"פ) תקבל מנוע מנוצל מכל הבחינות.
כי מבחינת ביצועים הוא אפילו מצוין,הוא קל משקל וקטן יותר ממנוע בוכנה.
היחס דחיסה שלו לא גבוהה בהרבה,ואם בכלל משל מנוע בוכנה ממוצע (בניגוד למנוע דיזל למשל) והצתה כפולה יש גם במנועי בוכנה,ולא אין מזה תוספת.
לא דיברנו על דיזל...
היום דיזל עדיף על כולם (מכוניות).
המנוע הזה פח, ליד בוכנות מבחינת אורך חיים.
כן, הרבה חברות ניסו לפתח אותו עם השנים (בראשן מאזדה) אבל דבר אחד הן לא מצליחות, להאריך את חייו משמעותית.
לעומת זאת הן מוציאות ממנו ביצועים מדהימים אבל ביום יום אנחנו (הצרכן הממוצע) רוצה משהו שנוסע עד אין סוף מאשר משהו שנוסע מהר יותר מ-A ל-B ואז צריך לתקן.
כן יש בו פחות חלקים נעים (למעשה 2 מאשר 3 אצל רובינו) אבל השחיקה הפנימית שלו גבוהה, ועל יחס הכנסות השמן מתגברים עם שיטות של צמצום השמן + הזרקות מכיוונים שונים - זאת לא הבעיה - נטו מנוע לא אמין במיוחד.
* אני כמובן מדבר גם פה וגם בתגובה הקודמת על מנוע הוונקל שהומצא בשנות החמישים (Wenkel engine).
נ.ב.
למה אמרתי החלפה כל 50 אלף ?
כי רוב המכוניות שהמנוע הזה מזיז הן RX8/9 ורוב האנשים שנוסעים בהן לא מרחמים על המנוע.
הרבה פעמים הנצילות של המנוע הזה יורדת בגלל שחיקה גבוהה מאוד של דפנות המשולש, דבר המצריך החלפה שלו כדי להחזיר אותו לעבודה מושלמת, אבל לא מחייב.
Sent from my MI 5X using Tapatalk
העתיד כבר כאן:
https://www.calcalist.co.il/internet...dcRef=ynetCube
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לא מסכים אייתך בכלל, השבוע הושתלה פיסת גולגולת שיוצרה בהדפסה תלת מימד בראשו של פצוע.
נכון שהטכנולוגיה אינה נחלת הכלל, אבל כך היה גם עם המחשבים הראשונים, מכשירי הוידאו, ושאר הטכנולוגיות
המתקדמות. זה ייקח את הזמן שלו. ואל תשכח שמדובר בשינוי בתפיסת המחשבה והחדרה של מוצר שלא היה
קיים עד עכשיו. נק' נוספת שאין צורך בכל בית להדפיס דברים כל הזמן ולגודל המדפסת יש חשיבות לעניין החומרים
שאתה מדפיס.
עכשיו תחשוב שחברת מכוניות במקום לשלח רכב שלם מחו"ל תשלח למפעל קטן בארץ קובץ מחשב, ואחרי חודש
יהיו 50 מכוניות מוכנות לשימוש. במחיר מצחיק. אחרי 10000 ק"מ ילכו לגריטה ותקבל רכב אחר לעוד X ק"מ.
מצבת כלי הרכב על הכבישים לא תגדל בעוד למשתמש יהיה רכב חדש במקום טיפול שוטף. חכם?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
גם לא מסכים איתך ואסביר...
היום יש מדפסות של 150 דולר (זה נחשב מדפסת לכל בית).
אבל, מי שלמד תארים כמו הנדסת תוכנה, מדעי המחשב, הנדסת מכונות יכול לקנות מדפסת ב2-3 אלף דולר לעצב משהו/לרשום קוד מסוים וזה יהיה מכונית ו/או אופנוע.
ומעבר לזה יוכל אפילו לעשות את זה מקרבון (סתם לדוגמה). אז העתיד כבר כאן.
החיסרון של החברה הזו והמכונית הנוכחית היא בטיחות...אני כמעט בטוח שהיא לא עוברת מבחן התרסקות כמו רכב ממוצע.
Sent from my MI 5X using Tapatalk
תראה, ברמה הביתית, אכן אין מדפסת תלת מימד בכל בית, ואם להיות כנים גם אין שום סיבה או צורך בזה.
ברמה המקצועית (אקדמיה ותעשיה) יש לא מעט מדפסות תלת מימד, מחד קומפוננטיות קטנות ופשוטות עד רב קומפוננטיות גדולות ומשוכללות, ולאחרונה התחילו גם למכור מדפסות תלת מימד שמסוגלות להדפיס מתכות (יש כמה סטארטאפים ישראליים שמתעסקים בזה). מבחינה הנדסית מדפסת תלת מימד היא כלי מדהים שמקצר עבודת פיתוח ותכנון בצורה מאוד משמעותית ביחד עם הוזלת עלויות ייצור.
אמנם השוק הביתי מרגיש משפיע וגדול, אבל ליד השוק המקצועי הוא זניח כמו משקלו של הזבוב שיושב על ראשו של פיל.