ברוך הבא למועדון בעלי ה-GS500. ממליץ לך להצטרף לקבוצת הפייסבוק Suzuki GS500 Israel לקבלת תשובות קונקרטיות, עזרה, חלפים וכו'.

בג'יאס אין נוזל קירור. האופנוע מקורר אוויר (לשם כך הסנפירים בצד ראש המנוע), ובדגמי ה-F עם הפיירינג יש רדיאטור שמן קטן. במידה ואינך צריך להחליף קלאץ' (מרגיש שהוא מחליק), תחסוך מעצמך. כנ"ל עם קרבורטורים - הם סדוקים? לא? אז תשאיר אותם.
צנרת בלימה - מומלץ להחליף נוזל בלמים בערך כל שנתיים. מעבר לפילטר שמן ופילטר אוויר אין עוד פילטרים על האופנוע הזה, הוא מאוד פשוט לעבודה.
מד דלק - אפשר אבל מיותר מאוד, תלמד מה הטווח שיש לך לפי קילומטראז' ותתדלק לפני ההגעה לרזרבה. צמת חשמל וקונקטורים - תלוי מאוד באופנוע, אם זה עובד ובמצב טוב אז בשביל מה להתעסק בזה?

כאחד שמחזיק GS500 כבר שנתיים וכ-30 אלף ק"מ אגיד לך כמה טיפים:
הבולמים המקוריים פח, השדרוג הנפוץ ביותר הוא קפיץ אחורי של סוזוקי קטאנה 600/R6R שנת 06-09. גם בולם של SV650 ייכנס אבל זה ידרוש ניסורים ומדידות. בפרונט - שמן סמיך יותר (15w/20w במקום ה-10w הסטנדרטי). כנס גם ל-sonicsprings יש להם מחשבון לפי משקל הרוכב, צורת הרכיבה ובעזרתו תוכל להתאים קפיצים חדשים לפרונט. אופציה אחרת היא להתאים פרונט של GSXR ישן.

כיווני שסתומים הם עניין קריטי. בגדול מומלץ לבדוק כל טיפול קטן (5K) אבל לרוב זה מתאזן וגם כל 10K זה בסדר גמור לבדוק. שמן - לבדוק על בסיס יומי בהתחלה לראות מה צריכת השמן של הכלי שלך (על ג'ק אמצע ובמישור, אם אין ג'ק אמצע אז תשב על הכלי ותאזן אותו ותבדוק. לא צריך להבריג את המדיד, תוציא, תנגב, תניח אותו ותבדוק.)

ותתחיל בקטן. האופנוע נוסע? יופי,תתחיל להתעסק לאט ולרכוש כלים.

איזה כלי קנית? אני מכיר את רוב ה-GSים בארץ, אתה מדבר על הקפה רייסר המושחר, על הירקרק או על זה עם המיכל בצביעה מקורית והמושב המקוצר, עם האגזוז העטוף ב-heat wrap בז'?