עמוד 1 מתוך 4 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 50

אשכול: מספר שאלות בנוגע להוצאת רשיון A2 ורכישת אופנוע חדש

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051

    מספר שאלות בנוגע להוצאת רשיון A2 ורכישת אופנוע חדש

    הי לכולם.

    קצת חפירות רקע.
    אני בן 40 עם למעלה מ20 שנות נהיגה במכונית צמודה (רשיון B). אוהב לנהוג ונוהג ביומיום על רכב טורבו/ידני לא מאוד חזק כשאני לא מהזן הפושטקי אלים (נוהג זהיר עם רקורד נקי לחלוטין של אפס תאונות ואפס עבירות תנועה. גם כשהיו לי רכבים די מהירים ואגרסיביים, נסעתי כמו בן אדם). בנוסף, אני רוכב על אופניים מגיל אפס.
    אין לי במשפחה הקרובה אף אחד שרוכב על דו-גלגלי ואי שם בתיכון, כשעלה נושא הרשיון ל50 סמ"ק, הוא נקבר באבחה. גם מקרב החברים אין אף רוכב (גיקים כולם... מה לעשות...) ואני כאן כי אין לי ממש עם מי להתייעץ.

    במהלך השנים הייתי עסוק בהרבה דברים אחרים והעניין בכלל לא היה על הפרק אבל לאחרונה גיליתי (באיחור של למעלה מעשור) שאותו סף ישן של 50 סמ"ק שהכרתי עלה ל125 סמ"ק ושהוצאת רשיון A2 מתאים היא בעיה קטנה מאוד. במסגרת חגיגות משבר גיל ה40, עשיתי קצת שיעורי בית, דיברתי עם מורה לנהיגה מומלץ מהאיזור, הוצאתי טופס ירוק (חינם! הופתעתי!) וקצת ביאסתי את האופטומטריסט בסופרפארם (שלא מצא בעיות באף עין ולמרות שהוא חיפש, גם לא מצא את עדשות המגע שאין לי).

    הכוונה הכללית היא לקנות אופנוע 125 סמ"ק מקורר מים חדש ואין מגבלות של תקציב בסכומים המדוברים. האופציות הרלוונטיות שמצאתי הן ימאהה MT-125, ק.ט.מ דיוק 125, הונדה CB125R וסוזוקי GSX-S125 (יש גם גירסת R יענו ספורטיבית אבל להבנתי הS צריכה להיות נוחה יותר). ברור לי שלא מדובר פה בחיות עוצמתיות אלא בעגלות קטנות בתחפושת אבל ממה שאני מבין, מדובר בכלים מהנים, מאוזנים, קלים לנהיגה למתחילים שגם ניתן, במידת הצורך, להגיע איתם לאיזור ה100 קמ"ש בצורה בטוחה וזה כל מה שאני מעוניין לקבל. האם יש כלים מוצלחים נוספים שבאים בחשבון? האם יש הבדלים באמינות של האופנועים האלה?
    את יבואני הרכב השונים אני מכיר לא רע אבל את יבואני האופנועים אני לא מכיר בכלל. האם יש הבדלים בין השירות/אחריות שמקבלים מהם בצורה שיכולה לפסול אופציות מסוימות או לתעדף אחרות?

    לוגיסטית, אני הולך להוציא רשיון על טוסטוס עם תיבה רציפה. לכלים שאני מעוניין לקנות יש תיבה ידנית. מקריאה רוחבית של התייחסויות רלוונטיות, אנשים טוענים שהמעבר הוא לא בעייתי במיוחד ועדיין זה מרגיש לי פרובלמטי להופיע לנסיעת מבחן על כלי ידני עם אפס נסיון. לא פחות פרובלמטי זה לקנות אופנוע בלי נסיעת מבחן ואז להגיע לאסוף אותו ולהשתנק בדרכי הביתה, בתקווה שאני לא אסיים מתחת לגלגלים של משאית. האם אתם מכירים איזה מורה/בית ספר/חברה שמאפשרים להתנסות/לשכור לכמה שעות כלי 125 סמ"ק ידני? לחילופין, האם יש נשמות טובות מאיזור המרכז/שרון שמוכנות לעזור בזה עם הכלי שלהן? (מבטיח לשלם על דלק ועל כל נזק אם אני חלילה אגרום). האם קיימים פתרונות רלוונטיים אחרים?

    אני מבין שביטוחים הם בעיה ושביטוח חובה קונים מהפול. מה לגבי ביטוח צד ג'? (או מקיף?) כמה הנזק צפוי להיות גדול? איפה מומלץ לעשות?

    (לא שכחתי את עניין המיגונים. זה נלקח בחשבון ואני אקנה את כל מה שצריך מאיכות טובה. כרגע אין לי שאלות בעניין)

    דבר אחרון, מי ששרד את כל המלל כבר הבין שזה משהו שאני רוצה לעשות בשביל הכיף. כן, זה כיף שעולה כסף אבל בתכלס טיולים לחו"ל הם נזק מאותו סדר גודל וההנאה מהם יחסית מוגבלת. האם נראה לכם שאני הולך להנות או שאני סתם קלולס שלא יודע למה הוא מכניס את עצמו וצפוי לעוגמת נפש?

    תודה מראש על כל התייחסות רלוונטית!

  2. #2
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    ברוך הבא לפורום. שרדתי את המלל אבל כבר שכחתי חלק מהשאלות... בוא נעבור שוב ונראה...

    האם יש כלים מוצלחים נוספים שבאים בחשבון? האם יש הבדלים באמינות של האופנועים האלה?
    נראה לי שהקפת את הכלים העיקריים. לרוב היפניים יהיו יותר אמינים מהק.ט.מ. וההונדה יותר מכולם אבל כולם צריכים להיות בסדר יחסית.

    האם יש הבדלים בין השירות/אחריות שמקבלים מהם בצורה שיכולה לפסול אופציות מסוימות או לתעדף אחרות?
    כן יש הבדלים אבל תלוי את מי שואלים. יש את שונאי מטרו ויש את מתעבי מאיר... לא צריך להיות פקטור יותר מידי רציני.

    האם אתם מכירים איזה מורה/בית ספר/חברה שמאפשרים להתנסות/לשכור לכמה שעות כלי 125 סמ"ק ידני? לחילופין, האם יש נשמות טובות מאיזור המרכז/שרון שמוכנות לעזור בזה עם הכלי שלהן? (מבטיח לשלם על דלק ועל כל נזק אם אני חלילה אגרום). האם קיימים פתרונות רלוונטיים אחרים?
    גם אני למדתי על אוטומאט וקניתי הילוכים. הסבירו לי קצת בתיאוריה ובשעה הראשונה בכל עצירה האופנוע נכבה לי. לך לפחות יהיה מתנע חשמלי, לי היה רק קיק. אם תוכל לקבל הדרכגה ממורה או מהמוכר זה יהיה נהדר, אבל אם לא - נסה להגיע למגרש חניה הקרוב ביותר לסוכנות ולהתאמן שם על זינוקים מעמידה איזה חצי שעה. זה לא פיזיקה גרעינית.

    אני מבין שביטוחים הם בעיה ושביטוח חובה קונים מהפול. מה לגבי ביטוח צד ג'? (או מקיף?) כמה הנזק צפוי להיות גדול? איפה מומלץ לעשות?
    שתי הסוכנויות העיקריות שמתעסקות עם אופנועים הן אודי דגן ורמי ביטוחים. גם ביטוח ישיר יכול לבוא בחשבון. צד ג׳ יעלה פחות או יותר זהה בשלושתם, תברר לגבי המקיף ואז תחליט.

    האם נראה לכם שאני הולך להנות או שאני סתם קלולס שלא יודע למה הוא מכניס את עצמו וצפוי לעוגמת נפש?
    לא יורידו לך את החיוך מהפרצוף גם עם האוסף הכפול של עופר לוי.

    בהצלחה.



  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    לגבי ההילוכים, אתה יכול לנסות לבקש ממורה הנהיגה, שאצלו אתה מתכנן להוציא את הרישיון, לעשות שיעור או שניים על הכלי של ה a1 שלו, אם יסכים זה יסגור לך את הפינה לגבי תפעול בסיסי של ההילוכים. אני רכבתי הרבה זמן על קטנועים קטנים, ואחרי שני שיעורים על ידני קלטתי את הקטע של ההילוכים (שאר הקטעים לקחו לי טיפה יותר זמן).
    בהצלחה!

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    ציטוט נכתב במקור על ידי uriar צפיה בהודעה
    זה לא פיזיקה גרעינית.
    המממ... דווקא עם פיזיקה אני מסתדר לא רע... אפילו גרעינית...

    תודה על התשובות!

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    אופציה נוספת היא ללמוד נהיגה על כלי ידני ולהוציא רישיון A1. כך גם תתרגל טוב יותר לרכיבה על אופנוע לפני שתצא לכביש הציבורי וגם תשאיר לך אופציה לעלות בנפח לאחר מכן. לדעתי אופנועים עם מנוע 250 סמק בטוחים יותר מאופנועים עם מנוע בנפח 125.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ^^^^
    מסכים ומחזק

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    ציטוט נכתב במקור על ידי AsafA צפיה בהודעה
    אופציה נוספת היא ללמוד נהיגה על כלי ידני ולהוציא רישיון A1. כך גם תתרגל טוב יותר לרכיבה על אופנוע לפני שתצא לכביש הציבורי וגם תשאיר לך אופציה לעלות בנפח לאחר מכן. לדעתי אופנועים עם מנוע 250 סמק בטוחים יותר מאופנועים עם מנוע בנפח 125.
    כן, זה ברור אבל הוצאה של A1 זו כבר פרוצדורה אחרת וכל ההרפתקאה הזו מבחינתי בנויה על המרווח שבין הפשטות בהוצאת A2 והחביבות היחסית של הכלים האלה.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    הכלים לא כל כך חביבים והפרוצדורה מאד פשוטה. אם לא רכבת מעולם, לא יזיקו לך גם כמה שיעורים לפני שתצא לכביש.
    כתבת שאתה רוצה אופנוע ולא קטנוע, מכאן ההמלצה. אם היית שואל על קטנוע 125 לא הייתי אומר מילה.

  9. #9
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    מצטרף להמלצה על A1.



  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    אח שלי הוציא רשיון שייט לפני המון שנים ואז גילה שהוא סובל ממחלת ים... הגיגית ראתה הרבה שמש ומעט מים, העלתה אבק ובסוף נמכרה. גם הרשיון בסוף לא חודש.
    בחזרה לקרקע, האופנוע הזה לא הולך להיות ה"דיילי דרייבר" שלי, ההבדל הפרוצדורלי הוא משמעותי ובשלב הזה אני לא מעוניין להוציא רשיון A1. השאלה אם מה שאני מתאר הוא הגיוני וסביר או שנכון יהיה לרדת מכל העסק.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    190
    מסכים עם כולם לגבי A1.

    גם אני הייתי באותה התלבטות כמו שלך והלכתי על a1.
    מרגע הוצאת טופס ירוק תוך שבוע יכול להיות לך רישיון.

    שטות אתה לא עושה. נהפוך הוא..

    אם ליבך חפץ באופנוע (אפילו 125 סמ"ק) ואין לך כוח/זמן/רצון לעשות a1,
    לך על a2 !!
    באמת הרבה יותר קל ופשוט להוציא אותו.

    תקנה אופנוע ותראה סרטונים ביו טיוב על העברת הילוכים או אפשרות נוספת, אתה יכול לסכם עם המורה שלך והמוכר, שהאופנוע ישלח אליך למגרש לימוד נהיגה והמורה שלך יסביר לך את כל עניין ההילוכים על האופנוע שלך. (הרבה ילדים עשו את זה שלמדתי נהיגה. כך בחשבון שאולי זה יעלה לך כמה גרושים, בדמות שיעור נהיגה)

    אם תתאהב באופנועים ותרצה לעלות בנפח אז תתקדם לרישיון a1 והלאה.

    בהצלחה רבה שיהיה לך, והרבה הנאה.

    שתקנה תפנק עם קצת תמונות.



    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
    נערך לאחרונה על ידי nrnrnr; 18-04-2018 בשעה 23:30.

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    ציטוט נכתב במקור על ידי nrnrnr צפיה בהודעה
    אתה יכול לסכם עם המורה שלך והמוכר, שהאופנוע ישלח אליך למגרש לימוד נהיגה והמורה שלך יסביר לך את כל עניין ההילוכים על האופנוע שלך. (הרבה ילדים עשו את זה שלמדתי נהיגה. כך בחשבון שאולי זה יעלה לך כמה גרושים, בדמות שיעור נהיגה)
    אחלה רעיון. אני אבדוק את זה. תודה!

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    1. תוציא A1. עשה לעצמך טובה.
    אופנועי 125 זה קורקינט מומנע, אתה תפספס את כל ה"קטע" של אופנוע (בטח בתור אחד שנוהג ברכב נורמאלי ביומיום). אתה לא מבין עד כמה הכלים האלה חלשים. כש-110 קמ"ש זאת מהירות גבוהה, שלוקח הרבה זמן להגיע אליה (וזה המצב בכלים האלה) - זה מגביל, מעייף ולא בטיחותי בכבישים בינעירוניים.
    דעתי - תשאיר את החלומות של גיל 16 לבני 16 - אתה הרי לא תקנה עכשיו פיאט 126 כרכב יומיומי? תשקיע קצת יותר מהזמן שלך, תוסיף עוד קצת כסף - ותתכוונן לאופנוע בנפח 300-500. עליו תוכל לטייל בכל הארץ, ללמוד את היסודות של הרכיבה הספורטיבית, ואם תקנה דו"ש - תוכל גם לרדת לשבילים.

    2. אם בכל זאת תחליט להוציא רישיון A2, תוציא אותו כמה שיותר פשוט (משמע - עזוב את כל מחשבות ה"ידני" שלך). קטנוע אוטומט, 5 שיעורים, טסט במגרש. כשתקנה אופנוע - יספיק לך תדריך של 5 דקות כדי להבין איך מתפעלים את הגיר, ושעתיים אימון במגרש חניה כדי לקלוט את זה. סך הכל - קלאץ' זה קלאץ', הילוכים זה הילוכים. קלאץ' ביד (ככה זה באופנועים) הרבה יותר נוח מקלאץ' ברגל. אין עם מה להסתבך פה, בטח לא למי שנוהג ברכב עם שלוש דוושות.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    1. אני יודע שאתה וכל האחרים צודקים. אם הייתי צריך אופנוע שישמש אותי ביומיום אז בהחלט הייתי הולך ועושה רשיון A1 אבל אני מתסכל עליו בתור מקבילה לטרקטורון או אופנוע ים - כלי פשוט וחמוד לסופי שבוע בשביל הכיף עבור בן אדם שאוהב לנקות את הראש בנהיגה/רכיבה מנהלתית במכונית/אופניים.
    זה לא מגיע ממקום של הגשמת חלומות ילדות. החלום היחיד שלי בגיל 16 היה לחסוך את שני האוטובוסים לכל כיוון בדרך לבית ספר. לא הכרתי את התחום וגם לא התעניינתי (לא היה מי שיחשוף אותי).
    בהמשך, אם יפתח לי תיאבון אז אני אוציא A1; זה כנראה יהיה קל מאוד אחרי שצברתי נסיון ובדרך אני אמכור את הכלי ואגרום לילד בן 16 (עם חלומות רלוונטיים) להיות מאושר.

    2. התכנית שלי תמיד היתה להוציא את הרישיון באופן הכי פשוט על קטנוע אוטומטי. השאלה היא רק לגבי ההתנהלות אחרי שהוצאתי רישיון. בהמשך להמלצה של המגיב הקודם, ראיתי בימים האחרונים קצת סרטוני הדרכה ביוטיוב ועל פניו זה בהחלט לא נראה כמו משהו מסובך במיוחד. בתקווה אני אהיה חכם יותר אחרי שאני אוציא את הרשיון, כרגע אני ירוק לחלוטין...

    תודה גם לך על האינפוט!

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    כלי פשוט וחמוד לסופי שבוע בשביל הכיף עבור בן אדם שאוהב לנקות את הראש בנהיגה/רכיבה מנהלתית במכונית/אופניים.
    אם היית מכוון לשטח, הייתי אומר שהכל בסדר...
    אבל כביש?
    מה כבר כיף בלשבור את המצערת, ולהיעקף ע"י נהג ליסינג שדוחק אותך החוצה מהנתיב?
    מה כיף בלהוריד משישי לרביעי, כי יש לפניך צל של עליה?
    מה כיף בלהרגיש שאתה סוחט למנוע את כל המיץ, והוא צורח בסל"ד אסטרונומי - רק כדי לשמור על קצב התנועה?
    איזה טיולים אתה מתכוון לעשות עם אופנוע 125? אחרי 50 ק"מ עם מנוע צורח ב-10K סל"ד, אתה רק תרצה לרדת ממנו.

    גם ה"פשטות" שאתה מדבר עליה לא באמת נמצאת שם.
    125 "פשוט" (מקורר אויר, חמישה הילוכים - מפרט של כלים סיניים לרוב) מגרד בלחץ את ה-90 קמ"ש, ושופך מנוע אם אתה מבלה שם הרבה.
    125 שעוד איכשהו מתפקד בכביש המהיר יהיה טכנולוגי למדי - מפרט סטנדרטי של אופנוע מודרני.
    אם בא לך "פשוט", לך על אופנוע בסיסי בנפחים יותר גבוהים.
    דוגמא מצויינת לאופנוע כזה הוא DR650 של סוזוקי - קח כתבה:
    https://thedoo.co.il/%d7%a1%d7%99%d7...e/?_sf_s=dr650

    רק כדי להראות איך הבדלי הנפחים משפיעים על הביצועים - סרטון של סדרת הדיוק של ק.ט.מ על שלל נפחיה. הדיוק 125 הוא אחד המהירים בקטגוריה.
    ועדיין, המהירות בסרטון מושגת בשכיבה על האופנוע, וכנראה עם קצת רוח גבית.
    https://www.youtube.com/watch?v=tHWtFIm7Z9I
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 23-04-2018 בשעה 01:58.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 14-09-2017, 21:27
  2. בקשת המלצה למקום להוצאת רשיון A1 בירושלים
    על ידי DarkIDevil בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 29-06-2017, 21:36
  3. אופנוע a1 חדש - מספר שאלות
    על ידי Ori.b בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 19-06-2017, 23:59
  4. חייל בתהליכי רשיון, מספר שאלות
    על ידי Nati_M בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 28-02-2017, 13:43
  5. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 29-10-2016, 20:58

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO