אם היית מכוון לשטח, הייתי אומר שהכל בסדר...כלי פשוט וחמוד לסופי שבוע בשביל הכיף עבור בן אדם שאוהב לנקות את הראש בנהיגה/רכיבה מנהלתית במכונית/אופניים.
אבל כביש?
מה כבר כיף בלשבור את המצערת, ולהיעקף ע"י נהג ליסינג שדוחק אותך החוצה מהנתיב?
מה כיף בלהוריד משישי לרביעי, כי יש לפניך צל של עליה?
מה כיף בלהרגיש שאתה סוחט למנוע את כל המיץ, והוא צורח בסל"ד אסטרונומי - רק כדי לשמור על קצב התנועה?
איזה טיולים אתה מתכוון לעשות עם אופנוע 125? אחרי 50 ק"מ עם מנוע צורח ב-10K סל"ד, אתה רק תרצה לרדת ממנו.
גם ה"פשטות" שאתה מדבר עליה לא באמת נמצאת שם.
125 "פשוט" (מקורר אויר, חמישה הילוכים - מפרט של כלים סיניים לרוב) מגרד בלחץ את ה-90 קמ"ש, ושופך מנוע אם אתה מבלה שם הרבה.
125 שעוד איכשהו מתפקד בכביש המהיר יהיה טכנולוגי למדי - מפרט סטנדרטי של אופנוע מודרני.
אם בא לך "פשוט", לך על אופנוע בסיסי בנפחים יותר גבוהים.
דוגמא מצויינת לאופנוע כזה הוא DR650 של סוזוקי - קח כתבה:
https://thedoo.co.il/%d7%a1%d7%99%d7...e/?_sf_s=dr650
רק כדי להראות איך הבדלי הנפחים משפיעים על הביצועים - סרטון של סדרת הדיוק של ק.ט.מ על שלל נפחיה. הדיוק 125 הוא אחד המהירים בקטגוריה.
ועדיין, המהירות בסרטון מושגת בשכיבה על האופנוע, וכנראה עם קצת רוח גבית.
https://www.youtube.com/watch?v=tHWtFIm7Z9I