ציטוט נכתב במקור על ידי שעיר בגב"ב צפיה בהודעה
לפני הכל, אני יודע שקיימים פורומים כמו ג'יפולוג וג'יפ
טריפ ועוד.
עברתי על כל אתרי ה 4X4 ועל כל השרשורים הרלוונטים.
הבעיה באתרים הללו שמהר מאוד מגיעים שם להתנגחויות
וקטילות הדדיות ובא לי לשמוע עוד כמה דעות.

אז ככה, יש לי תקציב לרכב שטח שישמש כרכב שני במשפחה
ומיועד בראש וראשונה לטיולי שטח
עם המשפחה (3 ילדים קטנים) ואחת לכמה חודשים טיולי שטח מאתגרים
יותר בלי הילדים.

התקציב: 60000, מתוכם 15K ליישור קו והפתעות
מה שמשאיר אותי עם 45 נטו לרכב.
חייב להיות רכב שטח אמיתי, עם סרן חי מאחור, נעילה והילוך
כוח. רצוי גם שלדת סולם.

בתקציב הזה נכנס יופי טרופר דיזל שנת 2004 שזה האידיאל
מבחינתי.
אני יודע שהוא לא מגיע עם נעילה אמיתית אבל מהלך המיתלה המטורף
מאחור די מחפה על זה וגם אין בעיה להתאים
בבוא הזמן.

עכשיו השאלה:
אני יודע שהמנועי דיזל סופר בעייתיים בגלל תכנון לקוי של המזרקים.
האגדה מספרת שזה רק בגלל שבשנים הראשונות לא הבינו עד כמה חשוב להחליף גומיות במזרקים
כל 60K.
האם היום לאחר שברור שהבעיה נובעת ממחזירי שמן/סולר
נפתרה הבעיה?

האם תחזוקה נכונה והחלפה בזמן ומעקב קבוע לחדירת סולר למים
ולשמן מבטיחה שמירה על המנוע?

בבקשה רק מי שמכיר טוב ולא משמועות על חבר שיש לו...
תודה
אכן הבעיה היא בגומיות של המזרקים, והחלפה יזומה שלהם פותרת את הבעיה להרבה זמן (60-80 אלף ק"מ).
מנועים הלכו על זה שאנשים נסעו אלפי קילומטרים עם סולר בשמן. אני מאמין שאתה תבדוק שמן אחת לכמה זמן, ולא תגיע למצב שהוא מסריח מסולר ואתה ממשיך לנסוע ברכב.
שמעתי שהחלפות שמן תכופות יותר עוזרות להאריך את חיי הגומיות. אני יכול לנסות לברר לך ממקור ראשון כמה העסק מחזיק.
פרט לזה - אל תצפה ל-0 תקלות. זה עדיין רכב ישן, שדברים מסויימים בו מתוכננים קצת מוזר בעיני (כמו מערכת החשמל עם 2 מצברים). בעיות חשמל יהיו לך.
עם זאת - זה אחד הג'יפים ה"אמיתיים" הכי זולים בשוק, ובהחלט רכב שעושה עבודה. 45K נשמע לי המון, אני מאמין שאחד במצב טוב (אולי משנתון מעט ישן יותר) צריך לעלות 30 גג.
אם יש לך עוד שאלות נקודתיות, שאל - ואני אנסה לברר לך ממקור ראשון. יש לי חבר שנוסע כבר 3-4 שנים בטרופר שנת 99 (נראה לי, אחד השנתונים הראשונים עם המנוע 3.0 ה"בעייתי"). סה"כ הוא מרוצה מאוד מהרכב.