אוסף קשקושים - גם שלך עם "הרגשות" שלא עולות בקנה אחד עם המציאות, וגם של מי שסיפר לך שזה הורס משהו.
אלא אם שייפת את הראשים של הויראגו שלך והעלת את הקומפרסיה אל מעבר לנקודה שבה יש נקישות במנוע, אוקטן גבוה לא יעשה לך כלום - לא לטוב ולא לרע. חוץ מהפגיעה בכיס, כמובן.
כדי לדעת למה זה אוסף קשקושים, מספיק להבין מה זה מספר אוקטן ומה ההבדל בין דלק 95 ל-98 בשימוש במנוע שלא נועד ספציפית ל-98 (מנוע עם יחס דחיסה גבוה במיוחד - מה שויראגו בערך הכי רחוק ממנו).
http://davidson.weizmann.ac.il/onlin...3%D7%99%D7%94:
האוקטן הוא יחידת מידה האומדת את יכולת הבנזין לעמוד בפני הצתה עצמית; יחידת מדידה זו הומצאה ע"י הכימאי ראסל מרקר.
עבודה יעילה של מנוע דורשת סנכרון, תערובת הדלק והחמצן צריכה להידלק ע"י הניצוץ החשמלי כאשר הבוכנה (צילינדר) מצויה בדיוק במיקום הנכון. כאשר ההצתה לא מתרחשת בתזמון נכון נוצר חוסר התאמה בין פעילות דחיסת הבוכנות וההצתה והמנוע מאבד מיעילותו. התופעה מוכרת כ"צלצולים" הבוקעים מהמנוע.


ציטוט ההודעה בתגובה