ציטוט נכתב במקור על ידי jack_r1 צפיה בהודעה
קומפרסיה 180 זה כלום, כל עוד לא מדובר בדו"פ או בכלי עם מפחת קומפרסיה. מנוע אטמוספרי של r1 נדרש ל-200-210 והוא לא קרוב ללהקיש. גודל הצילינדרים שלו בערך זהה לשלך. יש עוד פרמטרים שמשפיעים על קומפרסיה ומאפשרים מס' שונה שנמדד עבור אותו יחס דחיסה, אבל ההבדל הגס גדול מדי בשביל להתחיל להתחשב בהם, זה פשוט רחוק מאוד מהאזור שבו אפשר לחשוב על להטיל ספק עפ"י נתוני הקומפרסיה.

טרייבל, לא מדברים כאן על מנועי טורבו שמורידים בהם את יחס הדחיסה בדיוק מהסיבה שהטורבו מפצה עליו ועוד עם "ספייר". במנוע אטמוספרי צריך קומפרסיה 220+ כדי שאפשר יהיה להעלות השערה שהוא דורש אוקטן גבוה. וגם פיח - זה לא מנוע 50 סמ"ק, אין שום סיכוי שכמות הפיח תצטבר לשכבה שתעשה משהו כ"כ משמעותי לקומפרסיה.
פיח נוצר ממחסור בחמצן ומזליגת שמן,זה יכול לקרות גם ב 1000 סמ"ק.
במנוע אטמוספרי שיחרוג מהטמפ' שבה תוכנן לשרוף לא צריך שום דבר בשביל ליצור פרי הצתה זה בכלל לא שייך לקומפרסיה.
נקודה נוספת בעניין הקומפרסיה זה שיחס דחיסה נמצא ביחס ישר לשיטת הקירור ולכן 180 psi יכול להיות סטנדרט למנוע מקורר נוזל וגבוהה למנוע מקורר אוויר,בזמן ש 220psi עשוי להיות הרבה יותר מדיי.