תוצאות 1 עד 13 מ 13

אשכול: שאלה | אופנוע קרוזר או ספורט ראשון רישיון A1

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    4

    שאלה | אופנוע קרוזר או ספורט ראשון רישיון A1

    אז ככה, אני בן 24 ובקרוב אתחיל ללמוד נהיגה על אופנוע רישיון A1 וכבר כמה זמן הסתכלתי על אופנועים. הסיבה העיקרית למעבר לאופנוע היא שבא לי משהו חדש בחיים, נחנקתי כבר מתחבורה ציבורית ולצאת לטיולי אופנוע בסופ"ש נשמע זורם. וגם אופנועים שנראים ממש טוב עושים לי את זה בקטע מיני למען האמת :P
    בהתחלה הייתי ממש נעול על אופנוע קרוזר אבל אני רואה שזה ממש בעייתי למצוא אופנוע כזה במחיר ובנפח שאני רוצה אז אולי אתפשר על אופנוע ספורט. אגב הנסיעות שלי לעבודה לוקחות 10 ק"מ לכיוון אחד.
    סדר העדיפויות שלי (1 הכי חשוב והסדר יורד) הוא כזה:
    1. אמינות - אופנוע שידוע שהוא הונדס כמו שצריך ולא עושה בעיות. לא באמת צריך להסביר את עצמי פה
    2. כוח וכיף - הגבול הוא מן הסתם 47 כ"ס אבל עדיין אני רוצה אופנוע שנראה טוב (קרוזרים הכי עושים לי את זה, אחרי זה רק ספורט) ושכיף ליסוע עליו. יכולים להאיץ בקל ומהירות מקסימאלית מספיק גבוהה ככה שאת ה- 110 קמ"ש הם סוחבים בקלות
    3. מחיר התחלתי - אני מן הסתם אקנה ביד 2, ואני מכוון לסביבות ה25 אלף. אופנוע בן 4 שנים לא יותר.
    4. נוחות - משהו שנוח ליסוע עליו ולא איזה אופנוע שמאלץ אותך להישען על המכסה של הטנק דלק ונאנס לך הגב מהנסיעה. עוד סיבה למה עדיף קרוזר ולא ספורט (אבל שוב לשנה הראשונה אני יכול זה לא סוף העולם)

    אשמח לעצות
    ממה שבדקתי עד עכשיו ראיתי שבתור אופנוע כניסה מומלץ:
    Honda CBR500R
    Honda CB500X
    Kawasaki Ninja 300
    הלוואי שהייתי יכול לקנות את Honda Rebel 500 אבל הוא חדש מידי ולא קיים ביד 2
    לא יודע אם מומלץ מבחינת אמינות אבל keeway Blackster 250 נראה טוב. לא בטוח אבל אם הוא יספק אותי מבחינת כוח :\ אין לי מספיק ניסיון אז אשמח לדעות עליו.
    וזהו לא מצאתי קרוזר אמין במחיר שפוי עד 47 כ"ס ביד 2.

  2. #2
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    לא ממליץ להתקרב לKEEWAY. הצטרף אלי בחור ל2 רכיבות עם הקרוזר שלהם. עדיף כבר לבזבז את הכסף על אוטו.
    אם תצליח לגרד כמה ג'ובות וללכת על הרבל של הונדה, זה יענה לך על כל שאר הדרישות (מלבד המחיר).
    לי יש את ה500X ואני מאוד מרוצה ממנו.
    אמינות - אין על הונדה.
    כוח - במקסימום של הכיתה שלו.
    כיף - תלוי בך.
    נוחות - הוא נוח. אני עושה איתו 76 ק"מ רק בית-עבודה-בית. טיולים בסופ"ש עושה מצוין. גם פיתולים וגם מרחקים.

    רשמת 110 קמ"ש בקלות, אל דאגה, 120 זה השיוט.

    הCBR500R הוא בעל אותן מערכות כמו הX והF, אבל בתנוחה ספורטיבית יותר.
    אדיף לך לקחת סיבוב עליהם ולראות מה מתאים לך יותר. למרות שרכיבה של 40 דקות לא באמת תתן לך תחושה של יום יום.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    4
    ציטוט נכתב במקור על ידי oradul צפיה בהודעה
    לא ממליץ להתקרב לKEEWAY. הצטרף אלי בחור ל2 רכיבות עם הקרוזר שלהם. עדיף כבר לבזבז את הכסף על אוטו.
    אם תצליח לגרד כמה ג'ובות וללכת על הרבל של הונדה, זה יענה לך על כל שאר הדרישות (מלבד המחיר).
    לי יש את ה500X ואני מאוד מרוצה ממנו.
    אמינות - אין על הונדה.
    כוח - במקסימום של הכיתה שלו.
    כיף - תלוי בך.
    נוחות - הוא נוח. אני עושה איתו 76 ק"מ רק בית-עבודה-בית. טיולים בסופ"ש עושה מצוין. גם פיתולים וגם מרחקים.

    רשמת 110 קמ"ש בקלות, אל דאגה, 120 זה השיוט.

    הCBR500R הוא בעל אותן מערכות כמו הX והF, אבל בתנוחה ספורטיבית יותר.
    אדיף לך לקחת סיבוב עליהם ולראות מה מתאים לך יותר. למרות שרכיבה של 40 דקות לא באמת תתן לך תחושה של יום יום.
    תודה על התגובה. נראה לי בסוף אני אעשה נסיעת מבחן כשיגיע הזמן על ה-500x או 500R
    הרבל פשוט יקר מידי.
    סתם אני סקרן מה הבעיה עם keeway?

  4. #4
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    חוות דעתי על הkeeway אינה מניסיון אישי, אלא ממה שראיתי ושמעתי מבעלי keeway (מעטים ככל שיהיו).
    ראיתי -
    איכות חומרים בינונית מינוס
    איכות הרכבה ירודה
    לא בטוח שיש בקרת איכות בכלל
    המנוע לא נשמע טוב (כאילו לא מאה אחוז בסדר), וזה מאופנוע חדש של בחור שהצטרף לרכיבה

    שמעתי מבעלים -
    נסיעה לא טוב (לא משכך טוב את הכביש, לא מרגיש אמין בנסיע)
    המנוע לא מרגיש טוב (לא יודע לגבי אמינותו לאורך זמן כי לא פגשתי את אותם האנשים שוב)
    חלקים מתפרקים מעצמם בנסיעה (ברגי לוחית נופלים, איתות אחורי תלוי מהחיווט, פנדר קידמי רועד ופוגע בגלגל)
    הפנדר הקידמי גמיש כמו כפית פלסטיק בכוס מים רותחים
    שעוני המחוונים קופצים בנסיעה. החיבור לא טוב.

    שוב, זה מה שראיתי מ2 רכיבות עם בעל KEEWAY ושמעתי מ-3 בעלי KEEWAY (הבחור שרכב איתי ועוד 2 שפגשתי בתל אביב כאשר הסתובבתי בין חנויות ציוד).
    אלה היו חוות דעת לאותו הרגע, כל אחד והפז"מ שלו עם האופנוע.

  5. #5
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    אוסיף עוד משהו, וזאת דעתי האישית בלבד, על אופנוע שהוא לא קרוזר/קאסטום וכאלה בסגנון הישיבה הזה, תלמד לרכב יותר טוב.
    באופנועים כמו CBR או CB*X, הגוף נוטה מעט/הרבה קדימה, הרגליים אוחזות במיכל הדלק, הרגליים מונחות מתחת לגוף/הישבן; זה מחבר אותך לאופנוע. אתה מרגיש את הנסיעה ומקבל פידבק מהכידון והגלגלים הרבה יותר טוב. זה נותן בטחון ועוזר ללמוד את האופנוע ולשפר את הרכיבה שלך. אקח את הCBR לדוגמא:
    ישיבה נמוכה מורידה את מרכז הכובד ובכך תורמת ליציבות. ההישענות קדימה (במקרה זה הרבה קדימה) מסיתה את המשקל שלך מעל מיכל הדלק ובכך ממזערת את ההפרעה שלך למרכז האיזון של האופנוע. כאשר לקחתי את הCBR למבחן (גם ה500 וגם ה650), התנוחה נתנה לי תחושת בטחון להשכיב את האופנוע והרגשתי את הזריזות שלו ללא גולם זקוף שמפריע ליציבות של האופנוע. החיבור הזה גם העביר לי יותר מידע ברכיבה כי הייתי מחובר אליו עם כל הגוף.

    קרוזרים, קאסטומים ובכלל סגנון הישיבה ה"נינוח" הזה, רגליים קדימה, ברכיים החוצה לרוב הישיבה מעט אחורה כמו בכורסא (לא כולם. יש קרוזרים שבהם זה כמו אדוונצ'ר, מעט רוכן קדימה) מנתקות אותך חלקית מהאופנוע. הפידבק שאתה מקבל הוא רק מהכידון. הכידון לא מעביר את תחושת הגלגל האחורי, רק את הקידמי; בשביל זה יש את הרגליים. אבל כשהן זרוקות קדימה, אין פידבק.
    גם בפניות אין את האחיזה במיכל אשר מחזיקה את הגוף בהטיות טובות, מה קוראים אותן השכבות.
    זה לא אומר שאי אפשר, ועוד איך אפשר, תראה בyoutube מה בעלי יכולת/ניסיון מסוגלים לעשות (לדוגמא שוטרים רכובים מטים בהמות כמו שאני לא מעז עם שלי), זה פשוט ידרוש אומץ, ניסיון, וידע. שאת האחרון ניתן לרכוש מקורסים.
    כל זה תקבל גם מהקרוזר, פשוט יהיה קל יותר לרכוש את היכולות האלה על אופנוע שאתה פיזית מחובר אליו יותר.

    שוב אומר, זאת הדעה האישית שלי בלבד. יכול להיות שאני טועה כל כך שאחטוף על זה.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    ברוך הבא לפורום!

    בטרם תבנה מגדלים, לעניות דעתי רצוי שתתחיל קודם ללמוד ותחווה ותתרשם מהרכיבה והשפעתה על גופך לרבות הגב ככל שלא מדובר ברכיבה זקופה ורק אח״כ תמשיך ותתעמק בעניין הרכישה.

    מה שרואים משם לא רואים מכאן ומהודעתך מצטייר שאתה לא באמת יודע מה טוב לך או בכלל איך זה לפנות עם קרוזר וכיוצ״ב אלא רק מה מושך אותך.

    מי יודע? אולי עד שתוציא רישיון בכלל יהיה לך תקציב גדול יותר ואז השרשור הזה כלל לא יהיה רלוונטי?

    בקיצור, אתה לא חייב לקבל את דעתי אבל נראה לי שאתה שם את הכרכרה לפני הסוסים.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    ציטוט נכתב במקור על ידי oradul צפיה בהודעה

    שוב אומר, זאת הדעה האישית שלי בלבד. יכול להיות שאני טועה כל כך שאחטוף על זה.
    אני מסכים לגמרי.
    התחלתי בשטח עם 115 קילו דקיקים עכשיו אני משכיב בהמה של כמעט 200 קילו.

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    4
    ציטוט נכתב במקור על ידי oradul צפיה בהודעה
    אוסיף עוד משהו, וזאת דעתי האישית בלבד, על אופנוע שהוא לא קרוזר/קאסטום וכאלה בסגנון הישיבה הזה, תלמד לרכב יותר טוב.
    באופנועים כמו CBR או CB*X, הגוף נוטה מעט/הרבה קדימה, הרגליים אוחזות במיכל הדלק, הרגליים מונחות מתחת לגוף/הישבן; זה מחבר אותך לאופנוע. אתה מרגיש את הנסיעה ומקבל פידבק מהכידון והגלגלים הרבה יותר טוב. זה נותן בטחון ועוזר ללמוד את האופנוע ולשפר את הרכיבה שלך. אקח את הCBR לדוגמא:
    ישיבה נמוכה מורידה את מרכז הכובד ובכך תורמת ליציבות. ההישענות קדימה (במקרה זה הרבה קדימה) מסיתה את המשקל שלך מעל מיכל הדלק ובכך ממזערת את ההפרעה שלך למרכז האיזון של האופנוע. כאשר לקחתי את הCBR למבחן (גם ה500 וגם ה650), התנוחה נתנה לי תחושת בטחון להשכיב את האופנוע והרגשתי את הזריזות שלו ללא גולם זקוף שמפריע ליציבות של האופנוע. החיבור הזה גם העביר לי יותר מידע ברכיבה כי הייתי מחובר אליו עם כל הגוף.

    קרוזרים, קאסטומים ובכלל סגנון הישיבה ה"נינוח" הזה, רגליים קדימה, ברכיים החוצה לרוב הישיבה מעט אחורה כמו בכורסא (לא כולם. יש קרוזרים שבהם זה כמו אדוונצ'ר, מעט רוכן קדימה) מנתקות אותך חלקית מהאופנוע. הפידבק שאתה מקבל הוא רק מהכידון. הכידון לא מעביר את תחושת הגלגל האחורי, רק את הקידמי; בשביל זה יש את הרגליים. אבל כשהן זרוקות קדימה, אין פידבק.
    גם בפניות אין את האחיזה במיכל אשר מחזיקה את הגוף בהטיות טובות, מה קוראים אותן השכבות.
    זה לא אומר שאי אפשר, ועוד איך אפשר, תראה בyoutube מה בעלי יכולת/ניסיון מסוגלים לעשות (לדוגמא שוטרים רכובים מטים בהמות כמו שאני לא מעז עם שלי), זה פשוט ידרוש אומץ, ניסיון, וידע. שאת האחרון ניתן לרכוש מקורסים.
    כל זה תקבל גם מהקרוזר, פשוט יהיה קל יותר לרכוש את היכולות האלה על אופנוע שאתה פיזית מחובר אליו יותר.

    שוב אומר, זאת הדעה האישית שלי בלבד. יכול להיות שאני טועה כל כך שאחטוף על זה.
    מעניין מאוד. שאלתי את אותה שאלה בפורום8 בפייסבוק והרבה נכנסו בי על עצם השאלה. כמה אמרו לי שאני סתם אהרוג את עצמי אם ישר אתחיל מאופנוע של 500 סמ"ק ועדיף להתחיל עם משהו כמו הנינג'ה 300. וכן ראיתי סרטונים ביוטיוב על קורסים מתקדמים של שוטרים בארה"ב ובאמת נראה שהם עושים שמיניות ממש קטנות עם מפלצות של 800 קילו

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    4
    ציטוט נכתב במקור על ידי מצמץ צפיה בהודעה
    ברוך הבא לפורום!

    בטרם תבנה מגדלים, לעניות דעתי רצוי שתתחיל קודם ללמוד ותחווה ותתרשם מהרכיבה והשפעתה על גופך לרבות הגב ככל שלא מדובר ברכיבה זקופה ורק אח״כ תמשיך ותתעמק בעניין הרכישה.

    מה שרואים משם לא רואים מכאן ומהודעתך מצטייר שאתה לא באמת יודע מה טוב לך או בכלל איך זה לפנות עם קרוזר וכיוצ״ב אלא רק מה מושך אותך.

    מי יודע? אולי עד שתוציא רישיון בכלל יהיה לך תקציב גדול יותר ואז השרשור הזה כלל לא יהיה רלוונטי?

    בקיצור, אתה לא חייב לקבל את דעתי אבל נראה לי שאתה שם את הכרכרה לפני הסוסים.
    אני יודע שאולי אני סתם בודק "מוקדם מידי" אבל אני ממש מתעניין כבר הרבה זמן, קורא על אופנועים ורואה סרטוני סקירה ביוטיוב אז החלטתי פשוט לשאול את מה שאין לו תשובה באינטרנט. חוץ מזה שאני מקווה להתחיל את הלמידה בשבוע הבא ולסיים תוך שבועיים אם אפשר לדחוס 15 שיעורים (הבנתי שמקפידים על המינימום היום וזה לא כמו פעם 4 שיעורים וקח טסט) ולסיים עם זה ככה שלא מזיק לבדוק ולהתעניין מעכשיו. אני גם רוצה לקנות אופנוע כמה שיותר מהר ברמה של יום יומיים אחרי שאני מסיים את הרישיון כי ממש אבל ממש נמאס לי מתחב"צ.
    אומנם לא חוויתי על בשרי מה זה לפנות עם קרוזר ומה זה עם אופנוע ספורט אבל ממש שראיתי הבנתי טוב מאוד את הפואנטה וברור לי שזה סיפור אחר לגמרי בין שני הדגמים.

  10. #10
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    ציטוט נכתב במקור על ידי physikeff צפיה בהודעה
    מעניין מאוד. שאלתי את אותה שאלה בפורום8 בפייסבוק והרבה נכנסו בי על עצם השאלה. כמה אמרו לי שאני סתם אהרוג את עצמי אם ישר אתחיל מאופנוע של 500 סמ"ק ועדיף להתחיל עם משהו כמו הנינג'ה 300. וכן ראיתי סרטונים ביוטיוב על קורסים מתקדמים של שוטרים בארה"ב ובאמת נראה שהם עושים שמיניות ממש קטנות עם מפלצות של 800 קילו
    לא נכון בכלל. 500 הם לא מפלצות אימתניות כמו 600RR או 1000RR. ה500 של הונדה מכוונים ל47 כ"ס בשביל רישיון A1, לא מאיימים בתגובות, מאוד נוחים למשתמש.
    בשיעורים של A1 רכבתי על ER5 (מיועד לA עם 53 כ"ס ותגובות לא לתלמיד) ולא נפלתי, לא הופתעתי, ולא נכנסתי למצבים שלא הייתי מוכן אליהם. פשוט להתחיל בעדינות כדי להכיר את האופנוע ואז להתפתח איתו. להתחיל על 250 או 300, לדעתי, זה יותר בכיוון תקציב ולא למידה. אתה יכול גם לקנות 650 או 700 מוגבלים לA1, ואנשים לא מתים עליהם אם לא פותחים מצערת בחניה כאילו "הדוקטור" הזמין אותם לסיבוב.

    ה300 ישעממו וימצו עצמם מהר מאוד. ב100 קמ"ש המנוע כבר יתקרב למגבלתו ולא תרצה לדחוף בו יותר. ה500 הביא את הכרס שלי ל170 קמ"ש עם עוד 1000 סל"ד לפני האדום. כך שזה יותר ממה שצריך מישהוא ביום יום, ובטח מישהוא חדש.
    הוא פשוט לא יזרוק אותך מהאוכף על כל פתיחת מצערת ברמזור, וזה דווקא טוב.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    83
    ציטוט נכתב במקור על ידי oradul צפיה בהודעה
    להתחיל על 250 או 300, לדעתי, זה יותר בכיוון תקציב ולא למידה.
    כל אופנוע סלחן הוא טוב ללמידה, אין קשר לסמ"ק

    ציטוט נכתב במקור על ידי oradul צפיה בהודעה
    ה300 ישעממו וימצו עצמם מהר מאוד. ב100 קמ"ש המנוע כבר יתקרב למגבלתו ולא תרצה לדחוף בו יותר.
    תרכב על נינג'ה 300 ותחזור לתקן את עצמך.

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי oradul צפיה בהודעה
    לא נכון בכלל. 500 הם לא מפלצות אימתניות כמו 600RR או 1000RR. ה500 של הונדה מכוונים ל47 כ"ס בשביל רישיון A1, לא מאיימים בתגובות, מאוד נוחים למשתמש.
    בשיעורים של A1 רכבתי על ER5 (מיועד לA עם 53 כ"ס ותגובות לא לתלמיד) ולא נפלתי, לא הופתעתי, ולא נכנסתי למצבים שלא הייתי מוכן אליהם. פשוט להתחיל בעדינות כדי להכיר את האופנוע ואז להתפתח איתו. להתחיל על 250 או 300, לדעתי, זה יותר בכיוון תקציב ולא למידה. אתה יכול גם לקנות 650 או 700 מוגבלים לA1, ואנשים לא מתים עליהם אם לא פותחים מצערת בחניה כאילו "הדוקטור" הזמין אותם לסיבוב.

    ה300 ישעממו וימצו עצמם מהר מאוד. ב100 קמ"ש המנוע כבר יתקרב למגבלתו ולא תרצה לדחוף בו יותר. ה500 הביא את הכרס שלי ל170 קמ"ש עם עוד 1000 סל"ד לפני האדום. כך שזה יותר ממה שצריך מישהוא ביום יום, ובטח מישהוא חדש.
    הוא פשוט לא יזרוק אותך מהאוכף על כל פתיחת מצערת ברמזור, וזה דווקא טוב.
    מסכים חלקית. 500 סמ"ר זה מעולה, ליומיום - זה בהחלט מספיק במידה ואתה לא מכסה קילומטראז' תלת-ספרתי ביום אחד.
    יצא לי לרכב על 250ים ועל 300ים, ההבדל לא קטן. ה-300 ישייט בכיף באזור ה-110-120 קמ"ש עם רזרבת עקיפה, וכן - גם ל-170-180 יגיע. זה לא אומר שזה בריא למנוע, ולא - גם ל-500 זה לא בריא, ורובם ככולם נהנים באזור ה-130-140 קמ"ש כשיוט די נינוח עם רזרבות עד 160 וקצת ומשם העניינים הרבה פחות זוהרים.

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    43
    אני ממליץ לך להתחיל שיעורי נהיגה וברגע שתסיים כבר תבין לאן הלב שלך פונה . תראה הרבה אופנועים סביבך בשיעורים.
    בחירת אופנוע זה מאוד אינדבידורלי ותלוי בהרבה פרמטרים כגון גובה ,משקל,אופן שימוש יום יומי וכדומה.
    חוץ משינויי בנפח מנוע כל סוג אופנוע יש לו סגנון ישיבה אחר ,יש כאלו שאתה שוכב יש כאלו שאתה יושב זקוף וחווית רכיבה אחרת לגמרי לא פחות טובה אלא פשוט אחד שיותר תתאים לך.
    אני אישית לא הייתי הולך על אופנוע ספורט כביש כי בפקקים לדעתי די קשה איתם ובאמת לנצל אותם אפשר רק במסלולים כמו פצאל ליד ערד.
    יש אופנועי NAKED כמו MT7,DUKE וכדומה שיתנו לך העצה לא פחות טובה מהספורט וישיבה לטעמי יותר נוחה . גם נראים טוב בשביל הפוזה

אשכולות דומים

  1. התלבטות בין אופנוע ראשון 300 ל 500 סמ"ק(רישיון a1 )
    על ידי nrnrnr בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 25-08-2017, 18:04
  2. מחפש אופנוע ראשון, קרוזר מתאים ל-A1, לרוכב מבוגר
    על ידי TundraOG בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 31-08-2016, 09:48
  3. תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 26-12-2015, 14:45
  4. בחירת אופנוע ספורט/כביש ראשון
    על ידי Mr.strong בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 09-12-2015, 02:21
  5. תגובות: 46
    הודעה אחרונה: 28-07-2015, 19:19

תגיות עבור אשכול הזה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO