
נכתב במקור על ידי
oradul
אוסיף עוד משהו, וזאת דעתי האישית בלבד, על אופנוע שהוא לא קרוזר/קאסטום וכאלה בסגנון הישיבה הזה, תלמד לרכב יותר טוב.
באופנועים כמו CBR או CB*X, הגוף נוטה מעט/הרבה קדימה, הרגליים אוחזות במיכל הדלק, הרגליים מונחות מתחת לגוף/הישבן; זה מחבר אותך לאופנוע. אתה מרגיש את הנסיעה ומקבל פידבק מהכידון והגלגלים הרבה יותר טוב. זה נותן בטחון ועוזר ללמוד את האופנוע ולשפר את הרכיבה שלך. אקח את הCBR לדוגמא:
ישיבה נמוכה מורידה את מרכז הכובד ובכך תורמת ליציבות. ההישענות קדימה (במקרה זה הרבה קדימה) מסיתה את המשקל שלך מעל מיכל הדלק ובכך ממזערת את ההפרעה שלך למרכז האיזון של האופנוע. כאשר לקחתי את הCBR למבחן (גם ה500 וגם ה650), התנוחה נתנה לי תחושת בטחון להשכיב את האופנוע והרגשתי את הזריזות שלו ללא גולם זקוף שמפריע ליציבות של האופנוע. החיבור הזה גם העביר לי יותר מידע ברכיבה כי הייתי מחובר אליו עם כל הגוף.
קרוזרים, קאסטומים ובכלל סגנון הישיבה ה"נינוח" הזה, רגליים קדימה, ברכיים החוצה לרוב הישיבה מעט אחורה כמו בכורסא (לא כולם. יש קרוזרים שבהם זה כמו אדוונצ'ר, מעט רוכן קדימה) מנתקות אותך חלקית מהאופנוע. הפידבק שאתה מקבל הוא רק מהכידון. הכידון לא מעביר את תחושת הגלגל האחורי, רק את הקידמי; בשביל זה יש את הרגליים. אבל כשהן זרוקות קדימה, אין פידבק.
גם בפניות אין את האחיזה במיכל אשר מחזיקה את הגוף בהטיות טובות, מה קוראים אותן השכבות.
זה לא אומר שאי אפשר, ועוד איך אפשר, תראה בyoutube מה בעלי יכולת/ניסיון מסוגלים לעשות (לדוגמא שוטרים רכובים מטים בהמות כמו שאני לא מעז עם שלי), זה פשוט ידרוש אומץ, ניסיון, וידע. שאת האחרון ניתן לרכוש מקורסים.
כל זה תקבל גם מהקרוזר, פשוט יהיה קל יותר לרכוש את היכולות האלה על אופנוע שאתה פיזית מחובר אליו יותר.
שוב אומר, זאת הדעה האישית שלי בלבד. יכול להיות שאני טועה כל כך שאחטוף על זה.