תוצאות 1 עד 14 מ 14

אשכול: אופנוע כביש+שטח או אופנועים נפרדים

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של dudybou
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    אי שם במערב בנימין..
    הודעות
    643

    אופנוע כביש+שטח או אופנועים נפרדים

    שלום חברים,

    כרגע רוכב כביש בלבד, על nc700x, עם צמיגי כביש (אנג'ל GT), מרוצה..
    מעוניין להתחיל טיולי שטח (סלעים, מדרגות וכד' לא חולות דיונה - מערב בנימין למי שמכיר את הסגנון)
    עשיתי נסיעה ראשונה עם ה-nc בשבילי כורכר ובסינגל לאופניים - לא שיא הכיף, האופנוע לא אוחז טוב וכל מדרגה צריך לרדת בשיא הזהירות (האופנוע לא גבוה מספיק, ואין אחיזה בגלל הצמיגים), ומשקל האופנוע מורגש אבל אפשר לחיות עם המשקל - לא מחפש פעלולים אלא טיולי נוף.
    מתכנן טיול בשישי פעם בשבוע/שבועיים בערך - לא יותר, ולכן חשוב לי לא לפגוע יותר מידי ביכולות הכביש (נסיעות יומיות של 60 ק"מ לכיוון)

    אני מתלבט לגבי הכיוון שלי להמשך..
    אפשרות א': לרכוש כלי קטן (אנדורו 250 רישוי צהוב/אפור - אין לי צורך לעלות איתו על כבישים) במקביל לאופנוע שלי.
    אפשרות ב': לעשות התאמות באופנוע הקיים (להגביה ? להחליף לצמיגי 70/30, אולי עוד משהו שצריך)
    אפשרות ג': להחליף לאופנוע אחר שיתן לי גם כביש וגם שטח (אפריקה / טנרה וכד')

    אפשרות א' נראית לי הכי מתאימה לצורך אבל אני חושש מהעלויות הכספיות של תחזוקה ל-2 אופנועים..
    אפשרות ב' אני קצת חושש כי אני לא יודע מה כבר אפשר להתאים לשטח חוץ מצמיגים, ועד כמה זה יעבוד..
    אפשרות ג' נראה לי הכי הגיונית, אבל אני לא יודע אם יש כלי כזה שבאמת יעשה עבודה טובה גם בכביש וגם בשטח..

    אשמח לשמוע חוות דעת - בעיקר ממי שהיה בדילמה דומה, מה הוא עשה והאם הוא מרוצה..
    x-max 250 2013 -> nc700x 2012

    אל תתן לעולם לשנות את החיוך שלך, תגרום לחיוך שלך לשנות את העולם !

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    היי,
    קודם כל קצת לסדר מושגים. אתה מבלבל כמה עניינים כמו שקורה להרבה מתחילים ברכיבת שטח.
    אופנוע אינדורו מקצועי הוא לא רק בשביל לרכב דיונות ולעשות פעלולים... למעשה הרוב המוחלט של רוכבי השטח בישראל רואים דיונה לעיתים רחוקות, ולא עושים "פעלולים" אף פעם.
    מה שיקבע אם אתה צריך אופנוע שטח או לא, הוא אופי השטח בו אתה רוצה לרכב.
    בשביל מה שאתה קורה לו "סלעים ומדרגות", מקומות שהצלחת איכשהו לעבור עם האופנוע הנוכחי שלך, אין צורך באופנוע אינדורו, אבל אלה לא באמת "סלעים ומדרגות".

    המלצתי היא -
    אם אתה באמת מתכנן רק על "טיולי נוף" ארוכים ורגועים, סטייל מה שניסית לעשות עם האופנוע שלך, תקנה לך איזה דו"ש גדול שיתן לך יכולות כביש טובות, ויכולות שטח רך סבירות.
    אם בא לך להשתולל אתה יכול ללכת על קטמ/האסקי 690/701 שיהיו קצת יותר נוקשים אבל מגניבים בכביש, ויאפשרו לך יותר בשטח מאשר הדו"שים הגדולים.

    אם אתה רוצה שטח קצת יותר רציני, אני חושב שהאופציה המועדפת תהיה לקנות אופנוע אינדורו (רק צהוב!) ולהשאר עם אופנוע הכביש. כל דו"ש שיתן לך יכולות גבוהות בשטח (WRR, DRZ) יגרום לך לקלל אותו אחרי 120 ק"מ ביום כל יום.

    לדעתי האופציה של להתאים את האופנוע שלך לשטח היא לא באמת אופציה. לא מכיר את האופנוע הספציפי הזה אבל ממה שאני רואה הוא לעולם לא יעשה יותר משטח רך מאד, וכל נפילה ובעיה בשטח תעלה המון המון כסף.

  3. #3
    אפשרות א' היא גם האפשרות הכי טובה, וגם האפשרות היחידה שרק אתה יכול לאמת או לשלול.
    אף אחד פה בפורום לא יכול לאמת או לשלול אותה בשבילך. אתה בעצמך צריך לנסות ולראות האם בשבילך התועלת עולה על העלות? או לא?

    לכן הצעתי היא לנסות אותה לפני כל דבר אחר.

    בנוגע לרישוי אפור:
    זו האופציה שהמדינה לפי "החוק היבש" הכי אוסרת - ולפי כל שאר הפרמטרים היא הכי מעודדת.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של dudybou
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    אי שם במערב בנימין..
    הודעות
    643
    תודה על התגובות !

    ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
    אופנוע אינדורו מקצועי הוא לא רק בשביל לרכב דיונות ולעשות פעלולים... למעשה הרוב המוחלט של רוכבי השטח בישראל רואים דיונה לעיתים רחוקות, ולא עושים "פעלולים" אף פעם.
    התכוונתי בעיקר לסגנון רכיבה שהוא יותר ספורטיבי, קפיצות וכד'

    ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
    מה שיקבע אם אתה צריך אופנוע שטח או לא, הוא אופי השטח בו אתה רוצה לרכב.
    אני לא מכיר את המושגים הנכונים שמתארים את סוג השטח - ממה שחיפשתי ביוטיוב (סינגל טלמונים) זה סגנון - רכבתי בחלק מהסינגל הזה:


    בשביל זה מספיק דו"ש גדול או צריך אינדורו צהוב ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
    אם בא לך להשתולל אתה יכול ללכת על קטמ/האסקי 690/701 שיהיו קצת יותר נוקשים אבל מגניבים בכביש, ויאפשרו לך יותר בשטח מאשר הדו"שים הגדולים.
    אתה מתכוון לשני הכלים שמופיעים פה ?
    https://www.motorcyclistonline.com/h...omparison-test

    ציטוט נכתב במקור על ידי קוקוריקו נגד קופיקו צפיה בהודעה
    אפשרות א' היא גם האפשרות הכי טובה, וגם האפשרות היחידה שרק אתה יכול לאמת או לשלול.
    אף אחד פה בפורום לא יכול לאמת או לשלול אותה בשבילך. אתה בעצמך צריך לנסות ולראות האם בשבילך התועלת עולה על העלות? או לא?
    את עלות התחזוקה של הכלי שלי אני מכיר, השאלה שלי היא בעיקר על הכלי אינדורו.. טיול כזה של 4 שעות פעם בשבוע/שבועיים יגרור הוצאות רציניות יחסית או שבסדרי גודל שעות כאלה ההוצאות ה"כבדות" יהיו במרחקי זמן גדולים ? אם זה אומר להחליף שמן אחרי כל נסיעה וכד' או אחרי 3-4 נסיעות למשל..
    x-max 250 2013 -> nc700x 2012

    אל תתן לעולם לשנות את החיוך שלך, תגרום לחיוך שלך לשנות את העולם !

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    הלכתי על פתרון א במשך שנתיים והיה כיף גדול. הבעיה הראשונה היא כלכלית והשניה היא זמן. התעסקות עם אופנוע שטח מצריכה הרבה יותר זמן.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של dudybou
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    אי שם במערב בנימין..
    הודעות
    643
    ציטוט נכתב במקור על ידי Ami צפיה בהודעה
    הלכתי על פתרון א במשך שנתיים והיה כיף גדול. הבעיה הראשונה היא כלכלית והשניה היא זמן. התעסקות עם אופנוע שטח מצריכה הרבה יותר זמן.
    מה הכוונה ? מה לוקח זמן, טיפולים וכו׳ ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    x-max 250 2013 -> nc700x 2012

    אל תתן לעולם לשנות את החיוך שלך, תגרום לחיוך שלך לשנות את העולם !

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    ציטוט נכתב במקור על ידי dudybou צפיה בהודעה
    מה הכוונה ? מה לוקח זמן, טיפולים וכו׳ ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    אופנוע שטח מצריך הרבה התעסקות. משטיפה אחרי רכיבה עם בוץ, כל הגעה למוסך/טסט מצריכה עגלה, דברים שנשברים ברכיבה, תחזוקה כל 15-20 שעות וכאלה.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    לפני שנתיים קניתי אופנוע אינדורו ראשון (גאס גאס קמי 250) במקביל לדוקאטי. כך שהלכתי על אופציה א'.
    חושב שהלכתי על האופציה הנכונה (פרט לדגם).
    אני רוכב בעיקר באיזור השומרון, כך שהעבודה כוללת המון סלעים, חלוקי נחל, טרסות וכו'. עם דו"ש גדול/ אדוונצ'ר אני לא הייתי יכול לעשות את השטחים האלה (לא רוכב חזק וטוב מספיק. אני לא קריס בירץ'). עם דו"ש בינוני היה לי קשה יותר, וכנראה שהנזק שנגרם בנפילות (כמעט כל טיול) היה מתורגם ליותר כסף.

    לכן - המלצתי היא אופנוע אינדורו פרופר, 4 פעימות בנפח של עד 300 סמ"ק - או 2 פעימות 200-250 סמ"ק.
    יש גם אופציה זולה וכיפית של 125 דו"פ, שמתאימה בעיקר למי שמוכן לעבוד יותר קשה עם האופנוע. אני רוכב על צרצר כזה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של dudybou
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    אי שם במערב בנימין..
    הודעות
    643
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    כך שהלכתי על אופציה א'. חושב שהלכתי על האופציה הנכונה (פרט לדגם).
    ...
    אני רוכב בעיקר באיזור השומרון, כך שהעבודה כוללת המון סלעים, חלוקי נחל, טרסות וכו'.

    לכן - המלצתי היא אופנוע אינדורו פרופר, 4 פעימות בנפח של עד 300 סמ"ק - או 2 פעימות 200-250 סמ"ק.
    כן, כמו שהזכירו פה, צריך לקחת בחשבון עלות תיקונים מנפילות בדו"ש גדול לעומת אנדורו..

    חושב שאני באמת ילך על אופנוע נוסף.. נתחיל לחפש כלי ולגייס אישור מהבוסית להעביר תקציב תואם..

    לגבי השומרון - גרתי בשומרון בעבר הלא רחוק, השטח לרוב זהה לבינימין.. אז אני מניח ש"סלעים, חלוקי נחל, טרסות" אלו המילים הנכונות לתאר את השטח אצלנו..

    לגבי 2/4 פעימות - חבר שרכב בעבר והיום חוזר (הצליח להסיר את ה"וטו" של הבוסית אחרי 7 שנות נישואים - קנה עכשיו גאס גאס 250) המליץ לי לקחת רק 4 פעימות בתור מתחיל כי 2 פעימות יגרמו לי ל"חוויה לא טובה" מהתחום בהתחלה.

    אכן ?
    x-max 250 2013 -> nc700x 2012

    אל תתן לעולם לשנות את החיוך שלך, תגרום לחיוך שלך לשנות את העולם !

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי dudybou צפיה בהודעה
    כן, כמו שהזכירו פה, צריך לקחת בחשבון עלות תיקונים מנפילות בדו"ש גדול לעומת אנדורו..

    חושב שאני באמת ילך על אופנוע נוסף.. נתחיל לחפש כלי ולגייס אישור מהבוסית להעביר תקציב תואם..

    לגבי השומרון - גרתי בשומרון בעבר הלא רחוק, השטח לרוב זהה לבינימין.. אז אני מניח ש"סלעים, חלוקי נחל, טרסות" אלו המילים הנכונות לתאר את השטח אצלנו..

    לגבי 2/4 פעימות - חבר שרכב בעבר והיום חוזר (הצליח להסיר את ה"וטו" של הבוסית אחרי 7 שנות נישואים - קנה עכשיו גאס גאס 250) המליץ לי לקחת רק 4 פעימות בתור מתחיל כי 2 פעימות יגרמו לי ל"חוויה לא טובה" מהתחום בהתחלה.

    אכן ?
    אני ממש לא מסכים עם החבר שלך.
    אני התחלתי עם דו"ש 4 פעימות, ועברתי לכלי מקצועי 2 פעימות מאוד מהר. בעיניי - היתרון העיקרי של אופנועי 4 פעימות הוא צריכת דלק נמוכה יותר (משמעותי רק אם אתה עושה טיולים מאוד ארוכים בשטחים נטולי תחנות דלק) וטיפולים פחות תכופים.
    כל הסטיגמות על ה"עצבנות" של ה-2 פעימות הן מוגזמות וכוללניות מדי. זה עניין של אופנוע ספציפי - האם הוא נועד להיות תחרותי, או פונה בעיקר לרוכבים שזה רק תחביב עבורם. כלי כמו איקסטריינר יהיה 250/300 מתון מספיק בשביל להיות אופנוע שטח ראשון, ובו זמנית גמיש מספיק כדי לטפס עליה תלולה בהילוך שני כאילו שיש לו תיבה אוטומטית. גם הק.ט.מ 200 דו"פ ייתן לך להינות מכל העולמות - עם זריזות מהליגה של ה-125-ים, אבל גם עם יותר כוח.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    239
    האופנוע שהכי יתאים לסלעים ומדרגות זה trail. אם אין לך בעייה לעמוד הרבה כמובן.. (אין כיסא)
    או ללכת על משהו שקרוב מספיק בתכונות לטרייל רק עם כיסא x-trainer . ktm freeride.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי tanin צפיה בהודעה
    האופנוע שהכי יתאים לסלעים ומדרגות זה trail. אם אין לך בעייה לעמוד הרבה כמובן.. (אין כיסא)
    או ללכת על משהו שקרוב מספיק בתכונות לטרייל רק עם כיסא x-trainer . ktm freeride.
    עם טרייל מאוד לא כיף לרכב בשבילים פתוחים.
    לדעתי - לא מתאים בתור אופנוע שטח ראשון, כשאתה עוד לא באמת יודע איזה סוג טיולים מושך אותך.
    האיקסטריינר הוא דווקא אחלה. זול, לא מאיים ויודע לעשות הכל מהכל, עד לשלב שבו המהירויות בשטחים פתוחים עולות ויוצאות מחוץ לאיזור הנוחות של הטריינר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    ציטוט נכתב במקור על ידי קוקוריקו נגד קופיקו צפיה בהודעה
    בנוגע לרישוי אפור:
    זו האופציה שהמדינה לפי "החוק היבש" הכי אוסרת - ולפי כל שאר הפרמטרים היא הכי מעודדת.
    איך בדיוק המדינה "מעודדת" אפורים לפי כל הפרמטרים?
    נכון, אפור יותר זול, זה הפרמטר היחיד.
    מלבד מחיר הקנייה, זו עברה פלילית שעשויה להסתיים בהחרמת הכלי ו/או מאסר ו/או קנס ו/או רישום פלילי.
    במקרה של תאונה עצמית, או יותר גרוע - פגיעה למשל ברוכב אופניים בסינגל - אין לך ביטוח ונגמרו לך החיים.
    אז תסביר לי איפה בדיוק מעודדים את זה?

    ציטוט נכתב במקור על ידי dudybou צפיה בהודעה

    אני לא מכיר את המושגים הנכונים שמתארים את סוג השטח - ממה שחיפשתי ביוטיוב (סינגל טלמונים) זה סגנון - רכבתי בחלק מהסינגל הזה:
    בשביל זה מספיק דו"ש גדול או צריך אינדורו צהוב ?

    אתה מתכוון לשני הכלים שמופיעים פה ?

    את עלות התחזוקה של הכלי שלי אני מכיר, השאלה שלי היא בעיקר על הכלי אינדורו.. טיול כזה של 4 שעות פעם בשבוע/שבועיים יגרור הוצאות רציניות יחסית או שבסדרי גודל שעות כאלה ההוצאות ה"כבדות" יהיו במרחקי זמן גדולים ? אם זה אומר להחליף שמן אחרי כל נסיעה וכד' או אחרי 3-4 נסיעות למשל..
    אם אתה מתכנן על סינגלים כאלה, אז תהיה חייב להתקדם לדו"ש קרבי או אופנוע אינדורו. מניסיוני ומנסיון של חברים, עם האוכל בא התאבון ומהר מאד תרצה להתקדם לסינגלים קצת יותר מאתגרים, ולכן כמו שכתבו לך לפני, משיקולי הנראה פרופר עדיף כלי ייעודי.
    ה-701 בסרטון זה מה שהתכוונתי, לקטמ יש 690 (לא זה שבסרטון) שדומה לו. לשניהם יש גרסאת "אינדורו" שתתן הרבה פאן בכביש ויכולות שטח סבירות, אבל שוב, אם תרצה להתקדם בשטח זה יהיה קשה.

    לגבי ההוצאות, ההוצאה הגדולה היא כנראה ביטוח החובה עליו תקבל הנחה של 20% אבל תצטרך לבטח שני אופנועים.
    באופנוע אינדורו מקצועי מחליפים שמן (לבד) כל כ-20 שעות, מה שאומר בממוצע משהו כמו 10 שבועות (2 שעות מנוע נטו ברכיבה).

    צמיגים מחליפים בתכיפות יותר גבוהה מבאופנוע כביש אבל הם גם זולים יותר, ושאר הטיפולים הם בתדירות של חודשים עד שנה, והעלויות תלויות בסוג האופנוע.

    ציטוט נכתב במקור על ידי dudybou צפיה בהודעה
    לגבי 2/4 פעימות - חבר שרכב בעבר והיום חוזר (הצליח להסיר את ה"וטו" של הבוסית אחרי 7 שנות נישואים - קנה עכשיו גאס גאס 250) המליץ לי לקחת רק 4 פעימות בתור מתחיל כי 2 פעימות יגרמו לי ל"חוויה לא טובה" מהתחום בהתחלה.
    אכן ?
    ממש לא. האופנועים הכי מומלצים למתחילים הם 250 מרובע או 125 דו"פ. גם ה-200 דו"פ לדעתי הוא כלי מעולה (בשנתונים החדשים) אבל קצת יותר נדיר.
    אם תלך על 125 דו"פ הוא ילמד אותך רכיבה נכונה מהיום הראשון, יהיה יותר זול לקניה וכנראה גם יותר זול לתחזוקה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי tanin צפיה בהודעה
    האופנוע שהכי יתאים לסלעים ומדרגות זה trail. אם אין לך בעייה לעמוד הרבה כמובן.. (אין כיסא)
    או ללכת על משהו שקרוב מספיק בתכונות לטרייל רק עם כיסא x-trainer . ktm freeride.
    טריאל זה אופנוע סופר נישתי, והוא לא מומלץ כאופנוע יחיד כמעט לאף רוכב סופשבוע... הבנאדם רוצה לעשות סינגלים וטיולי נוף, מה קשור טריאל?
    אולי אם הוא יתחיל לרכב ועוד שנה-שנתיים-שלוש יראה שהוא הולך חזק בכיוון של הארד-הארד-אינדורו עם מדרגות ענק וכו', הוא יוכל לצמצם את עצמו לטריאל.
    אבל בתור כלי ראשון? ממש לא.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של dudybou
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    אי שם במערב בנימין..
    הודעות
    643
    תודה רבה !
    x-max 250 2013 -> nc700x 2012

    אל תתן לעולם לשנות את החיוך שלך, תגרום לחיוך שלך לשנות את העולם !

אשכולות דומים

  1. אופנוע כביש, רישיון A, תקציב ~ 35K
    על ידי guyx1992 בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 01-04-2017, 02:49
  2. מחפש אופנוע כביש 250 סמק
    על ידי audiR8 בפורום פורום קנייה
    תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 26-05-2016, 13:26
  3. אופנוע ראשון לרוכב גבוהה (אופנוע כביש 250 סמ"ק)
    על ידי BassOutcast בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 15-11-2015, 15:17
  4. רוכב אופנוע נהרג על כביש 4
    על ידי alexsupreme בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 13-10-2015, 09:53
  5. למה בד"כ עבור אופנועים ממולץ ידית מומנט 3/4
    על ידי snirw בפורום פורום טכני
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 26-07-2015, 12:15

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO