היי,
קודם כל קצת לסדר מושגים. אתה מבלבל כמה עניינים כמו שקורה להרבה מתחילים ברכיבת שטח.
אופנוע אינדורו מקצועי הוא לא רק בשביל לרכב דיונות ולעשות פעלולים... למעשה הרוב המוחלט של רוכבי השטח בישראל רואים דיונה לעיתים רחוקות, ולא עושים "פעלולים" אף פעם.
מה שיקבע אם אתה צריך אופנוע שטח או לא, הוא אופי השטח בו אתה רוצה לרכב.
בשביל מה שאתה קורה לו "סלעים ומדרגות", מקומות שהצלחת איכשהו לעבור עם האופנוע הנוכחי שלך, אין צורך באופנוע אינדורו, אבל אלה לא באמת "סלעים ומדרגות".
המלצתי היא -
אם אתה באמת מתכנן רק על "טיולי נוף" ארוכים ורגועים, סטייל מה שניסית לעשות עם האופנוע שלך, תקנה לך איזה דו"ש גדול שיתן לך יכולות כביש טובות, ויכולות שטח רך סבירות.
אם בא לך להשתולל אתה יכול ללכת על קטמ/האסקי 690/701 שיהיו קצת יותר נוקשים אבל מגניבים בכביש, ויאפשרו לך יותר בשטח מאשר הדו"שים הגדולים.
אם אתה רוצה שטח קצת יותר רציני, אני חושב שהאופציה המועדפת תהיה לקנות אופנוע אינדורו (רק צהוב!) ולהשאר עם אופנוע הכביש. כל דו"ש שיתן לך יכולות גבוהות בשטח (WRR, DRZ) יגרום לך לקלל אותו אחרי 120 ק"מ ביום כל יום.
לדעתי האופציה של להתאים את האופנוע שלך לשטח היא לא באמת אופציה. לא מכיר את האופנוע הספציפי הזה אבל ממה שאני רואה הוא לעולם לא יעשה יותר משטח רך מאד, וכל נפילה ובעיה בשטח תעלה המון המון כסף.