ציטוט נכתב במקור על ידי dudybou צפיה בהודעה
כן, כמו שהזכירו פה, צריך לקחת בחשבון עלות תיקונים מנפילות בדו"ש גדול לעומת אנדורו..

חושב שאני באמת ילך על אופנוע נוסף.. נתחיל לחפש כלי ולגייס אישור מהבוסית להעביר תקציב תואם..

לגבי השומרון - גרתי בשומרון בעבר הלא רחוק, השטח לרוב זהה לבינימין.. אז אני מניח ש"סלעים, חלוקי נחל, טרסות" אלו המילים הנכונות לתאר את השטח אצלנו..

לגבי 2/4 פעימות - חבר שרכב בעבר והיום חוזר (הצליח להסיר את ה"וטו" של הבוסית אחרי 7 שנות נישואים - קנה עכשיו גאס גאס 250) המליץ לי לקחת רק 4 פעימות בתור מתחיל כי 2 פעימות יגרמו לי ל"חוויה לא טובה" מהתחום בהתחלה.

אכן ?
אני ממש לא מסכים עם החבר שלך.
אני התחלתי עם דו"ש 4 פעימות, ועברתי לכלי מקצועי 2 פעימות מאוד מהר. בעיניי - היתרון העיקרי של אופנועי 4 פעימות הוא צריכת דלק נמוכה יותר (משמעותי רק אם אתה עושה טיולים מאוד ארוכים בשטחים נטולי תחנות דלק) וטיפולים פחות תכופים.
כל הסטיגמות על ה"עצבנות" של ה-2 פעימות הן מוגזמות וכוללניות מדי. זה עניין של אופנוע ספציפי - האם הוא נועד להיות תחרותי, או פונה בעיקר לרוכבים שזה רק תחביב עבורם. כלי כמו איקסטריינר יהיה 250/300 מתון מספיק בשביל להיות אופנוע שטח ראשון, ובו זמנית גמיש מספיק כדי לטפס עליה תלולה בהילוך שני כאילו שיש לו תיבה אוטומטית. גם הק.ט.מ 200 דו"פ ייתן לך להינות מכל העולמות - עם זריזות מהליגה של ה-125-ים, אבל גם עם יותר כוח.