היוניט יושב על הרדיאטור בצד העליון שלו, או על הצינור שמוביל מהמנוע לרדיאטור. ספר הרכב יכול לתת לך את המיקום המדויק.
כדי לבדוק את הוונטה, מוציאים את הקונקטור של היוניט (החוט שיושב עליו) ומחברים לגוף האופנוע\קטנוע. הוונטה צריכה להתחיל לעבוד. אם היא לא עובדת - צריך לבדוק אותה ואת צמת החשמל שהולכת אליה.
כדי לבדוק את היוניט, מבריגים אותו החוצה ושמים במים רותחים. ברוב היוניטים (אלה שמכוונים ל-100 מעלות) זה מפעיל אותם - סוגר את המעגל החשמלי ואתה צריך למדוד התנגדות 0 בין שני המגעים של היוניט (הגוף והפין שעליו מתלבש הקונקטור). אם מדדת - אז היוניט עובד.
דרך אחרת היא לבדוק את היוניט במקום - לבדוק את הטמפ' של הרדיאטור בחלקו העליון עם מד טמפ' אינפה אדום, לראות שהוא עובר 100 מעלות, למדוד התנגדות בין גוף היוניט (הרדיאטור \ האופנוע) לבין החיבור של הקונקטור, אם ההתנגדות היא 0 - סימן שהיוניט עובד.
אם מהבדיקה יצא שהיוניט לא עובד - מחליפים יוניט.


ציטוט ההודעה בתגובה