ההבדל בין חברה פח לחברה מצוינת יכול להתחיל ולהסתיים באיכות יצור ובבקרת איכות. במיוחד אם לא נדרשים ביצועי קצה (תכלס, להעתיק הרכב של גומי וצורת מדרס זה לא כזה מסובך).
זה בגדול אומר, כמה לימונים יש לך בארגז.
בחברות מובילות יתפספס צמיג פעם באף פעם, ובזולות אתה יכול לדבר על אחוזים גבוהים של צמיגים לא תקינים.
אם המתקין (שאפו לאורן) הוא גם מקצוען וגם לוקח אחריות, אז אפשר להיות יותר רגועים.
אחרי כל זה,
עדיין לא הייתי מתקין שינקו, אלא משלם עוד 100-150 שח לצמיג ושם חברה שתרגיע את המצפון שלי (גם אם זה מתבסס נטו על דיעה קדומה וחוסר הכרה של עולם הצמיגים).
אני לא אשאל את הפרטים המדוייקים פה אבל אם אתה רוצה לשלוח לי בפרטי את הפרטים של עניין הלקוח השבוי ומה שהיה לך שם אשמח לשמוע.
בסופו של דבר לכל עסק יש פדיחות ו100% הצלחה לא באמת קיימים, השאלה היא איך העסק אח"כ מתמודד עם זה ואם הלקוח מוכן לתת צ'אנס נוסף כי אף אחד לא מושלם, גם לא הוא.
אה. זה פשוט.
תקר בקדמי. קם בבוקר, מנפח אוויר ומגיע למקום סגור. פייר אינף. ממתין.
מגיע האוליגרך. יורד מרכב היוקרה עם נעלי אצבע ופותח את המקום.
שלום שלום ברכות על ראשך ושאר מילות נימוסין של בוקר ...
- כן, מה אתה צריך?
- תקר בקדמי, עינייך הרואות [האוויר ירד בנתיים]
- לא יקרה. האחורי שלך גמור. [מה שיכול להיות נכון. זה לא העניין]
- מה? למה? אולי בכל זאת? אני צריך להגיע לעבודה היום.
- לא יקרה
- ממילא התכוונתי להגיע בתקופה הקרובה להחלפה. אבל בזמן שמתאים לי
- לא יקרה
- טוב, אפשר לשמוע הצעת מחיר?
- אין את זה במלאי
- אוקיי, אז אחר. אפשר הצעת מחיר?
- מה המידות?
- מה שכתוב על הצמיג
- לא טוב. תוציא רישיון
- מה רישיון? כתוב על הצמיג.
- מבחינתי אתה עבריין שהרכיב מידות של טרקטור. רישיונות.
- מה אתה שוטר? עברתי טסט עם הצמיג הזה ובכלל .. האופנוע בבעלותי כבר עשר שנים. יש לי רישיון עוד לפני שנולדת. אני לא ילד.
אפשר בבקשה הצעת מחיר לאחורי במידות של מה שמורכב?
- רישיונות
אמרתי תודה ו(לא!) להתראות.
דחפתי את האופנוע לתחנת דלק קרובה, מילאתי שוב אוויר בקדמי ורכבתי הביתה.
תיקנתי לבד. זה עלה לי שני ימי עבודה וגרר של שמונה בערב (חמש מאות שקלים) אבל תיקנתי לבד.
לקיריל אני לא חוזר
תבין שאשא. אני מכיר את זיתוני עוד מלפני הימים שזאכי עבד אצלו.
זאכי החליף לי צמיגים אצל ריינו עוד לפני שעבר לזיתוני
וזייתוני אחלה בנדם. אני מאמין שהוא יכיר אותי אם ניפגש פנים מול פנים אבל
לקיריל אני לא חוזר.
בכלל. פותח השירשור מהלל ומשבח מה שאמור להיות התנהגות תקינה של מוסך. אניי לא מבין על מה כל הטררם.
(גירז לך פיטמות? וואו!)
אמת דיברתי
ותוספת קטנה למי שתוהה -
המידות על הצמיג הן מטריות. שזה אומר בדיוק המספרים אשר מופיעים ברישיון.
כבר יצא לי להרכיב מידות אינצ'יות (על אופנוע אחר) והיבואן (שבח) היה מספיק הוגן להנפיק אישור למידות ההן.
כמו כן האופנוע לא התקרב לדלת המוסך והיה על המדרכה בכל הזמן הזה של דין ודברים.
ולצדקנים המזדעקים על חוסר הבטיחות של תיקון לבד - כנסו פה לפורום שטח. יש שם אנשים שמחליפים פנימית בתנאי שדה וממשיכים לרכוב.
כן. יש עדיין כאלה. תתפלאו.
נאור ידידי אתה לוקח את זה אישי בזמן שלא מדובר במשהו אישי אלא בכלל שאורן עובד לפיו כבר שנים והכלל הוא שהוא לא מרכיב באף כלי רכב או אופנוע צמיג שאינו תואם למידת הרשיון כל עוד העבודה על הכלי מבוצעת אצלו ועל ידו, וקיריל רק ממלא אחרי ההוראות שלו בנושא הזה.
בארץ בה אנחנו חיים, אם תהיה איזשהי תקרית (תאונה, ביקורת בוחן תנועה) על הכלי שלך ועניין המידה הלא תואמת יצוף זה על הצוואר שלו נקודה. מקומות אחרים כן מוכנים לזרום עם זה וזה סבבה, הוא בוחר באדיקות שלא לסכן בשום צורה את הרשיון שלו, וזו זכותו.
לגביי עניין תיקון הפנצ'ר בקדמי - גם כאן אתה צריך להבין שלפי החוק כשהכלי שלך מגיע עם צמיג גמור למוסך/ פנצ'ריה *אסור לו לשחרר לך את הכלי חזרה כל עוד אתה לא מחליף צמיג!*
הזוי? בהחלט, אבל זה החוק וזו המדינה. מכאן אתה יכול להבין שאם הוא יתקן לך פנצ'ר בקדמי בזמן שהאחורי שלך גמור העבירה מבחינת העסק היא אותה עבירה - הוא שחרר אותך עם צמיג פסול לשימוש ללא קשר לעובדה שהוא ביצע את העבודה בכלל בקדמי.
הוא בעל העסק ובעל המקצוע והחוק מחייב אותו לקרקע כלי רכב עם צמיג פסול לשימוש. כמובן שבין החוק למציאות יש מרחק וכל עסק בוחר באיזה רמה הוא בוחר לקיים אותו, במקרה של אורן והעסק שלו הנושא הזה מאוד ברור. הם אמנם לא יקרקעו אף כלי כי הסעיף הזה מוגזם מכל בחינה, אבל הם בהחלט יסרבו לבצע את העבודה במידה וזה יסכן את העסק עצמו ואפשר להבין את הצד שלהם, כשהם הצד החשוף מול המדינה במקרה כזה.
אז שוב, עבור על מה שכתבתי וקרא את הדברים כאדם ניטרלי למרות שאני בטוח שזה לא פשוט אחרי מה שזה גרר אותך לעבור.
נערך לאחרונה על ידי Shasha127; 28-07-2018 בשעה 19:41.
עצוב שבחרת להתמקד בשתי נקודות -
* מידות הצמיג. הן יותר מבסדר גמור ומאושרות ברישיון. כתבתי.
* מצב הצמיג. זה נתון לוויכוח. יש עדיין מילימטר או שניים בחריצים של מרכז הצמיג.
אבל לא באמת ציפיתי לתמורה או פיצוי על החוויה שעברתי כשכתבתי את מה שכתבתי בפומבי (ולא בפרטי שלך. טובת הציבור לדעת וזה)
אתם תהנו מהשירות. תסמונת שטוקהולם וזה.
בברכת רכיבות טובות.
אני לא רואה מה "עצוב" בנקודות ש"התמקדתי" בהן, במיוחד לאור העובדה שאתה מציין דברים רק בדיעבד (כמו למשל שלא ציינת בשום מקום בהודעה או בציטוט השיחה שלך איתו שהצמיג אכן ברשיון כמו שאתה עכשיו מציין) אבל לא משנה. לגביי הפירוט כאן ולא בפרטי, נהפוך הוא, יותר טוב שאתה עושה את זה בפורום. כך כל אחד שקורא את חוות הדעת יוכל להחליט מהי דעתו אם יבחר לקבל או לא לקבל שירות מאותו עסק.
לגביי השאר, ברור לי שאתה לא מצפה לפיצוי כזה או אחר וטוב שכתבת את החוויה שלך בכל מצב, אני ניסיתי להבין את המקרה כי אני מכיר את האנשים ויש לי נסיון חיובי איתם ובני כאדם הם בני אדם ולפעמים יש קצר בתקשורת. גם ברור לי שאתה לא באמת בעניין של לדבר על הנושא כשאתה בוחר להגדיר דיעה כ"עצובה" או כ "תסמונת שטוקהולם" בגלל שהיא לא משיקה לשלך אבל זה בסדר. מה שרצית שיופיע כאן מופיע והכל טוב. מקווה שלא יהיו לאף אחד חוויות שליליות עם אף עסק.
עצוב, שמתוך דיעה קדומה (ומובנת. היכרות שלך אותו) התפספסו לך כמה משפטים שכתבתי.
זה לדוגמהביהדות, אאל"ט, פגיעה בפרנסה היא חטא גדול.המידות על הצמיג הן מטריות. שזה אומר בדיוק המספרים אשר מופיעים ברישיון.
לכן אין הכוונה שלי חלילה לפגוע בה. מי כמוני יודע מה זו פרנסה קשה.
ועדיין אני מתכוון להדיר רגליים מהמקום ההוא. לפחות בתקופה הקרובה. עד שהאפיזודה הזו הנקראת קיריל תחלוף.
ומי שחי מספיק זמן יודע שהעובדים של זיתוני ארעיים.
בנוסף זו הזדמנות מצויינת (בשבילי) לגלות (מחדש) בתי עסק מתחרים.
מישהו יכול להמליץ לי על מאזן צמיגים/גלגלים באיזור תל אביב??
בברכת שבוע טוב.
חושב לנכון לכתוב כמה מילים.
יום אחד גליתי גלגל קדמי ריק ,כדי לפשט החלטתי להריד את הגלגל ולקחת אותו לתיקון.
אני גר בחולון ,בטח יש מקומות קרובים יותר לתקן,אבל החלטתי לא לחפש הרפתקה והלך לדרום ת אביב ברכב עם גלגל ביד.
קיריל פירק גלגל...
-מי התקין לך את הפנימית?...
חייב לצין שהאופנוע אצלי פחות משנה ,קניתי מבן אדם מבוגר רציני שטיפל בו בעופן קבוע באחד המוסכים ידעוים עם שם טוב.
רק אצלם! עם צמיגים כמעת חדשים .
אז... קיריל מפרק פנימית עם מידה 19" ,כשה גלגל שלי21".
אני שואל :
-אם אין לך 21" ,היתה שם 19" פנימית ?
-לא!
-אם אני מבקש\משלם\דורש...?
-לא!
-למה עשו זות?....-איך זה קרה?
חייב לציין ש אני מאנשים ש יכל לפרק את הצמיג ולהתקין פנימית חדשה לבד.
עשיתי את זה ברכב וגם באופנועים לא פעם אחד
לא בעייה.
לא מובן ליל מה גרר עם 500 שייח אם אתה כבר עושה לבד?תיקנתי לבד. זה עלה לי שני ימי עבודה וגרר של שמונה בערב (חמש מאות שקלים) אבל תיקנתי לבד.
מה הסיפור ,סך הכל?
לא מזמן החלפתי זוג צמיגים ברכב שלי.
באתי לאחד שאני מכיר:
-אני רוצה זוג צמיגים חדשים קדימה.
-לא!צמיגים חדשים מתקינים רק אחורה.
-אבל אני רוצה קדימה.
-לא,אני שם אחורה ...תעביר אתה איפה ש אתה רוצה!
נקודה.
להתווכח?
לא מעוניין
כן..פעם ראשונה באתי לזיתוני אחרי חיפושים מי שיעשה לי איזון טוב עם תשובות לשאלות שלי .
מצאתי הכל שרציתי
נערך לאחרונה על ידי Busy; 29-07-2018 בשעה 10:29.
שני עסקים תל אביבים שמוזכרים כאן כל הזמן הם זייתוני (אורן. יש הרבה זייתונים בעסקי הצמיגים), וריינוטייר.
עם אורן יש לי נסיון מצוין כבר שנים.
את ריינו אף פעם לא ניסיתי, אבל הם בוודאות עושים איזון (הרי הייחוד שלהם הוא המיגון, המחייב בדיקת איזון).
תסלח לי. אבל קשה לי מאד להבין אותך. אבל אנסה לענות - בשתי מילים - לא כיף.
זה להרים את האופנוע על הבלוק, ללכלך מאד את הידיים, להאבק עם הצמיג עם כפות קצרות (כי זה מה יש) להפריד את הרפידות עם מברג שטוח מבלי לאכול את החומר, לוודא מיקום נכון של הנקודה האדומה (בצמיג חדש), להיזהר מאד לא לצבוט את הפנימית, להזיע דלאים שלמים על הצמיג (נו, זה כמו מיים עם סבון)
ובסוף, אחרי הכל כשהצלחת להרכיב - הכידון רועד. צריך איזון. לא כיף.
בפעם האחרונה לפני כמה שנים הייתי חוכמולוג ותיקנתי לבד. הכידון רעד. וסיימתי כלאחר כבוד אצל ... זיתוני. שיאזן.
אז למה לגזול פרנסה ממי שזו העבודה שלו? תשלם שעת עבודת מוסך (כמאה מאתיים ש"ח) ותסיים עם ידיים נקיות וג'ל בשיער
לגבי הגרר. הייתי מספיק מטומטם לשים מדבקה (אני מתבייש לכתוב את זה). לרכוב לעבודה. לגלות בערב ששוב ירד האוויר. לנסות לרכוב ככה הביתה ובתשע בערב, באמצע איילון. פשוט להיתקע.
אייל תודה.
בזמנו בפג"ז הישן נשאלה שאלה - מי מאזן מלבד שני הנ"ל (זיתוני וריינו)
מי שזוכר את התשובה (או יודע) מוזמן.
זה מה יש.אבל קשה לי מאד להבין אותך
מתרגם מרוסית.
הכידון רועד?לא כיף?..צריך להגיד משהו כמו.."לא הכל בחחים זה כייף"?
-איזון,כן חייב לעשות ,אבל קודם לתקן.
חמ...
כבר הבנתי שאתה רוסי.
פשוט הרבה דברים שלך lost in translation
לי אין רזרבות. זה או שהאופנוע נוסע (ואני מתנייד) או לא.
חשבתי בקול מול קיריל - "אם אביא את הגלגל מפורק, תתקן?"
אמר "בטח!"
אבל אז, עם גלגל מפורק - איך יתגלגל לקיריל? בטלפטיה?
עדיף one stop shop
יותר כיף![]()