525 הוא אופנוע חזק לרוכבים חזקים.
לא הבחירה הראשונה שלי לאופנוע ראשון.
וגם ישן.
שכן שלי שיפץ exc525 ועכשיו הוא מוכר אותו והוא אמר שהוא יעשה לי עליו מחיר טוב.. בגדול אני גר ליד המדבר והשטח פה הוא עם הרבה שבילים לא מאוד טכניים אבל עם הרבה עליות וירידות עם שיפועים יחסית גדולים..
אני לא מחפש להשתולל נטו לטייל ולהינות עם חברים..
אין לי נסיון עם אופנוע שטח.. (רק טייפון 50 שעשיתי איתו שבילים פה ושם וטרקטורון שהייתי חורש איתו את השטח פה..) האופנוע הזה יוכל לשמש לי בתור אופנוע ראשון או שעדיף משהו יותר קטן? אני רוכב מאוד רגוע וטיולים פעם/פעמיים בשבוע..
525 הוא אופנוע חזק לרוכבים חזקים.
לא הבחירה הראשונה שלי לאופנוע ראשון.
וגם ישן.
יש לכם אולי המלצות לאופנוע שיכול להתאים למקום פה שכחה עד 10000?
Crf250 או klx250 יוכלו לעמוד בזה? (שוב אני לא מחפש מהירות.. נטו הנאה מהטיול
לא התנסתי עם הכלים אבל אם אתה לא מחפש אינדורו אני מעריך שהם יספקו את הסחורה. הם לרוב מעל למחיר שציינת.
בנוסף, משיטוט קל ביד 2 יש כמה אופציות ישנות בדמות DR350\650 , XT350\500. מלבד העובדה שמדובר בכלים ישנים (בני 20 בערך) הם לרוב אמינים וזולים לתחזוקה\אחזקה. הבעיה שהם קירור אוויר\שמן וייתכן שיהיה עדיף לך ללכת על קירור מים בגלל התנאי אקלים בסביבה שלך. כמו כן קפיצה גדולה במחיר הביטוח לעומת ה 250.
CRF KLX 250 WRR הם אולי האופציות היחידות שלך לאופנוע שנתון נורמלי בתקציב הזה. אתה לא רוצה להתקע עם תקלה במדבר. למרות שגם פאנצ'ר יכול לקרות בכלי חדש. מומלץ מאוד לנסוע עם לפחות חבר אחד ולהביא הרבה מים
עם התקציב הזה, לא רק שתיתקע בשטח אלא גם תזרוק לפח אח"כ את אותו מחיר לתיקון האופנוע שטעית לקנות.
לא להתקרב לאופנועי נבלה!
מה התקציב המינימלי להיכנס לתחום?
מאוד תלוי אם אתה מתכוון לרכוש אופנוע דו"ש או אינדורו.
לא כולל ציוד, 25-30 אלף זה תקציב לכלי מספיק חדש ומתוחזק עבור אופנוע אינדורו מקצועי בנפח 125 סמ"ק שאופטימלי להתחלה (כגון ק.ט.מ, הוסקוורנה וכו')
ישנם אופנועים למתחילים כגון AJP, לא רכבתי ולא יודע להגיד עד כמה הם נותנים תמורה יחסית למחירם, בין 10-15 אלף ש"ח.
ויש את הדו"שים, אם הם באים בחשבון..משאיר את הבמה למבינים.
הכלל די פשוט. ככל שתשקיע יותר באופנוע תשקיע פחות בתיקונים ותקיעות בשטח. תוכל למצוא כלים סבירים מ 20,000
פות"ש,עד כמה שהדברים שעמי ואוניק כתבו הם נכונים זה לא אומר שאתה לא יכול להיכנס ל"תחום" בתקציב נמוך. השאלה מהו ה"תחום" שאתה מכוון אליו.
לפי הדרישות שלך (רכיבה רגועה, תקציב נמוך, שבילים) דו"שים יספקו את הסחורה, יחד עם זאת, בדקתי את את הנתונים של AJP ולא הייתי שולל אותם.
ההבדל בינהם בפשטות:
דו"שים - התפשרות בין כביש לשטח, מכלולים עם נטיה יותר לכביש.
AJP - נטיה ליותר שטח. קלים יותר ועם מכלולים מקצועיים יותר לרכיבת שטח.
בתקציב שלך יש כמה אופציות:
דו"שים 125 (חלשים)
דו"שים 250 "חדשים" (עדיפים אך מצריכים להגדיל קצת את התקציב אלא אם כן מדובר במשהו קוריאני\סיני)
דו"שים 250-650 (ישנים, 250 כמעט קשה למצוא)
אנדורו 125 או 250 (רמת כניסה או מקצועיים יותר אך ישנים)
אם אתה מחפש פאן ועבירות בשטח - AJP או דומיהם בגזרת האינדורו.
אם אתה מחפש טיולי שטח ברגוע + רכיבות כביש - דו"שים. מבחינת סחירות, נוחות-מרחק וביטוח עדיפות ל250 ה"חדשים" מאשר לקטגוריית ה"ישנים".
לגבי דו"שים ישנים בני 15+: זה שהכלי ישן לא צריך להבהיל, הכול תלוי כמה התעללות הכלי עבר ואיך טיפלו בו, עדיפות לכאלו עם מספר ידיים נמוך ובעלים ששמרו עליהם. רובם עם מנועים שאומנם מיושנים אך אמינים. יצריכו התעסקות בדמות אישורי בלמים\רכב מיושן\2 טסטים בשנה. פחות סחירות בשוק אבל נכנסים בול בתקציב למעט הביטוח בכאלו שמעל ל 250 סמ"ק.
אז אם נתייחס למה שרשמת כאן: הCRF250L בהחלט יספק לך את הסחורה מבחינת רוב העולמות.
אם אתה מיועד לקרבי\חוזר רק סופ"שים + מתכנן רק שטח + לא צריך "רבע שעה בבין עירוני" - AJP ודומיהם.