פות"ש,עד כמה שהדברים שעמי ואוניק כתבו הם נכונים זה לא אומר שאתה לא יכול להיכנס ל"תחום" בתקציב נמוך. השאלה מהו ה"תחום" שאתה מכוון אליו.
לפי הדרישות שלך (רכיבה רגועה, תקציב נמוך, שבילים) דו"שים יספקו את הסחורה, יחד עם זאת, בדקתי את את הנתונים של AJP ולא הייתי שולל אותם.
ההבדל בינהם בפשטות:
דו"שים - התפשרות בין כביש לשטח, מכלולים עם נטיה יותר לכביש.
AJP - נטיה ליותר שטח. קלים יותר ועם מכלולים מקצועיים יותר לרכיבת שטח.
בתקציב שלך יש כמה אופציות:
דו"שים 125 (חלשים)
דו"שים 250 "חדשים" (עדיפים אך מצריכים להגדיל קצת את התקציב אלא אם כן מדובר במשהו קוריאני\סיני)
דו"שים 250-650 (ישנים, 250 כמעט קשה למצוא)
אנדורו 125 או 250 (רמת כניסה או מקצועיים יותר אך ישנים)
אם אתה מחפש פאן ועבירות בשטח - AJP או דומיהם בגזרת האינדורו.
אם אתה מחפש טיולי שטח ברגוע + רכיבות כביש - דו"שים. מבחינת סחירות, נוחות-מרחק וביטוח עדיפות ל250 ה"חדשים" מאשר לקטגוריית ה"ישנים".
לגבי דו"שים ישנים בני 15+: זה שהכלי ישן לא צריך להבהיל, הכול תלוי כמה התעללות הכלי עבר ואיך טיפלו בו, עדיפות לכאלו עם מספר ידיים נמוך ובעלים ששמרו עליהם. רובם עם מנועים שאומנם מיושנים אך אמינים. יצריכו התעסקות בדמות אישורי בלמים\רכב מיושן\2 טסטים בשנה. פחות סחירות בשוק אבל נכנסים בול בתקציב למעט הביטוח בכאלו שמעל ל 250 סמ"ק.
אז אם נתייחס למה שרשמת כאן: הCRF250L בהחלט יספק לך את הסחורה מבחינת רוב העולמות.
אם אתה מיועד לקרבי\חוזר רק סופ"שים + מתכנן רק שטח + לא צריך "רבע שעה בבין עירוני" - AJP ודומיהם.