תוצאות 1 עד 8 מ 8

אשכול: התייעצות בנוגע לאופנוע A1

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2018
    הודעות
    3

    Smile התייעצות בנוגע לאופנוע A1

    אהלן חברים,
    כרגע אני בתהליך הוצעת רשיון לאופנוע A1 (לא היה לי רשייון לפני זה לאופנוע ובלי נסיון).

    קראתי בפורום פה קצת אשכולות של אנשים כמוני, קצת מדריכים וכאלה. עזר לי אבל לא מיקד אותי כמו שאני רוצה.

    אז ככה, אני רוצה להכין את הקרקע לפני שאני מקבל את הרשיון, מחפש אופנוע (A1) בתקציב של כ-20,000 ש"ח.
    התקציב אמור להתפרס כדלקמן:
    ביטוח - כ-6,000.
    ציוד - כ-1500.
    תחזוקה לשנה - כ-1,500
    והאופנוע - כ-11,000.
    (המחירים זה לפי ההבנה שלי מכלל הנושאים פה. לא סגור עליהם אבל בגדול הבנתי שזה הטווח. אז תקנו אותי במחירים אם אני טועה =] )


    האופנוע מבחינתי שיהיה 250 סמ"ק (בגלל שהבנתי שביטוח 250 זול לעומת כל מה שמעל).
    כמובן שיהיה אמין וחסכוני.

    הסגנון שיהיה כמו CBR, NINJA...

    הוא ישמש בתור התחלה לשעות הפנאי, בערב וסופש"ים, לעבודה והביתה. נגיד 30 ק"מ ביום,
    אולי אני אנסה להשתמש בו למטרת עבודה (כ80 ק"מ ביום בנסיעות במרכז הארץ...)

    אשמח לעזרה חברים,
    תודה

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי amit.agasi צפיה בהודעה
    אהלן חברים,
    כרגע אני בתהליך הוצעת רשיון לאופנוע A1 (לא היה לי רשייון לפני זה לאופנוע ובלי נסיון).

    קראתי בפורום פה קצת אשכולות של אנשים כמוני, קצת מדריכים וכאלה. עזר לי אבל לא מיקד אותי כמו שאני רוצה.

    אז ככה, אני רוצה להכין את הקרקע לפני שאני מקבל את הרשיון, מחפש אופנוע (A1) בתקציב של כ-20,000 ש"ח.
    התקציב אמור להתפרס כדלקמן:
    ביטוח - כ-6,000.
    ציוד - כ-1500.
    תחזוקה לשנה - כ-1,500
    והאופנוע - כ-11,000.
    (המחירים זה לפי ההבנה שלי מכלל הנושאים פה. לא סגור עליהם אבל בגדול הבנתי שזה הטווח. אז תקנו אותי במחירים אם אני טועה =] )


    האופנוע מבחינתי שיהיה 250 סמ"ק (בגלל שהבנתי שביטוח 250 זול לעומת כל מה שמעל).
    כמובן שיהיה אמין וחסכוני.

    הסגנון שיהיה כמו CBR, NINJA...

    הוא ישמש בתור התחלה לשעות הפנאי, בערב וסופש"ים, לעבודה והביתה. נגיד 30 ק"מ ביום,
    אולי אני אנסה להשתמש בו למטרת עבודה (כ80 ק"מ ביום בנסיעות במרכז הארץ...)

    אשמח לעזרה חברים,
    תודה
    התחזוקה לשנה תעלה לך יותר, בטח אם מדובר ב-80 ק"מ ליום.
    זה מצטבר לק"מ של כ-20 אלף בשנה - ברוב האופנועים, רק טיפולים שוטפים יעלו לך יותר.
    תוסיף לזה צמיגים, שרשרת/גלגל"ש ובלת"מים.
    מצד שני, אם אתה מעל גיל 24 - הביטוח כנראה יהיה זול יותר לאופנוע עד 250, ויעמוד על כ-5000 ש"ח לחובה מלא + צד ג' + גרירה.

    בתקציב שלך נכנסים ניג'ה 250/CBR250 ישנים, דיאלים 250 טרי יחסית (מחירי השוק נמוכים משמעותית מהמחירון) וק.ט.מ דיוק 200 (שמעולה לעירוני-פרברי, אך לא נעים בכביש מהיר).

    כמו כן, אם אתה מוכן לשלם 6000 ש"ח לביטוח - תוכל לרכוש דיוק 390. הוא הרבה יותר מהנה מהכלים שציינת, אך תצטרך לעלות את התקציב כדי לרכוש אופנוע במצב טוב.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    היי, ברוך הבא לתחום!
    קודם כל - לשימושים של 80 ק"מ ביום לפי דעתי אתה תצטרך משהו גדול יותר מ-250. לא אומר שזה בלתי אפשרי אבל בוא נסתכל על המצב כרגע - התקציב לאופנוע הוא כ-11 אלף ש"ח. כלי דוגמאת נינג'ה/סיביאר לרוב עובר מספר ידיים אצל חבר'ה צעירים ככלי ראשון ובהרבה מהמקרים לא מטופל כהלכה לפי הספר, לכן צריך לבדוק בשבע עיניים, לקחת חבר שמבין בתחום וכמובן לא לוותר על בדיקה במוסך מומלץ. באידיאל - חפש יד נמוכה (2-3) עם עד 30 אלף ק"מ. אם תוכל למצוא נינג'ה 250R (שנת 11-12) במצב שמור ממבוגר - לך על זה. הם מגיעים עם 2 צילינדרים ובערך 32-31 כ"ס בניגוד ל-250 שציינת שהם בעלי צילינדר בודד ו-25-26 סוסים.

    כלי בתקציב כזה כמעט תמיד ידרוש יישור קו מעבר ל-1500 שציינת, מניסיון. הכל מדברים קטנים כמו טיפולים, שרשרת וגלגלי שיניים, צמיגים, רכיבים בלויים. עצה שלי? תשים בצד כ-3000 ש"ח ליישורי קו, ליתר בטחון. זה עוד לא כולל אחזקה שוטפת - דלק, טיפולים שוטפים וכו' (שדי פשוט לבצע בבית עם קצת כלים וקצת ידע טכני).

    ציוד - בעקרון 1500 זה מאוד, מאוד גבולי. מעיל רב עונתי שלא יתפורר תוך שנה יעלה כ-800, בקסדה הייתי ממליץ להשקיע באזור ה-1000 כי ההבדל בנוחות בין קסדה של 400 ו-1000 מורגש, מנסיון. לשארק יש אחלה קסדות במחיר מאוד נגיש, כנ"ל LS2. כפפות - באזור ה-250 בממוצע.

    ביטוח - בזמנו בגיל 20 (סה"כ לפני 3 שנים) שילמתי כ-5400 כנהג צעיר וחדש על ביטוח חובה מלא וצד ג' על 250.

    תמיד אפשר לאמר "תעלה את התקציב, תחסוך עוד" אבל אני לא יודע מה המצב שלך והיכולת שלך לחסוך כרגע לכן המלצתי במגבלות התקציב. האידיאל כמובן זה לחסוך עוד ולחפש אופנוע בכ-15000 שהסיכויים שמצבו יהיה טוב יותר הם יותר גדולים, אבל מציאות תמיד יש. רק תזכור להתאזר בסבלנות ולא לקפוץ על הכלי הראשון שאתה רואה מההתלהבות, להקשיב לכל מילה שהמוסך הבודק אומר בקפידה ולא לקנות כלי במחשבה ש"כמה תיקונים זה לא סיפור". זה תמיד סיפור. מילים אלה נכתבו מנסיון מר.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2018
    הודעות
    3
    תודה רבה על התגובות והעזרה המושקעת, מאוד מעריך את זה!!

    טיפולים אני אעשה בעצמי.
    אני מתעסק עם רכבים, עבדתי במוסך שנתיים (כיום אני שמאי רכב) אז ככה שיש לי ידע טכני וידיים לעבוד - טיפולים אעשה בעצמי עם חלקים שאזמין כבר במקומות זולים יותר.

    רק באמת השאלה איזה כלי להביא.
    שמעתי הרבה מלצות על הCBR250. זה אופנוע ראשון שלי ככה שלא בא לי להשקיע מחיר מטורף (גם כי אין לי סכומים מטורפים).

    ובנוף רציתי לדעת \בקשר לביטוח, האם מומלץ ועד כמה לעשות גם מקיף או שמספיק חובה וג'?

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Feb 2016
    הודעות
    1,130
    " סכומים מטורפים"...זה רק בהתחלה נראה כך...אחר-כך תתרגל , אפשר לחשוב ש חלק גדול בעלי 650 ומעלה כאן יושבים על הרמת כסף
    ,250 זה נחמד,אבל די מהר תבין שחייב להתקדם

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2018
    הודעות
    3
    חחח כן הגזמתי עם הסכומים המטורפים. אבל כן, אני דיי מוגבל בתקציב.
    ואני באמת מעדיף להתחיל מלמטה, 250 סמ"ק. גם כי אני חדש וגם כי אני רוצה להשאיר לעצמי את המתח והמדרגות עליה וההתחדשות כל פעם מחדש...
    בנוגע לביטוח. מה אומרים? חובה וג' מספיק? או מקיף גם?

    אני דיי סגור על הCBR250...מה אומרים?

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    חובה וצד ג' מספיק. זה לא אופנוע שמצדיק ביטוח מקיף.
    הסיביאר 250 אופנוע טוב להתחלה, מכיר כמה אנשים שרוכבים עליו מספר שנים ומרוצים ממנו מאוד (גם עושים סטאנט). כמו שאמרתי קודם - תבדוק אותו טוב, שלא נקרע. עדיפות ליד כמה שיותר נמוכה, וקילומטראז' עד 30 אלף. ראיתי כלים שבטיפול ראוי מגיעים גם הרבה מעל 100 אלף ק"מ. מרווח הטיפולים הוא כל 12 אלף ק"מ אבל בשיא הכנות הייתי ממליץ להחליף שמן כל 6 אלף יחד עם הפילטר, ליתר בטחון (אני גם ככה חסיד של טיפולים תכופים יותר ממה שמומלץ בספר).

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי amit.agasi צפיה בהודעה
    תודה רבה על התגובות והעזרה המושקעת, מאוד מעריך את זה!!

    טיפולים אני אעשה בעצמי.
    אני מתעסק עם רכבים, עבדתי במוסך שנתיים (כיום אני שמאי רכב) אז ככה שיש לי ידע טכני וידיים לעבוד - טיפולים אעשה בעצמי עם חלקים שאזמין כבר במקומות זולים יותר.

    רק באמת השאלה איזה כלי להביא.
    שמעתי הרבה מלצות על הCBR250. זה אופנוע ראשון שלי ככה שלא בא לי להשקיע מחיר מטורף (גם כי אין לי סכומים מטורפים).

    ובנוף רציתי לדעת \בקשר לביטוח, האם מומלץ ועד כמה לעשות גם מקיף או שמספיק חובה וג'?
    בטיפול עצמאי 1500 זה יותר הגיוני, ועדיין לא מספיק.
    בקילומטראז' של 20 אלף שנתי, צא מנקודת הנחה שזה יעלה לך כ-3000 (סט צמיגים לא יקר סביב 1200-1300, סט שרשרת גלגל"ש סביר סביב ה-700, והשאר לשמנים, פילטרים, רפידות, אטמים וכו').
    כמובן, שאם יד ימין מתונה מאוד אפשר להוציא קרוב לכפול מזה מהצמיגים והשרשרת, אבל המספרים האלה הם די "סטאנדארט" לרוכב הממוצע.

    ה-CBR והנינג'ה שניהם כלים טובים להתחלה, ועם יכולת בינעירונית אמיתית. משום שמדובר באופנועי מתחילים חלשים - רובם נקרעו כהלכה, וצריך לבדוק אותם היטב.
    תעדיף כלים עם מעט ידיים, תיעוד טיפולים (ב-CBR, רצוי להחליף שמן לפני הזמן. אם זה בוצע - יתרון) ומקוריים ככל הניתן (ללא שיפורים/שינויים כלשהם).
    צריכת הדלק שלהם, אגב, נמוכה מאוד - סביב 1/25 ברכיבה "רגילה", ויכולה להגיע אף ליותר מ-1/30 ברכיבה מתונה ומכוונת חסכון.

    לגבי הציוד - אם תקציבך מוגבל, שקול לרכוש מעיל יד שניה.
    קסדה תוכל לקנות אחת לא יקרה, ולהחליף אותה בקסדה איכותית בעוד כשנה, כשיתפנה התקציב.
    כנ"ל לגבי הכפפות - ניתן למצוא כפפות סבירות במתחת ל-300 ש"ח.

    לגבי הביטוח - סביר להניח שלא תמצא מי שיבטח אותך במקיף, ואני גם לא רואה טעם בזה כשמדובר באופנוע ישן וזול.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. התייעצות בנוגע לרמת מיגון לאופנוע
    על ידי r3dt4g בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 04-05-2018, 12:03
  2. התייעצות בנוגע לאופנוע ראשון A1
    על ידי moonshield בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 01-05-2017, 11:11
  3. התייעצות בנוגע לאופנוע ראשון - A1
    על ידי Xebu22 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 01-03-2017, 09:28
  4. התייעצות בנוגע לאופנוע שטח ראשון
    על ידי tom12 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 02-07-2016, 13:31
  5. התייעצות בנוגע לאופנוע ראשון
    על ידי tal12 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 28-07-2015, 19:23

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO