היי, ברוך הבא לתחום!
קודם כל - לשימושים של 80 ק"מ ביום לפי דעתי אתה תצטרך משהו גדול יותר מ-250. לא אומר שזה בלתי אפשרי אבל בוא נסתכל על המצב כרגע - התקציב לאופנוע הוא כ-11 אלף ש"ח. כלי דוגמאת נינג'ה/סיביאר לרוב עובר מספר ידיים אצל חבר'ה צעירים ככלי ראשון ובהרבה מהמקרים לא מטופל כהלכה לפי הספר, לכן צריך לבדוק בשבע עיניים, לקחת חבר שמבין בתחום וכמובן לא לוותר על בדיקה במוסך מומלץ. באידיאל - חפש יד נמוכה (2-3) עם עד 30 אלף ק"מ. אם תוכל למצוא נינג'ה 250R (שנת 11-12) במצב שמור ממבוגר - לך על זה. הם מגיעים עם 2 צילינדרים ובערך 32-31 כ"ס בניגוד ל-250 שציינת שהם בעלי צילינדר בודד ו-25-26 סוסים.
כלי בתקציב כזה כמעט תמיד ידרוש יישור קו מעבר ל-1500 שציינת, מניסיון. הכל מדברים קטנים כמו טיפולים, שרשרת וגלגלי שיניים, צמיגים, רכיבים בלויים. עצה שלי? תשים בצד כ-3000 ש"ח ליישורי קו, ליתר בטחון. זה עוד לא כולל אחזקה שוטפת - דלק, טיפולים שוטפים וכו' (שדי פשוט לבצע בבית עם קצת כלים וקצת ידע טכני).
ציוד - בעקרון 1500 זה מאוד, מאוד גבולי. מעיל רב עונתי שלא יתפורר תוך שנה יעלה כ-800, בקסדה הייתי ממליץ להשקיע באזור ה-1000 כי ההבדל בנוחות בין קסדה של 400 ו-1000 מורגש, מנסיון. לשארק יש אחלה קסדות במחיר מאוד נגיש, כנ"ל LS2. כפפות - באזור ה-250 בממוצע.
ביטוח - בזמנו בגיל 20 (סה"כ לפני 3 שנים) שילמתי כ-5400 כנהג צעיר וחדש על ביטוח חובה מלא וצד ג' על 250.
תמיד אפשר לאמר "תעלה את התקציב, תחסוך עוד" אבל אני לא יודע מה המצב שלך והיכולת שלך לחסוך כרגע לכן המלצתי במגבלות התקציב. האידיאל כמובן זה לחסוך עוד ולחפש אופנוע בכ-15000 שהסיכויים שמצבו יהיה טוב יותר הם יותר גדולים, אבל מציאות תמיד יש. רק תזכור להתאזר בסבלנות ולא לקפוץ על הכלי הראשון שאתה רואה מההתלהבות, להקשיב לכל מילה שהמוסך הבודק אומר בקפידה ולא לקנות כלי במחשבה ש"כמה תיקונים זה לא סיפור". זה תמיד סיפור. מילים אלה נכתבו מנסיון מר.


ציטוט ההודעה בתגובה