
נכתב במקור על ידי
רוכב על 2
אני אנסה לעזור מנקודת המבט שלי, בתקווה שזה לא יבלבל אותך יותר.
נתחיל מהשורה התחתונה, כפי שכבר כתבתי בעבר במספר פוסטים, אני בדעה שאם אתה מתלבט אם לקנות אופנוע אז אל תקנה.
הרבה אנשים רואים באופנוע פתרון קל לפקקים, אבל שוכחים להכניס פנימה המון היבטים אחרים (על חלק אני אנסה להרחיב).
ראשית - חורף. חורף זה לא רק יום גשום. חורף זה גם הימים שאחרי כשיש שלוליות על הכביש (או לא עלינו, בוץ). אפקט ההירטבות, וגם סגנון הנהיגה, הוא כמעט זהה. אם אתה לא רוצה להשאיר את האופנוע שליש מהשנה בבית (אתה גר במודיעין, לא בדיוק היובש של אילת) אתה צריך ציוד גם לחורף.
שנית - קיץ. כן קיץ. תמיד מדברים על החורף ושוכחים בדרך את החום הנורא שיש כאן בקיץ. אם אתה נוסע על בסיס יומי, יהיו ימים שאתה תצטרך לבחור, בין לנסוע לא ממוגן (אל תחשוב על זה אפילו) לבין להגיע לעבודה סחוט מזיעה מסריח, ומרגיש כאילו רצת מרתון. בסוף היום כשאתה עייף, וכבר רגיל לאופנוע ופחות מתרגש מכל נסיעה, אתה עלול למצוא את עצמך על סף ניקור. ברכב זה מסוכן, באופנוע זה קטלני.
שלישית - ציוד. כפי שהבנת, זה לא עניין פשוט. זו לוגיסטיקה שצריך להיערך אליה. אני לא מכיר דו"ג שמכיל מעיל + קסדה בתא מובנה מראש. אם אתה מתכוון לאחסן את הכל בכלי אתה חייב להוסיף ארגזים מתאימים. גם אז, זה יקר וזו פרוצדורה. זה נראה שולי, אבל אפילו בהיבט של מהירות התחלת וסיום הנסיעה יש הבדל מהותי. צריך להתפשט ולארוז הכל, או לחילופין לפרוק את הכל ולהתלבש. בנוסף ציוד זה יקר. לרוכבים שמתכוונים לנסוע מעט זה יכול להגמר בקצת מעל 3000. אם אתה מתכוון לעשות כל יום מודיעין הרצליה וחזרה זה לפחות כפול (לדעתי הרבה יותר אם צריך להוסיף ארגזים).
רביעית - נהיגה. נהיגה על אופנוע היא נהיגה אחרת. גיל 28 זה לא מאוחר להתחיל, אבל לא סתם אין אופנוען שלא החליק או עשה תאונה. האינסטיקטים שלנו הם הפוכים לנהיגה נכונה ועד שלא מתרגלים - נופלים. אני לא ארחיב על זה יותר מידי, אבל הדוגמה הפשוטה ביותר היא שכל אופנוען יודע שבמהירות שהיא מעל אפסית, כשאתה רוצה להסתובב שמאלה, ההגה (הכידון) מסתובב ימינה, ולהיפך. בשורה תחתונה - כולנו חשבנו שזה לא יקרה לנו, וכולנו נפלנו הרבה בהתחלה (ואלה שעוד לא נפלו - יפלו). תתכונן.
חמישית - טיפולים. טיפולים באופנוע הם הרבה יותר תכופים (ככה זה) ובסופו של דבר לא זולים. בחלק מהכלים (כמו TMAX למשל) הם מאד יקרים. הדרך היחידה להוזיל אותם היא לעשות אותם בעצמך, ונראה לי שאתה עוד לא שם (אני מקווה שאני לא מעליב - זו לא הכוונה). בהשוואה לרכב קטן (אלטו ודומיו) האחזקה של אופנוע תצא לך יותר יקרה, והחיסכון בדלק יהיה זניח.
ואחרון חביב (מאד לא חביב) - ביטוח. כבר עלית על חוסר ההגיון, אבל המספרים שלך עדיין רחוקים ממה שיקרה במציאות. פסילה קטנה או תביעה, תביא את המחירים המופרזים למחירים מופרכים. ככל שהאופנוע יהיה גדול יותר ויקר יותר הביטוח יטפס למעלה.
בשורה התחתונה - אני בדעה שקפיצה מ - "אין לי רשיון" ל - "אני אסע קרוב למאה ק"מ כל יום" היא טיפה גדולה מידי, וחבל שתתאכזב, ותאבד הרבה כסף בדרך.
אני ממליץ על לקיחה של שיעורים, קניית דו"ג כתוספת ולא כתחליף, ורק אחרי הבנת כל המשמעויות, אם עוד לא התייאשת - תעשה את מה שאתה מתכנן.
אם אחרי השיעורים, תראה שזה מה שאתה רוצה, קנה cbr250 / ninja250 במחיר לא יקר, תתגלח עליו, תיפול עליו, תתנסה עליו ואחרי זה יהיה לך הרבה יותר קל להחליט מה אתה רוצה.
בהצלחה