היי חברים.
לאחרונה אני מרגיש "קלילות" בהיגוי מהפרונט של האופנוע, מה שמתבטא בחוסר בטחון בפניות.
זה התחיל לפתע בטיול בצפון, לא זוכר מתי בדיוק אבל התחלתי להרגיש רעידות מהפרונט שמעוברות לכידון, וברגע שעזבתי את הכידון בכביש מהיר האופנוע, שבדרך כלל יציב מאוד גם ללא ידיים החל אחרי שניה-שתיים לסטות מעט ימינה.
בדקתי את מיסבי הגלגל וההיגוי והם בסדר גמור (הם בני שנה וחצי וכ-30 אלף ק"מ בערך). הצמיגים, שכבר צברו 23 אלף ק"מ והחלו להתייבש, הוחלפו לסט זהה (מישלין פיילוט סטריט רדיאל), כאשר המכונאי שהחליף לי את הצמיג אמר שיש לי מעט חופש במיסבי ההיגוי. הידקתי - כשמהודק יחסית האופנוע נוסע "כמו שיכור", סוטה שמאלה ולאחר כמה שניות ימינה. שחררתי שוב עוד קצת ועוד קצת עד אשר ההיגוי הרגיש "ישר".
כעת אין לי ויברציות מהכידון ואני יכול לעזוב את הכידון ולהאופנוע לא סוטה לצדדים, אממה - ההיגוי מרגיש לי מאוד "קליל" כעת.
אציין כי לפני הטיול לצפון החלפתי בולם אחורי לאחד חלופי מקורי של GS500 שייבאתי מאירופה, ששימש כבולם זמני עד שיגיע הבולם של הסוזוקי קטאנה GSX600F. אחרי הטיול כשבאתי להחליף את הבולם לזה של הקאטנה ראיתי שהוא נפתח במהלך הרכיבה וכל השמן נעלם החוצה. הבולם של הקטאנה קשיח פי כמה מהבולם המקורי, והקפיצים במזלג מקוריים (אמנם עם שמן בצמיגות 15W שמקשיח את הפרונט מעט).
מה זה יכול להיות? אני משער שאולי בגלל שהבולם האחורי כל כך יותר קשיח אז אני מרגיש קלילות מהפרונט בגלל הפרשי הקשיחות (מה שאפשר לפתור עם סט קפיצים ב-80 דולר מסוניק-ספרינגס). את מיסבי ההיגוי בדקתי במגוון מצבים (שחרור קל, נסיעת מבחן, שחרור קל, נסיעת מבחן וחוזר חלילה) אז אני לא חושב שהבעיה בהם. האופנוע לפני כחצי שנה עבר נפילה במהירות של 40 קמ"ש שמעט מאוד עיקמה את הפרונט אבל לא הרגשתי הבדל בהיגוי עד לאותו הטיול (מה גם שהמכונאי שלי טוען שהפרונט עקום מעט מאוד ושזה לא משהו שיכול להשפיע בצורה כל כך דרסטית על ההיגוי, בעוד ששמעתי טענות שיכול להיות שזה נזק קטן שיכל לגדול עם הזמן, אבל כאחד שרכב על אופנוע עם פרונט מעוקם בעבר זה לא מרגיש כמו עיקום אלא כמו קלילות, זו הצורה הכי טובה שאני יכול להסביר את זה).