נשמע כמו מדרגה במיסב היגוי.
כשהוא מהודק במומנט הנכון, אתה מרגיש אופנוע שיכור, אז משחררים את העומס על המיסב, והוא לא מהודק מספיק- היגוי קליל.
מה גם שייתכן שהתרגלת להידוק יתר והמצב המשוחרר נראה לך קליל מדי.
היי חברים.
לאחרונה אני מרגיש "קלילות" בהיגוי מהפרונט של האופנוע, מה שמתבטא בחוסר בטחון בפניות.
זה התחיל לפתע בטיול בצפון, לא זוכר מתי בדיוק אבל התחלתי להרגיש רעידות מהפרונט שמעוברות לכידון, וברגע שעזבתי את הכידון בכביש מהיר האופנוע, שבדרך כלל יציב מאוד גם ללא ידיים החל אחרי שניה-שתיים לסטות מעט ימינה.
בדקתי את מיסבי הגלגל וההיגוי והם בסדר גמור (הם בני שנה וחצי וכ-30 אלף ק"מ בערך). הצמיגים, שכבר צברו 23 אלף ק"מ והחלו להתייבש, הוחלפו לסט זהה (מישלין פיילוט סטריט רדיאל), כאשר המכונאי שהחליף לי את הצמיג אמר שיש לי מעט חופש במיסבי ההיגוי. הידקתי - כשמהודק יחסית האופנוע נוסע "כמו שיכור", סוטה שמאלה ולאחר כמה שניות ימינה. שחררתי שוב עוד קצת ועוד קצת עד אשר ההיגוי הרגיש "ישר".
כעת אין לי ויברציות מהכידון ואני יכול לעזוב את הכידון ולהאופנוע לא סוטה לצדדים, אממה - ההיגוי מרגיש לי מאוד "קליל" כעת.
אציין כי לפני הטיול לצפון החלפתי בולם אחורי לאחד חלופי מקורי של GS500 שייבאתי מאירופה, ששימש כבולם זמני עד שיגיע הבולם של הסוזוקי קטאנה GSX600F. אחרי הטיול כשבאתי להחליף את הבולם לזה של הקאטנה ראיתי שהוא נפתח במהלך הרכיבה וכל השמן נעלם החוצה. הבולם של הקטאנה קשיח פי כמה מהבולם המקורי, והקפיצים במזלג מקוריים (אמנם עם שמן בצמיגות 15W שמקשיח את הפרונט מעט).
מה זה יכול להיות? אני משער שאולי בגלל שהבולם האחורי כל כך יותר קשיח אז אני מרגיש קלילות מהפרונט בגלל הפרשי הקשיחות (מה שאפשר לפתור עם סט קפיצים ב-80 דולר מסוניק-ספרינגס). את מיסבי ההיגוי בדקתי במגוון מצבים (שחרור קל, נסיעת מבחן, שחרור קל, נסיעת מבחן וחוזר חלילה) אז אני לא חושב שהבעיה בהם. האופנוע לפני כחצי שנה עבר נפילה במהירות של 40 קמ"ש שמעט מאוד עיקמה את הפרונט אבל לא הרגשתי הבדל בהיגוי עד לאותו הטיול (מה גם שהמכונאי שלי טוען שהפרונט עקום מעט מאוד ושזה לא משהו שיכול להשפיע בצורה כל כך דרסטית על ההיגוי, בעוד ששמעתי טענות שיכול להיות שזה נזק קטן שיכל לגדול עם הזמן, אבל כאחד שרכב על אופנוע עם פרונט מעוקם בעבר זה לא מרגיש כמו עיקום אלא כמו קלילות, זו הצורה הכי טובה שאני יכול להסביר את זה).
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
נשמע כמו מדרגה במיסב היגוי.
כשהוא מהודק במומנט הנכון, אתה מרגיש אופנוע שיכור, אז משחררים את העומס על המיסב, והוא לא מהודק מספיק- היגוי קליל.
מה גם שייתכן שהתרגלת להידוק יתר והמצב המשוחרר נראה לך קליל מדי.
איך אני בודק אם זו מדרגה? והאם זה אומר שצריך להחליף את מיסבי ההיגוי?
ודווקא לא נגעתי במיסבי ההיגוי עד אשר האופנוע לא התחיל למשוך ימינה, הם היו מהודקים כראוי זמן רב וההיגוי היה טוב מאוד ואפשר לי להכנס בביטחון מלא לפניות אגרסיביות, בעוד שעכשיו גם בכיכרות אני מרגיש מאוד לא בנוח.
לא הבנתי בדיוק איך עד עכשיו בדקת חופש ו/או מדרגות במיסבי היגוי.
הדרך לעשות זאת זה לשים את האופנוע על ג׳ק אמצע, לבקש ממישהו שיוריד את החלק האחורי לקרקע עך שהפרונט באויר. אתה מסובב את הגלגל הקדמי ימינה ושמאלה (מחזיק מהגלגל עצמו) בעדינות ושם לב שאין שום נקישה/מדרגה. הגלגל צריך לזוז חלק לגמרי מצד לצד. על הדרך אתה צריך לשים לב שהגלגל זז בחופשיות לגמרי מצד לצד- זו אינדיקציה שהמיסבים לא מהודקים יתר על המידה.
אחרי זה אתה תופס את הפרונט משני הבולמים הקדמיים ומנס. להזיז קדימה ואחורה. אם יש תזוזה, הקטנה ביותר אז צריך להדק מיסבים.
האידיאל הוא שאין מדרגות, הגלגל זז מצד לצד 'כמו חמאה' ואין שום חופש קדימה אחורה
יש מדריך קצר של אביעד לבדיקת מיסבים,חושב שזה יכול להועיל.
https://youtu.be/SNSmavVnWh0
בהצלחה
מדרגה תהיה בדרך כלל באמצע. אם מרגישים מדרגה זה כבר דורש החלפה. לפני זה, לוודא שזה לא בגלל שהמשולש או הכידון נתפסים במשהו בדרך (כבלים, חוטים, התקנות כלשהן וכו....).
זה לא היה נשמע ככה. היה נשמע שעשית את זה לפי איזשהו מדד לא מובן:
עניין מיסבי ההיגוי זה לא קסם, לא מסתורי ולא דורש רכיבה->חיזוק->רכיבה->שחרור->רכיבה->...
צריך לבדוק ולחזק כפי שהסברתי (או כפי שמןסבר בסרטון שהעלו פה).
אישית אני לא יודע מה זה מדרגה בצד. כפי שכתבו פה, מדרגה תופיע באמצע.
אם אתה רוצה לשלול את עניין המיסבים קפוץ למישהו שמבין עניין. בדיקה של 30 שניות ויש לך תשובה האם תקין או לא.
אם מיסבי ההיגוי תקינים תאלץ לחפש את הפתרון במקום אחר ופה אין לי מה לתרום.