ציטוט נכתב במקור על ידי Mortar צפיה בהודעה
ברור שאין אופנועי דיזל (היה אחד/שניים בהיסטוריה, לא רלוונטי)... אבל הכיוון שאליו הולכים הוא שזה לא לגיטימי יותר להמשיך לזהם בלי שיהיו לזה יותר השלכות.
כשאני מסתובב בעיר ואני מנסה לנשום ליד רכבי דיזל ישנים, אני פשוט לא מסוגל לנשום... אם אתה רוכב אופניים בעלייה ואתה מתאמץ וחייב אוויר ואתה מאחורי רכב מזהם מאוד, אתה הולך להכניס המון אוויר לריאות, ואתה על דופק גבוה... כדאי מאוד שתהיה לך מסכה על הפנים.
אז אם זה בגלל נהג מונית שהחליט לבוא מעיר שכנה ולעשות סיבוב ולחפש עבודה... מבחינתי שיחפש עבודה אחרת במקום אחר על כלי רכב אחר, ושזה לא יהיה חוקי כבר היום.
איכות אוויר לנשימה צריך להיות ערך עליון בעולם הזה, במיוחד איפה שמרוכזת אוכלוסיה, ולא להפך... אתה לא צריך ללכת לקצה רמת הגולן בשביל לקחת נשימה של אוויר נקי.

שריפת עצים זה בהחלט מזהם ואני אחד המתנגדים הכי גדולים של ל"ג בעומר, זה יום עם זיהום אוויר לא הגיוני ונזק לריאות. אבל שוב פעם, יש הבדל בין מדידת עשן בארובה שמתפזר למעלה, לבין האוויר בתוך הבית עצמו.
פליטת CO2 וNOX וכו' לעולם - זה רע, אבל כשזה ישירות לתוך הריאות שלך במרוכז, זה כבר רע ברמה אחרת.
לא יודע מה בישראל אבל בגרמניה אין פיח מדיזל כבר מתחילת שנות ה2000 בנוסף האוטובוסים מעולם לא היו רועשים כמו בישראל.
בתחילת שנות האלפים 80 אחוז מהרכבים הפרטיים בגרמניה היו דיזל ולא הורגש שום מחנק במרכזי הערים.
רוב המזהמים המזיקים ממנוע הבעירה הפנימית דיזל או בנזין הם חסרי ריח וחסרי צבע.

ביורו 6 הוסיפו תא באגזוז שאליו מזריקים נוזל שנקרא adblue שמנקה את הפליטה מNOx השאר נשאר בערכים המעולים שהיו לדיזל מאז המצאתו, דיזל מזהם הרבה פחות מבנזין בכל הקשור לגזי חממה.

הפיכת הדיזל לאויב הציבור ע"י הפוליטיקאים האירופים אומנם תעזור לכלכלה בזה שכולם מחליפים עכשיו רכבי דיזל בבנזין וצריכת הדלק עולה משמעותית (מס על כל ליטר) אבל לטווח הארוך פליטת גזי חממה תעלה וכך גם שריפת הדלק כי בממוצע רכב דיזל חסכוני יותר ב40 אחוז.