עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 41

אשכול: יורו 5 - כל מה שצריך לדעת

  1. #1
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,339

    יורו 5 - כל מה שצריך לדעת

    תקנות יורו 5 תיכנסנה לתוקף ב-1.1.2020; האופנועים יהיו שקטים יותר, כבדים יותר ומזהמים פחות, היצרניות תייצרנה אופנועים חדשים, ויש גם יתרונות; כל מה שצריך לדעת על יורו 5.

    http://fullgaz.co.il/%D7%AA%D7%A7%D7...3%D7%A2%D7%AA/

  2. #2
    Member הסמל האישי של ofirus
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    240
    מעניין איך יאכפו את זה במכוני הרישוי ?
    עד כה הם לא ערוכים לבדיקות עשן ורעש ולאופנועים, מה גם שכל אופנוע מייצר רעש שונה אז מהו המדד הנכון?
    ומה יהיה עם האופנועים הישנים יותר גם יצטרכו לעבור בדיקות?
    אני מעריך שימצאו פיתרון ,אבל לבטח הוא יהיה סוג של קומבינה כפי שאנחנו רגילים במדינתנו.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    353
    בשורה טובה מאוד.
    בתור אחד שנמצא שעות על הכביש כל יום, אני סובל מאוד מזיהום אוויר, אין דבר שיותר שנאתי לפני עשור מאשר להתקע מאחורי קטנועי 50 סמ"ק ולנשום שמן שרוף, שתי פעימות זה מגניב והכל, אבל לא לתוך הריאות שלי והעובדה שהכלים האלה יצאו מהנוף בארץ לגמרי זה מבורך.

    דיזל זה השטן מבחינתי, אני עוצר נשימה ועוקף מוניות ורכבים כבדים עד שאני נושם עוד פעם.
    אגזוזים פתוחים זה מגניב והכל, אבל כשאתם גרים ליד כביש ראשי, או כשהשכן שלכם חוזר ב4 בבוקר עם אגזוז פתוח, פחות...

    ובאמת הקטע העצוב זה שבמכוני הרישוי בארץ... עובדים אנשים קומסי קומסה (זה מחמאה). לא יודע איך הם יאכפו את זה.
    וכל יום אתה רואה רכב ש"עבר טסט" ואתה לפעמים לא מבין אם עושים כרגע מנגל במושב האחורי או שהוא התחמק מטסטים משנת 84' ברצף.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2018
    הודעות
    25
    שאלה בנוגע ליורו 5, אם למשל אני קונה אופנוע נכון להיום שמתאים ליורו 4, מה יקרה כשיעברו ליורו 5? אצטרך לעשות שדרוגים כדי להתאים אותו לתקנה? מה עושים כל האופנועים "הישנים"?
    תודה מראש.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    ציטוט נכתב במקור על ידי crazyj צפיה בהודעה
    שאלה בנוגע ליורו 5, אם למשל אני קונה אופנוע נכון להיום שמתאים ליורו 4, מה יקרה כשיעברו ליורו 5? אצטרך לעשות שדרוגים כדי להתאים אותו לתקנה? מה עושים כל האופנועים "הישנים"?
    תודה מראש.
    כלום. אף אחד לא מצפה שאופנוע ישן יעמוד בתקנים מודרניים. כנ"ל לגבי מכוניות.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    353
    תתפלא, אבל כבר בהרבה מקומות בעולם, כולל בארץ... מצפים.

    https://haifahaifa.co.il/%D7%90%D7%A...E%D7%99%D7%9D/

    כמה זה ישראבלוף וכמה זה קורה בפועל ? לא יודע, אבל הכיוון חיובי.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Mortar צפיה בהודעה
    תתפלא, אבל כבר בהרבה מקומות בעולם, כולל בארץ... מצפים.

    https://haifahaifa.co.il/%D7%90%D7%A...E%D7%99%D7%9D/

    כמה זה ישראבלוף וכמה זה קורה בפועל ? לא יודע, אבל הכיוון חיובי.
    דוגמא מעולה לאיך עובדים על הציבור, גרמניה כבר אוסרת רכבי דיזל מתחת ליורו 6 להיכנס למרכזי ערים כדי להוריד את הNoX המסרטן אבל מרכז עיר אחד שנסגר לתנועה רכבים בכלל לכמה ימים הראה שלא רק שהNoX לא השתנה אלה הוא עלה.
    כמובן שזה זכה להתעלמות מוחלטת מהמחוקקים הגרמנים.

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    ציטוט נכתב במקור על ידי Mortar צפיה בהודעה
    תתפלא, אבל כבר בהרבה מקומות בעולם, כולל בארץ... מצפים.

    https://haifahaifa.co.il/%D7%90%D7%A...E%D7%99%D7%9D/

    כמה זה ישראבלוף וכמה זה קורה בפועל ? לא יודע, אבל הכיוון חיובי.
    שים לב שאין פה לא אופנועים ולא מכוניות פרטיות אלא רק רכבי דיזל מסחריים.

    לגבי "הכיוון החיובי", יאללה, יש לי זמן לקיטור ארוך נוסף:
    דרזדנר צודק במובן הזה שיש פה עבודה על הציבור (הפליטות של רכבים בעשור האחרון הן זניחות והפחתה נוספת לא באמת תשנה שום דבר מהותי) אבל אותם פוליטיקאים גרמנים לא חוקקו את החוקים האלה ע"מ להפחית את זיהום האויר כמו שהפוליטיקאים הגרמניים לא הזמינו מליוני מסתננים מאפריקה והמזרח התיכון מתוך דאגה למצבם הקשה (אירופאים? דאגה למצבם הקשה של אנשים באפריקה ובמזרח התיכון?) וגם לא מתוך "ציות" לחוק הבינלאומי (בכלל מדובר בהפרות די גסות שלו).

    את חוקי זיהום האויר הם מעבירים מתוך צורך לתמרץ את הכלכלה האירופאית והם משיגים את זה בזה שהם מכריחים אנשים לפתוח את הכיס ולקנות רכבים חדשים. חשוב לדעת שהאירופאים קונים בעיקר מכוניות מתוצרת עצמית (ובראש ובראשונה תוצרת של המדינות הספציפיות : הגרמנים קונים מכוניות גרמניות, הצרפתים צרפתיות, האיטלקים פיאט, הספרדים סיאט, הצ'כים סקודה, הרומנים דאצ'יה, השבדים וולוו והס מלהזכיר נציונליזם, כן?).
    יש בחוקים האלה גם בונוס נוסף של הטלת חסמים פרובלמטיים על יצרנים מחוץ לאיחוד האירופאי. האירופאים מאוד אוהבים ליצא את התוצרת שלהם לכל העולם אבל הם משום מה פחות אוהבים ליבא תוצרת זרה. אמנות בינלאומיות/ארגון הסחר הבינלאומי מגבילים מאוד הטלה של מיסי מגן ואפליה של תוצרת זרה אז דוחפים חסמים "יצירתיים" בדמות הקשחה של תקנים "סביבתיים". היצרנים האירופאים יעמדו בהם מתוך חוסר ברירה (או "יעשו VAG" ויזייפו וישקרו בזדון - הממשלות לא יאפשרו לחברות האלה לקרוס) אבל יצרנים זרים, שבקושי מצליחים למכור משהו בשוק האירופאי גם ככה, יחשבו 7 פעמים לפני שהם ישקיעו משאבי פיתוח מטורפים שספק אם יחזירו את ההשקעה.

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    353
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    דוגמא מעולה לאיך עובדים על הציבור, גרמניה כבר אוסרת רכבי דיזל מתחת ליורו 6 להיכנס למרכזי ערים כדי להוריד את הNoX המסרטן אבל מרכז עיר אחד שנסגר לתנועה רכבים בכלל לכמה ימים הראה שלא רק שהNoX לא השתנה אלה הוא עלה.
    כמובן שזה זכה להתעלמות מוחלטת מהמחוקקים הגרמנים.
    יש לך נתונים ?
    אם פחות רכבים מזהמים יכנסו למרכז העיר, איך בדיוק יעלה זיהום האוויר ? אנשים הגבירו את צריכת השעועית ?


    יש למישהו ספק שלנשום אגזוז של קטנוע שתי פעימות ישן, זה סרטן במרוכז ? או של דיזל ישן ?

    הפליטות של רכבים בשנים האחרונות, הן בכלל בכלל בכלל לא זניחות, במיוחד לא רכבי דיזל (מה שיש המון באיחוד האירופאי), הבלוף הוא שהשוק הגדול של רכבי היד2 הוא בפולין, אז כל הרכבים המזהמים עוברים לשם ופשוט מדינות חלשות יותר באיחוד מקבלות את הסרטן הזה.
    רק לפני שנתיים נחשפה פרשת הדיזלגייט, שאגב לא שייכת רק לפולקסוואגן.
    בנוסף מדידות של זיהום התבצעו על מנועים חדשים בתנאי מעבדה, מונית שעובדת על מנוע דיזל שכבר עבר 300,000 קילומטר בעליות וירידות ואולי מנוע שקיבל שמן לא הכי איכותי ואולי גם לא עבר כיוון שסתומים אופטימלי ואולי גם נפתח ונסגר כבר בחייו - יכול להיות רחוק מאוד מאוד ממה שהיצרן הצהיר, וזה יכול להיות רכב בן 4 שנים, מונית חדשה נוסעת בממוצע מעל 80,000 ק"מ בשנה.
    ויש גם היום על הכביש מוניות בנות 7-10 שנים שנוסעות בממוצע 60,000 ק"מ בשנה, כמובן שלרוב בלב העיר ובלב האוכלוסייה, עם מנוע סופר מזהם, זה כפול על כפול על כפול.

    אפשר לקטר עד מחר, אבל העולם חייב דחוף לעבור לחשמל ולמנועים נקיים... את הרומנטיקה של אגזוזים פתוחים רועשים ומעשנים אפשר להשאיר לסרטי קולנוע, זה לא באמת רומנטי בתוך הריאות שלנו ושל הילדים שלנו.
    גם ליצר רכב חשמלי זה מזהם, וגם ליצר חשמל זה מזהם, והכל מזהם, אבל עם העובדה שרכב חשמלי לא פולט עשן בלב אוכלוסיה אי אפשר להתווכח.
    מנוע בעירה פנימית, זה כמו ארובה קטנה של תחנת כוח בלב העיר. רכב חשמלי זה עוד גז שנשרף בארובה של תחנת הכוח.
    אני מעדיף את האופציה השנייה.
    כן גם לה יש חסרונות, אבל בעתיד הקרוב נתגבר עליהם.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Mortar צפיה בהודעה
    יש לך נתונים ?
    אם פחות רכבים מזהמים יכנסו למרכז העיר, איך בדיוק יעלה זיהום האוויר ? אנשים הגבירו את צריכת השעועית ?


    יש למישהו ספק שלנשום אגזוז של קטנוע שתי פעימות ישן, זה סרטן במרוכז ? או של דיזל ישן ?

    הפליטות של רכבים בשנים האחרונות, הן בכלל בכלל בכלל לא זניחות, במיוחד לא רכבי דיזל (מה שיש המון באיחוד האירופאי), הבלוף הוא שהשוק הגדול של רכבי היד2 הוא בפולין, אז כל הרכבים המזהמים עוברים לשם ופשוט מדינות חלשות יותר באיחוד מקבלות את הסרטן הזה.
    רק לפני שנתיים נחשפה פרשת הדיזלגייט, שאגב לא שייכת רק לפולקסוואגן.
    בנוסף מדידות של זיהום התבצעו על מנועים חדשים בתנאי מעבדה, מונית שעובדת על מנוע דיזל שכבר עבר 300,000 קילומטר בעליות וירידות ואולי מנוע שקיבל שמן לא הכי איכותי ואולי גם לא עבר כיוון שסתומים אופטימלי ואולי גם נפתח ונסגר כבר בחייו - יכול להיות רחוק מאוד מאוד ממה שהיצרן הצהיר, וזה יכול להיות רכב בן 4 שנים, מונית חדשה נוסעת בממוצע מעל 80,000 ק"מ בשנה.
    ויש גם היום על הכביש מוניות בנות 7-10 שנים שנוסעות בממוצע 60,000 ק"מ בשנה, כמובן שלרוב בלב העיר ובלב האוכלוסייה, עם מנוע סופר מזהם, זה כפול על כפול על כפול.

    אפשר לקטר עד מחר, אבל העולם חייב דחוף לעבור לחשמל ולמנועים נקיים... את הרומנטיקה של אגזוזים פתוחים רועשים ומעשנים אפשר להשאיר לסרטי קולנוע, זה לא באמת רומנטי בתוך הריאות שלנו ושל הילדים שלנו.
    גם ליצר רכב חשמלי זה מזהם, וגם ליצר חשמל זה מזהם, והכל מזהם, אבל עם העובדה שרכב חשמלי לא פולט עשן בלב אוכלוסיה אי אפשר להתווכח.
    מנוע בעירה פנימית, זה כמו ארובה קטנה של תחנת כוח בלב העיר. רכב חשמלי זה עוד גז שנשרף בארובה של תחנת הכוח.
    אני מעדיף את האופציה השנייה.
    כן גם לה יש חסרונות, אבל בעתיד הקרוב נתגבר עליהם.
    על פניו נראה שיש מזהם אחר גדול בהרבה שפולט NOx בתוך העיר, אולי מגיע מתעלות הביוב ואולי זה מגיע עם הרוח מתחנות כח שנמצאות מחוץ לעיר.
    דיזל יורו 6 מזהם הרבה פחות ובמיוחד CO ככה שהמעבר לבנזין באירופה עומד לדחוף הרבה גזי חממה כאלו שכמעט לא קיימים בדיזל אבל כנראה שרכב שעושה 20 קילומטר לליטר ושותה דיזל זול יותר מפחיד ממשלות.

    בקיצור נראה שהזיהום בערים ימשיך גם שרכבי הבנזין יוחלפו בחשמליים

    https://www.welt.de/wirtschaft/artic...app.shared.web

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    מורטר, שוב אתה מתייחס לדיזל. כמה אופנועי דיזל אתה מכיר שמסתובבים על הכביש?

    בהייתחס לNOx, CO וזיהומי אויר אחרים, שווה להזכר שהם לא הופיעו במהפכה התעשייתית. כל אוכלוסית אירופה חיה איתם בצורה אינטימית מאוד ובריכוזים גבוהים בהרבה מהמקובל היום עוד מהיום שבו בני האדם פלשו ליבשת הקרירה (וזה תקף גם לחורף החם יחסית של הלבנט). לא סתם בלב האוכלוסיה ולא סתם ברחוב אלא בתוך הבתים ממש ועם חלונות סגורים.
    https://www.theguardian.com/environm...pollutionwatch
    בנוסף, יש הרבה דברים מסרטנים, למשל משקאות חמים (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2773211).
    מה שחסר בדיונים של "סרטן במרוכז" זו פרופורציה ו"הוליזם" והסיבה שאין כאלה בדיון הזה מלמדת שהאינטרסים מאחוריו הם לא בריאותיים אלא כלכליים. זה לא הסרטן אלא הכסף.

    ולא, אני לא בעד "אגזוזים פתוחים" או זיהום כלשהו אבל מעבר לרכבים חשמליים צריך להתרחש אחרי שיפתרו הבעיות שמונעות מעבר כזה ולא לפני כן בתקווה ש"בעתיד הקרוב" כל הבעיות יפתרו.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    אני עדיין לא הבנתי את ההיגיון איך חכול להיות שסגירת עיר לרכבים הובילה לעלייה בזיהום האוויר. כולם נסעו בטנקים במקום?

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    אני עדיין לא הבנתי את ההיגיון איך חכול להיות שסגירת עיר לרכבים הובילה לעלייה בזיהום האוויר. כולם נסעו בטנקים במקום?
    כמו שדרזדנר רשם, השאלה מה הגורמים העיקריים לחומרים האלה באויר. אם מכוניות הן לא אחד מהם אז ההוצאה שלהם מהמשוואה לא תשנה יותר מדי.
    כירושלמי, איך הבית שלך מחומם בחורף?

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    353
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    מורטר, שוב אתה מתייחס לדיזל. כמה אופנועי דיזל אתה מכיר שמסתובבים על הכביש?

    בהייתחס לNOx, CO וזיהומי אויר אחרים, שווה להזכר שהם לא הופיעו במהפכה התעשייתית. כל אוכלוסית אירופה חיה איתם בצורה אינטימית מאוד ובריכוזים גבוהים בהרבה מהמקובל היום עוד מהיום שבו בני האדם פלשו ליבשת הקרירה (וזה תקף גם לחורף החם יחסית של הלבנט). לא סתם בלב האוכלוסיה ולא סתם ברחוב אלא בתוך הבתים ממש ועם חלונות סגורים.
    https://www.theguardian.com/environm...pollutionwatch
    בנוסף, יש הרבה דברים מסרטנים, למשל משקאות חמים (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2773211).
    מה שחסר בדיונים של "סרטן במרוכז" זו פרופורציה ו"הוליזם" והסיבה שאין כאלה בדיון הזה מלמדת שהאינטרסים מאחוריו הם לא בריאותיים אלא כלכליים. זה לא הסרטן אלא הכסף.

    ולא, אני לא בעד "אגזוזים פתוחים" או זיהום כלשהו אבל מעבר לרכבים חשמליים צריך להתרחש אחרי שיפתרו הבעיות שמונעות מעבר כזה ולא לפני כן בתקווה ש"בעתיד הקרוב" כל הבעיות יפתרו.
    ברור שאין אופנועי דיזל (היה אחד/שניים בהיסטוריה, לא רלוונטי)... אבל הכיוון שאליו הולכים הוא שזה לא לגיטימי יותר להמשיך לזהם בלי שיהיו לזה יותר השלכות.
    כשאני מסתובב בעיר ואני מנסה לנשום ליד רכבי דיזל ישנים, אני פשוט לא מסוגל לנשום... אם אתה רוכב אופניים בעלייה ואתה מתאמץ וחייב אוויר ואתה מאחורי רכב מזהם מאוד, אתה הולך להכניס המון אוויר לריאות, ואתה על דופק גבוה... כדאי מאוד שתהיה לך מסכה על הפנים.
    אז אם זה בגלל נהג מונית שהחליט לבוא מעיר שכנה ולעשות סיבוב ולחפש עבודה... מבחינתי שיחפש עבודה אחרת במקום אחר על כלי רכב אחר, ושזה לא יהיה חוקי כבר היום.
    איכות אוויר לנשימה צריך להיות ערך עליון בעולם הזה, במיוחד איפה שמרוכזת אוכלוסיה, ולא להפך... אתה לא צריך ללכת לקצה רמת הגולן בשביל לקחת נשימה של אוויר נקי.

    שריפת עצים זה בהחלט מזהם ואני אחד המתנגדים הכי גדולים של ל"ג בעומר, זה יום עם זיהום אוויר לא הגיוני ונזק לריאות. אבל שוב פעם, יש הבדל בין מדידת עשן בארובה שמתפזר למעלה, לבין האוויר בתוך הבית עצמו.
    פליטת CO2 וNOX וכו' לעולם - זה רע, אבל כשזה ישירות לתוך הריאות שלך במרוכז, זה כבר רע ברמה אחרת.

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    353
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    על פניו נראה שיש מזהם אחר גדול בהרבה שפולט NOx בתוך העיר, אולי מגיע מתעלות הביוב ואולי זה מגיע עם הרוח מתחנות כח שנמצאות מחוץ לעיר.
    דיזל יורו 6 מזהם הרבה פחות ובמיוחד CO ככה שהמעבר לבנזין באירופה עומד לדחוף הרבה גזי חממה כאלו שכמעט לא קיימים בדיזל אבל כנראה שרכב שעושה 20 קילומטר לליטר ושותה דיזל זול יותר מפחיד ממשלות.

    בקיצור נראה שהזיהום בערים ימשיך גם שרכבי הבנזין יוחלפו בחשמליים

    https://www.welt.de/wirtschaft/artic...app.shared.web

    יש כל מיני צורות של זיהום אבל אם מתיחסים לזיהום אויר, אז תחנות כוח וכלי רכב, ושריפה של עצים/זבל הם בראש הפרמידה.

    אפשר למדוד כמה שרוצים, ואיכות האוויר הכללית והממוצע בתחנות מדידה זה נתון מאוד חשוב, אבל כשיש לך ילד שחוצה מעבר חצייה, ומאחוריו משאית או אוטובוס ישן, אז צריך לשים את תחנת המדידה בנקודה הזאת, כי יכול להיות שבאותו רגע הוא מקבל פי 10,000 יותר זיהום מאשר בתחנת המדידה שיושבת על איזה גג.

    לגבי דיזל יורו 6, אני חושב שאתה צודק, עברתי הרבה פעמים ליד אוטובוסים חדשים והרגשתי שאני אשכרה לא נחנק! אבל לך תדע מה יהיה גורלו של מנוע דיזל יורו 6 אחרי 500 אלף ק"מ.
    ובזמן שלאוטובוסים יש חברה גדולה מאחוריהם וסבסוד וקשר מול משרד התחבורה, רכבים פרטיים ונהגי מוניות יעשו מה שבא להם... למי תתלונן על מונית מזהמת ??? לתחנה שלו ? אם יש לו כזאת בכלל...

אשכולות דומים

  1. צריך המלצה לקסדת ספורט-תיור עד 400 יורו
    על ידי Yuv_Coehn בפורום כללי
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 11-04-2017, 10:23
  2. יורו 4 - כל מה שרציתם לדעת
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 24-07-2016, 00:23
  3. קניית חליפה בחו"ל בתקציב ~1200 יורו
    על ידי AlphaDog בפורום פורום ציוד
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 05-03-2016, 13:48
  4. קסדה עד 250 יורו
    על ידי door2005 בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 31-07-2015, 13:38
  5. הוסקוורנה לדקאר – כל מה שצריך לדעת
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 16-07-2015, 19:53

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO