
נכתב במקור על ידי
Mortar
יש לך נתונים ?
אם פחות רכבים מזהמים יכנסו למרכז העיר, איך בדיוק יעלה זיהום האוויר ? אנשים הגבירו את צריכת השעועית ?
יש למישהו ספק שלנשום אגזוז של קטנוע שתי פעימות ישן, זה סרטן במרוכז ? או של דיזל ישן ?
הפליטות של רכבים בשנים האחרונות, הן בכלל בכלל בכלל לא זניחות, במיוחד לא רכבי דיזל (מה שיש המון באיחוד האירופאי), הבלוף הוא שהשוק הגדול של רכבי היד2 הוא בפולין, אז כל הרכבים המזהמים עוברים לשם ופשוט מדינות חלשות יותר באיחוד מקבלות את הסרטן הזה.
רק לפני שנתיים נחשפה פרשת הדיזלגייט, שאגב לא שייכת רק לפולקסוואגן.
בנוסף מדידות של זיהום התבצעו על מנועים חדשים בתנאי מעבדה, מונית שעובדת על מנוע דיזל שכבר עבר 300,000 קילומטר בעליות וירידות ואולי מנוע שקיבל שמן לא הכי איכותי ואולי גם לא עבר כיוון שסתומים אופטימלי ואולי גם נפתח ונסגר כבר בחייו - יכול להיות רחוק מאוד מאוד ממה שהיצרן הצהיר, וזה יכול להיות רכב בן 4 שנים, מונית חדשה נוסעת בממוצע מעל 80,000 ק"מ בשנה.
ויש גם היום על הכביש מוניות בנות 7-10 שנים שנוסעות בממוצע 60,000 ק"מ בשנה, כמובן שלרוב בלב העיר ובלב האוכלוסייה, עם מנוע סופר מזהם, זה כפול על כפול על כפול.
אפשר לקטר עד מחר, אבל העולם חייב דחוף לעבור לחשמל ולמנועים נקיים... את הרומנטיקה של אגזוזים פתוחים רועשים ומעשנים אפשר להשאיר לסרטי קולנוע, זה לא באמת רומנטי בתוך הריאות שלנו ושל הילדים שלנו.
גם ליצר רכב חשמלי זה מזהם, וגם ליצר חשמל זה מזהם, והכל מזהם, אבל עם העובדה שרכב חשמלי לא פולט עשן בלב אוכלוסיה אי אפשר להתווכח.
מנוע בעירה פנימית, זה כמו ארובה קטנה של תחנת כוח בלב העיר. רכב חשמלי זה עוד גז שנשרף בארובה של תחנת הכוח.
אני מעדיף את האופציה השנייה.
כן גם לה יש חסרונות, אבל בעתיד הקרוב נתגבר עליהם.